Gå til innhold

E30 325i 24V


ViBe^
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 868
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Takkker for tilbakemeldingene :)

Ja da var operasjon diffbytte over! Har nå slengt opp en 25% lamellsperre, 2.93utv med nye lameller. Ble ferdig idag, klarer nå 100kmt i 2nd gir, ikke 60kmt som før :P

Noen bilder fra hendelsen

Her står det klart

23317025933.jpg

Drivknutene fikk også en overhaling da mansjettene ikke var helt gode. Vaska alle delene, monterte nye mansjetter og fylte i nytt fett i drivknutene selvfølgelig

23317025989.jpg

23317025924.jpg

Der var den oppe!

23317025911.jpg

Har bytta bakpåtte også, pga for høyt støynivå på periodisk kontroll, skal ned imårgen å ta etterkontroll, perfekt lydnivå nå;) og sideskjørta er også montert, kommer bilder av det senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice, men blir ikke utv noe lav for motoren din? hvilken kasse kjører du med btw?

Skal selv bytte diff en av dagen men tror det blir litt trangt med boltene som sitter på toppen av diffen og få løs? evt må man til med fastnøkkel? lot du bakstillinga henge oppe og bare demonterte mens du hadde den på bukk? bør vel vere en ganske grei og kjapp jobb egentlig? :) PS. hvilken bolt dim er det på boltene som sitter på toppen av diffen som er festet i kardangen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice, men blir ikke utv noe lav for motoren din? hvilken kasse kjører du med btw?

Skal selv bytte diff en av dagen men tror det blir litt trangt med boltene som sitter på toppen av diffen og få løs? evt må man til med fastnøkkel? lot du bakstillinga henge oppe og bare demonterte mens du hadde den på bukk? bør vel vere en ganske grei og kjapp jobb egentlig? :) PS. hvilken bolt dim er det på boltene som sitter på toppen av diffen som er festet i kardangen? :P

Jeg kjører med getrag 260 kasse fra e34 525i m50, samme som sitter i e36 325i TROR jeg. Med diffen jeg hadde gira jeg meg ihjel å låg på 3300omd i 100kmt i 5 gir, vanvittig travelt og uøkonomisk når man tar langturer. Nå ligger jeg på 2500omd, myemye bedre!

Hadde bilen på bukk og traversen ble ikke demontert, brukte skralle og fastnøkkel ja.

Diffen har sikkert aldri vært demontert så den satt! Tok spenntak med beina, fikk noen merker på leggen ja :) Men det gikk greit! Bolthodene er 19mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke og godkjenne noe. Samme slagvolum, og effekten går ikke over 10%. ;)

Er dette 100% fakta eller må det mye papirarbeid til for å få det godkjent?

Har nemlig samme motoren i min e30 og har fundert litt på dette.

Er nok ikke så lett nei desverre.. må nok til med litt papirarbeid, søk på bmwccn så finner du mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice ride!!

Ser du har tatt ut teppet av bilen... Lurte bare på om du visste sånn ca. hvor mye hele teppet veide??

Har lik bil som deg (bare 2 dørs), men blir nok mer banekjøring/drifting for min del. Så hadde vært interessant å visst ca. vekta....

Tror vekta på teppet er litt under 20kg, men er det fullt av vann kan man nesten doble vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fyfaen, til en bil !! :oops:

Andreplass på streetmeet her i ørsta. Første plassen var og seff en bmw 8) 535d.

E30 kjørte ræva av dei fleste. Var så bra når jeg sto bak noen med amcar jakke som sto og sa att den camaroen hadde 390 hk, så kjørte e30a ræva av camaroen og de sto der bare :shock::shock::?:

Ikkje nok med att han slo ut amcarene men E30en strekte en trimma cosworth og en sint Audi s2 også takket godt grep :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen, til en bil !! :oops:

Andreplass på streetmeet her i ørsta. Første plassen var og seff en bmw 8) 535d.

E30 kjørte ræva av dei fleste. Var så bra når jeg sto bak noen med amcar jakke som sto og sa att den camaroen hadde 390 hk, så kjørte e30a ræva av camaroen og de sto der bare :shock::shock::?:

Ikkje nok med att han slo ut amcarene men E30en strekte en trimma cosworth og en sint Audi s2 også takket godt grep :wink: .

Saker,men hadde ikke tatt s2`en til urke vist ikkje trykkslangen hadde gått tror ej;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen, til en bil !! :oops:

Andreplass på streetmeet her i ørsta. Første plassen var og seff en bmw 8) 535d.

E30 kjørte ræva av dei fleste. Var så bra når jeg sto bak noen med amcar jakke som sto og sa att den camaroen hadde 390 hk, så kjørte e30a ræva av camaroen og de sto der bare :shock::shock::?:

Ikkje nok med att han slo ut amcarene men E30en strekte en trimma cosworth og en sint Audi s2 også takket godt grep :wink: .

Saker,men hadde ikke tatt s2`en til urke vist ikkje trykkslangen hadde gått tror ej;)

hehe. må ha noe å skyld på når man taper mot en E30 veit du.

samma alle andre sei. jeg bom giret eller fikk ikke feste på hjulene osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...