Gå til innhold

E30 325i 24V


ViBe^
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 868
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjeldent fin e30!!

Hvilken bil har du tatt radiator i fra?

Har du godkjent motoren i bilen? Skal til å gjøre det samme selv nå tenkte jeg:)

Takk for det!

Radiator er fra en e36 M50.

Motoren er ikke godkjent nei, men det blir kansje gjort til neste sesong. Finns masse info om du søker på bmwccn fora :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent fin e30!!

Hvilken bil har du tatt radiator i fra?

Har du godkjent motoren i bilen? Skal til å gjøre det samme selv nå tenkte jeg:)

Takk for det!

Radiator er fra en e36 M50.

Motoren er ikke godkjent nei, men det blir kansje gjort til neste sesong. Finns masse info om du søker på bmwccn fora :)

Okkei, måtte du modifisere for å få plass til denne radiatoren?

Har funnet masse om det her på forumet ja, men sliter litt med å få tak i dokumentasjonen BT krever. BMW forhandleren er ikke så lysten på å skrive ut et enkelt papir på hva forskjellene på 320 og 320is er. Det er dette jeg har forstått som kreves, da 320is har 192 HK. Stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fantastisk flott bil, og strøkent arbeid!!

Lurer litt på hvilke av festene som er originalt sveist i motorrommet du beholder, og hvilke du kapper vekk?

Skal til å lakkere mitt motorrom, har ikke fått motoren enda, så vil ikke risikere å måtte sveise å herje når alt er klart.

Hvor mye mindre er ix BKF'en?

Ser du har to typer radiatorer på et bilde, var den ene for liten? Hvilken type var dette?

Takker stort på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okkei, måtte du modifisere for å få plass til denne radiatoren?

Har funnet masse om det her på forumet ja, men sliter litt med å få tak i dokumentasjonen BT krever. BMW forhandleren er ikke så lysten på å skrive ut et enkelt papir på hva forskjellene på 320 og 320is er. Det er dette jeg har forstått som kreves, da 320is har 192 HK. Stemmer?

Fantastisk flott bil, og strøkent arbeid!!

Lurer litt på hvilke av festene som er originalt sveist i motorrommet du beholder, og hvilke du kapper vekk?

Skal til å lakkere mitt motorrom, har ikke fått motoren enda, så vil ikke risikere å måtte sveise å herje når alt er klart.

Hvor mye mindre er ix BKF'en?

Ser du har to typer radiatorer på et bilde, var den ene for liten? Hvilken type var dette?

Takker stort på forhånd!

320is har vell samme effekt ja.

Jeg bytta hele frontstykke til en prefacelift (bildet) pga en liten skade, å da fikk jeg plass til stor radiator samt benytte de orginale radiatorfestene. For på prefacelift er det 2 små braketter helt nederst på fronten(bildet), mens på facelift sitter det 2stk ved rammevangene.

bilde0440xy.jpg

Ellers har jeg ikke forandra på noe, men angra at jeg ikke fjerna coilfestet osv for å få et cleanere motorrom

320i e30 bkf= 29cm diameter

e30 Ix bkf = 24cm diameter

Men på min har jeg brukt bkf fra en vw golf 1, men anbefaler deg å bruke en ix facelift bkf fremfor den, pga pedalen blir litt vel hard.

Den lille radiatoren på bildet var kansje litt liten,vertfall til banekjøring. Begge er til m50, bestilte den lille på gs fra m50b25, å den store fra m50b20 hos koed, rart :? gikk bare utifra bildet av radiatoren å såg den var større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på den der regelen om at dekket ikke skal stikke utenfor skjermen?

Hvordan er den regelen sånn ordrett egentlig? Har lurt litt på det en stund :P

Dette lurer jeg også på. Mine stikker ikke utom skjermen oppe, men kansje litt nede pga camberen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på den der regelen om at dekket ikke skal stikke utenfor skjermen?

Hvordan er den regelen sånn ordrett egentlig? Har lurt litt på det en stund :P

Dette lurer jeg også på. Mine stikker ikke utom skjermen oppe, men kansje litt nede pga camberen :)

Stemmer, sånn er det jo i de fleste tilfeller. Men har du justert noe på camberen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...