Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

du må skjøte kablene ja, men hvis jeg sparer; 1100 (original)- 398(biltema)=702kr for å lodde tre ledere så gjør hvertfall jeg det! hehe... og jeg vet de funker, levetida har jeg null peil på, men siden de er så billige så skal jeg la de få en sjangs før jeg boikotter de :wink:

Iogmed at dette er en gammel bil med stor motor er det vel stor sjangs for å dra ut ganske fort, hehe... ikkeno vits å kjøpe det dyreste da :D

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Er det på grunn av lengden du må skjøte de?

Var inne på biltema på nettet i går, fant ikke noe sonde til BMW.

Måtte bruke den fra Volvo V70 m.fl. (fire kabler) til min E34 520i.

Skrevet

Jonte: Har du en web adresse til der du kjøpte den fra? Mistenker at min er ødelagt så skal prøve å montere en ny, særlig hvis det er så billig..

Skrevet

Kikka på sida til Biltema og så nå at de leveres til flere bilmerker, før var de bare universale...

Og grunnen til at det er flere ledere er pga varmeelementer i sonden som gjør at den funker korrekt også før den blir varm av eksosen.

Det er en grunn for at den er der orginalt,

måler verdier på avgassen og sender signal til ecu.

Hva tror du de fra Biltema gjør da?? de måler på akkurat samme måte og sender de samme signalene! De føler jo på oksygennivået og gir ut et signal mellom 0 og 1volt. Vi koblet opp en universal når vi grovinnstilte tilleggspruten til en kamerat og de funker! Målte bare med et multimeter!

Skrevet

er litt usikker nå, for når jeg bytta så var de universale og det fulgte med tegning, er det ikke en her på forumet som jobber på Biltema og kan bekrefte dette??

Tror det var SteffenK men er usikker, send han en PM eller no sånn at du ikke kjøper noe ubrukelig :roll:

Skrevet
Kikka på sida til Biltema og så nå at de leveres til flere bilmerker, før var de bare universale...

Og grunnen til at det er flere ledere er pga varmeelementer i sonden som gjør at den funker korrekt også før den blir varm av eksosen.

Hva tror du de fra Biltema gjør da?? de måler på akkurat samme måte og sender de samme signalene! De føler jo på oksygennivået og gir ut et signal mellom 0 og 1volt. Vi koblet opp en universal når vi grovinnstilte tilleggspruten til en kamerat og de funker! Målte bare med et multimeter!

Tror du misforstod meg, mente bare at det ikkje var bra å kjøre uten.

Samme hvor du kjøper den, vis du leser litt tidlegare i tråden var det snakk om å kjøre uten

Skrevet

Det er nok akkurat de samme fortsatt. Det er kun fire forskjellige typer, 1-2-3-4 kabler. Et delenr. for hver.., men de har lagt til noen biler de sikkert har sjekket at de passer på. Allikevel passer de til mange flere også. Har som sagt den som passer V70 på min E34.

Skrevet

Tror du misforstod meg, mente bare at det ikkje var bra å kjøre uten.

Samme hvor du kjøper den, vis du leser litt tidlegare i tråden var det snakk om å kjøre uten

Beklager :wink: leste det igjen nå og forstod det...

Skrevet
er litt usikker nå, for når jeg bytta så var de universale og det fulgte med tegning, er det ikke en her på forumet som jobber på Biltema og kan bekrefte dette??

Tror det var SteffenK men er usikker, send han en PM eller no sånn at du ikke kjøper noe ubrukelig :roll:

Hei! Jeg har nettopp kjøpt Lambda på biltema. Følger med koblingsskjema. Problemet var bare å finne ut hva som var hva på ledningene fra den gamle sonden. Sto en Bosch i bilen fra før, lamdaen jeg kjøpte var med 4 ledninger. Har du bosch blir koblingene slik:

sort kobles mot blå

grå kobles mot hvit

de to hvite kobles mot de to svarte

Skrevet

har en 325 e36 92mod. min jager veldig på tomgang, men la meg under og skulle prøve og koble ut lambdasoden så så jeg at jeg ikke har det. ikke katalysator heller. har noen vært borti dette? trodde alle skulle ha det orginalt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...