Gå til innhold

Hopper ut av 1. gear


BRIO
 Share

Anbefalte innlegg

Min 520i e39 hopper ut av 1. gear noen ganger. Det er som regel også et bra smell/dunk når det skjer. Er det noen her som vet hva dette er? Jeg har fremdeles 1 mnd garanti igjen på bilen så jeg håper det ev. kan fikses på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett for et verksted å si "vi fant ikke noe, alt virker normalt, men vi har smørt noen overføringer" når de ser garantien begynner å løpe ut. Har vært borti dette selv på min forrige bil

Lillehamer bil :grr:

Ville dratt til naf.. be de gå over den. få en liste og dra og be de du kjøpte den av å fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på NAF, og etter to timer og nærmere 1800kr. kunne de konstatere at jo, den hopper ut av gear. Hadde håpet på noe mer konkret svar på det med gearet der ja. Ellers var det ikke så mye galt med bilen. Lås på bagasjelokk, en liten damm i hjulbrønnen som jeg ikke hadde oppdaget, og en sliten ladereim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde akkurat det samme på en 318 eg hadde, hoppet ut av 2 giret og ga fra seg et smell/dunk..viste seg raskt at det var synkroniseringen som var gåen..endte opp med å kjøpe brukt kasse..DYRT å fikse..fikk pris hos en privatperson som er autorisert og fikk en pris på 7000kr da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er på verksted og viser til en mekaniker fysisk at bilen hopper ut av gir... Da skal du ikke være supermann for å få dem til å forstå at noe ikke er som det skal.

Hvis dem enda påstår at ting er som det skal, da må du ta den harde tonen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er på verksted og viser til en mekaniker fysisk at bilen hopper ut av gir... Da skal du ikke være supermann for å få dem til å forstå at noe ikke er som det skal.

Hvis dem enda påstår at ting er som det skal, da må du ta den harde tonen. :wink:

Er ikke alltid de har tid osv til å bli med deg på en tur i 5 min for at de må se selv.. Hvis de er med så er det en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tips. Jeg håper det er nok med bekreftelse på problemet fra NAF. Ellers er det slik at jeg kan kjøre en uke uten problemer med gearet, men neste dag hopper den ut av gear 3 ganger, og da kan det bli vanskelig å demonstrere feilen for en mekaniker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...