Gå til innhold

Kjøp av E30 til prosjekt


JanErik E30V8
 Share

Anbefalte innlegg

Da skal jeg snart sette i gang med mitt E30 prosjekt, motor skal være E39 M5.

Når det hjelder karosseri så skal det være et normalt, får heller sette på bredding snere.

Om jeg ikke tar helt feil så kom vel E30 med facelift i 88. Hva er egentlig forskjell på en med facelift og en uten??

Om det da er noe veldig forskjell, er det da facelift modellen jeg bør bygge på?

Et siste spørsmål. Er det mulig å bygge bur i en bil og fortsatt kunne bruke baksetene? Halv-bur eller noe?

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig som m3e30 skriver, så du må bygge på en modell før facelift om du har planer om E30 M3 C-stolpe kasett og M3 skjermer! I tillegg er det jo flere forskjeller, blant annet baklyktene...

Det prosjektet ditt kommer jeg til å følge godt med på :!: Skikkelig drømmebil det der :!::D

Klart at en strøken E30 coupe med Mtech 2 kit og råe felger osv er driiitfett, men M3 er jo hakket kvassere, og i mine øyne verdens råeste bil :twisted:

Mvh. Espen :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det brukes modeller fra før faceliften pga buret og skjermene?

Er ikke helt inne på det der med hvor de forskjellige stolpene er. Det med skjermene, går det ikke ann å bruke M3 skjermer fra facelift modellene? Finnes kanskje ikke M3 med facelift???

En annen ting, noen som vet om noen internett sider der de selger sports-stoler? Recaro, Sparco o.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det brukes modeller fra før faceliften pga buret og skjermene?

Er ikke helt inne på det der med hvor de forskjellige stolpene er. Det med skjermene, går det ikke ann å bruke M3 skjermer fra facelift modellene? Finnes kanskje ikke M3 med facelift???

En annen ting, noen som vet om noen internett sider der de selger sports-stoler? Recaro, Sparco o.l.?

E30 M3 fikk aldri noe facelift, så de er karosserimessig lik fra 86-90.

Men om du ikke tenker så mye på bredding så gå heller for en faceliftmodell. Det er gjerne enklere å finne en sånn med lite rust.

Siden du skal i gang med et slikt prosjekt så ville jeg tatt en kikk innom www.sandtler.de De har det meste i stoler, bur etc.. De sender til Norge, men det er jo bare fint å ta seg en Tysklandstur og komme hjem med noen deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det mye snax ja.

En liten tysklandstur skader jo aldri:-)

Om M3 karosseriet er likt modellene mellom 86-90, men det er ikke likt facelift modellen, i hvilket tidsrom kom facelift modellen da?

Om du mener facelift på "vanlig" E30 nå, så ble den produsert fra 09/87

Altså årsmodell 88 og oppover. Cabriolet fikk faktisk ikke facelift før på 91 modellen, mens M3 som sagt aldri fikk noe facelift.

Kan forøvrig anbefale sandtler på det varmeste. De er meget seriøse. Har handlet en god del der og kommer til å gjøre det til sommeren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...