Gå til innhold

Oljelyset lyser!


maxbjarne
 Share

Anbefalte innlegg

da er det mye å sjekke, først bør du se om ledningene på oljetrykksgiveren er på, viss dem er det, bør du prøve å skifte giveren. viss ikke dette hjelper, så ville jeg gått på et verksted og fått dem til å måle oljetrykket, muligens tatt et oljeskift og. da den gamle olja kan være tynn. på en bil jeg hadde, var det veivlagerne som hadde fått seg en trøkk når dette skjedde, ikke så altfor dyrt å skifte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg var avgårde og sku kjøpe min bimmer i sommer såg eg at når bilen hadde lågt turtall, lyste oljelampa. Dette vart sef eit prutings tema som eg klarte å prute bilen ned 5000 ,- på :lol:

Når eg kom heim igjen skifta eg oljefilter og olje, og nå har eg ikkje noko problem med det meir. Så det kan vere som "edition" seier, at den gamle olja er tynn og må skiftest.

Men vist det ikkje er så lenge sia du har gjort det, er det nok noko med oljetrykksgiveren eller veivlagra som er byrja å bli dårlege :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme bilen. Fikk start på den i går kveld:) Oljelampa lyser hele tiden. Motoren har ikke vært i bruk på ca 8 mnd, så et oljeskift skal jeg gjøre uansett.

Tenkte kanskje det kunne være at jeg byttet instr.panel som gjør at det lyser, men d er vel lite trolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme bilen. Fikk start på den i går kveld:) Oljelampa lyser hele tiden. Motoren har ikke vært i bruk på ca 8 mnd, så et oljeskift skal jeg gjøre uansett.

Tenkte kanskje det kunne være at jeg byttet instr.panel som gjør at det lyser, men d er vel lite trolig.

Så lenge du kar kobla rett, vil eg ikkje tru det er noko problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...