Gå til innhold

Høre bensinpumpe i E34?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Hører ikke et pip, og det er ikke bensin i slangene frem til fuelrailen. Så da går vel ingen av pumpene.. Noen som vet hvor reléet til bensinpumpa på min E34 M20B20 ligger? Har sjekket sikringen til bensinpumpa (ihvertfall den i motorrommet).

Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrm. Pumpa i toppen på bensintanken får strøm og alt. Forbanna drit hvis pumpa har tatt kvelden.

Hvor ligger pumpe nr. 2?

Det er nok pumpa di som er fucked up. Typisk problem på E34. De har jeg solgt mange av ;-)

Pumpe nummer 2 ?? Tror du er blitt lurt av noen her, for den har jeg aldri hørt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok pumpa di som er fucked up. Typisk problem på E34. De har jeg solgt mange av ;-)

Pumpa gikk på E36 320en min også. Den var bare gått rundt 140k da pumpa røk. Sure greier.

Du har solgt mange av de? Har du god pris kanskje? ;)

Pumpe nummer 2 ?? Tror du er blitt lurt av noen her, for den har jeg aldri hørt om...

Ser jeg har lest feil i manualen. Det er visst nok de "tidligere modellene" (antar det betyr E30) som har pumpe utenfor som også har matepumpe i tanken. Jeg misforstod og trodde at alle hadde matepumpe.

Da har jeg altså bare den ene. En ting jeg reagerte på da jeg målte kontakten inn på pumpa i tanken - det er fem pinner i kontakten, og mellom to av de målte jeg 12V, mens jeg fikk null utslag på alt annet bortsett fra to som jeg fikk 24V mellom!?

Har iallfall fått slept bilen inn i en låve borti her, så får se nærmere på det i morgen. Var håpløst i snøslapset i dag. Alt ble jo søkkvått. Ikke så gøy å få vann i sikringsbokser og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern anbefalte det samme ja.. Men har ikke hatt sjansen. Må prøve i morgen når madammen kommer fra jobb, så jeg får litt hjelp.

Funka den etterpå da, eller var det bare for å få den i gang sånn i nøden?

Skal jo ellers ha ut motor og alt og selge det, men må liksom finne utav dette før jeg kan gjøre det. Er jo ikke gøy å selge noe jeg ikke vet 100% at funker som det skal. Men bensinpumpa skulle jeg jo bruke til den nye motoren også, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du god pris kanskje? ;)

Tja... Du som er innpå her får nok en pumpe til bedre pris.. Alltid noen som har en liggende regner jeg med.

Jeg selger vanligvis til personer som ringer på kveldstid og trenger en pumpe NÅ ! (og markedet er tomt i Haugesundsområdet for slike pumper...). Så de selger jeg for tusenlappen stykket. Og ja, jeg har på lager.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg blir ikke helt klok på disse greiene.

Har hatt av slangene på filteret og hele filteret, og etter jeg har prøvd å starte den fosser det ut med bensin. Men det gjør det ikke når bare tenningen står på. Og jeg hører aldri et pip fra pumpa. Men bensinen kommer jo, så gå må den?

Det som satte i gang dette her var at jeg bretta opp presenningen på bilen, bøyde meg inn og starta den. Da den svev gikk jeg rundt bilen og tok av presseningen helt. Etter et minutt eller noe begynte bilen å hoste litt, og motoren døde helt. Fikk ikke gang på den igjen, og når jeg nå kinner drar motoren rundt, men den får liksom ikke tent skikkelig. Den har noen tenninger innimellom, men kommer liksom aldri. Har også et slikt klart bensinfilter i motorrommet, og der _ser_ det ikke ut som det er bensin, men kan være jeg tar feil. Skal kjøpe nye bensinslanger i morgen og få bort det gjennomsiktige filteret, da ser jeg samtidig om det er bensin der. Velvel.. Noen som har noen gode forslag til hva som foregår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt av slangene på filteret og hele filteret, og etter jeg har prøvd å starte den fosser det ut med bensin. Men det gjør det ikke når bare tenningen står på. Og jeg hører aldri et pip fra pumpa. Men bensinen kommer jo, så gå må den?

Pumpa skal ikke gå med kun tenning på. Pumpe-relèet får puls fra innslaget (50), som starter opp pumpa. Derfor fosser det med bensin. Jeg har hatt ett tilfelle med en 525i som hadde en pumpe som ikke ga nok. Det kan det være med din også.

Jeg ville nå heller snudd nesa mot motorrommet igjen, Gunnar.

Først, ta ut pluggene. Er de tørre? søkkvåte? Hvis våte tørk de rene, sjekk for gnist - hvis gnist, skru i pluggene igjen og prøv å starte på ny.

Hvis "tørre" plugger (sjekk gnista samtidig, bare slik at du vet at det er gnist), så får den ikke bensin. Gjør som følger: Sett på tenning, trinn 2. Kjenn etter (du bør høre den også) om tomgangsmotoren (bypass-valve) går. Hvis ikke den går, åpner heller ikke dysene.

Sjekk dette, og gi meg en tilbakemld... Kan godt være at det er det siste. Har hatt flere styresentraler med dårlige loddinger, samt defekte dioderelè. Det er enkelt å bytte, men husk at det ikke er et vanlig 87-relè... Det er et neg. styrt.

BTW! Du har sjekka pumperelèet, ikke sant? Og kjørt en jumper mellom 30 og 87?? Bare for å sjekke pumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ny slangeklemme til bensinfilteret på plass, og pluggene er ute. De var våte og ser rett og slett ikke ut, på tross av at de kun er gått 5-6-7.000km. Helt svarte og nedsota. Men regner med det kan ha med all kinningen å gjøre. Har også kontrollert at det kommer bensin frem til fuel railen.

Begynner å lure litt på om den rett og slett bare har gått skikkelig sur. Det har skjedd en gang før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...