Gå til innhold

godkjenning av ombygging ( 518 i - M5)


hanstiig
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om de er noen her på forumet som har peiling på kv biltilsyn dei er greie med ombygging av biler??

eg bor i førde i sogn og fjordane og har hørt dei er jævli kukne på dette området, har bygd om bilen min til M5 og har alle papirer på den!har hatt den på sjekk på Bmw at alt er M5-deler og skikkelig bygd!!!

så skulle de egentli vere noe problem og få den godkjent!!!

bilen går som faaaan :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har alt godkjent fra et BMW verksted tar biltilsynet likevel en teknisk kontroll eller er de fornøyd bare med dokumentasjonen?

Dei sjekker bilen, dokumentasjonen og går over det, er alt ok, blir bilen godkjent.

Er foringer slitt, eksoslekasje, oljesøl osv må du fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må gjøre er å fa papirer fra et verksted(vilket som helst) på at de går god for at du har byttet ut alle deler i understell, bremser osv. til M5. I tillegg må du ha papirer som bekrefter at det ikke er forskjell på et 518 karosseri og et M5 karosseri. Det er også en fordel og ha kjøpt komplett understell/motor fra samme firma slik at du har kvitteringer på alt samlet. Dette gjør det mye enklere når du skal godkjenne. Har bilen din i tillegg vært norskregistrert i mer en 10 år slipper du med kun et gebyr på 500-1000 kr. til biltilsynet. Altså ingen avgifter. Bilen din vil fremdeles være registrert som 518 men godkjent med motor/bremser osv.

OBS! bilen blir kun registrert for 4 personer pga. vekt endringen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS! bilen blir kun registrert for 4 personer pga. vekt endringen.

Lykke til.

HÆÆÆ?????? :?::?::?::?:

Vist alt er M5 er det jo forsatt en 5 seter?? :?

Står ingenting om dette her...

Denne er 5 seter. :wink:

Vet ikke hvorfor det er slik, men øker du vekta på bilen og den fremdeles skal være registrert som 518i men godkjent med M5 motor er det slik.

Totalt tillatt vekt skal være den samme som originalt, M5 motor pluss deler har høyere vekt. Da er eneste mulig het å redusere antall sitteplasser...

Der har du svaret.

Monsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, merkeleg, ALT er jo M5 kun karosseri som er 520, og da er det ingen big deal, står: byttet motor til 250kw, endra stabstag, understell,

godkjent senket med justerbart Fk understell bilen :D , godkjent med 235/45-17 fremme og 255/40-17, alternativ dekk dimensjon 235/40-18 og 275/35-18 bak, :D

Godkjent ombygd til 93mod M5. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, merkeleg, ALT er jo M5 kun karosseri som er 520, og da er det ingen big deal, står: byttet motor til 250kw, endra stabstag, understell,

godkjent senket med justerbart Fk understell bilen :D , godkjent med 235/45-17 fremme og 255/40-17, alternativ dekk dimensjon 235/40-18 og 275/35-18 bak, :D

Godkjent ombygd til 93mod M5. :oops:

Bare dette jeg fikk beskjed om hos biltilsynet når jeg skulle bygge om fra 325 til M3... mer vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...