Gå til innhold

m20b20 råder og m2b25 stempler, tåler hvor mye?


Ole-P
 Share

Anbefalte innlegg

som topic sier. hvor mye tåler disse rådene og stemplene før dem pajjer.

driver å bygger en turbomotor med utgangspunkt i m20b25 som skal ha en diselveiv 130mm råder (b20) og org stempler. osv osv så er int i å vite hvor grensen går på råder å stempler. er jo en del penger spart hvis jeg slepper å kjøpe inn smidde råder og stempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal ikke bli noe standar opp sett og toppen skal sendes til Erik Bjørvik (ebb) etter jul for modifisering. bla. sveising.

dette er en motor det skal presses ut opp imot 500gamp av så planene er å gå for smidde råder og stempler men kjekt å vite hva de orginale er gode for før jeg bestiller. har jeg noe som er bra nok hvorfor kjøpe nytt. heller bruke de penga på noe annet i bilen i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenskene anbefaler å holde effekten på rundt 400hk hvis du skal ha bilen som bruksbil.

Som Propan skriver, pass på å ikke få tenningsbank. Et bra datasprut gjør underverker i det å bruke originale deler ved turbokonvertering.

Hvor mye tar EBB for å porte toppen din?

Hva blir spec på motoren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ebb er ikke av den dyreste, da han gjør tingene på fritiden. hvis du er int så kan jeg sende deg eposten hans på pm til deg.

og ang bygget mit så vill det bli full datasprut osv. dette er et langtids prosjekt bygd opp av drømmer og skal kun brukes på bane til den dagen jeg har nok bonus selv til å kunne ha hvite skilter på den og det er noen år til . noe spec på motor osv kan jeg komme med når den er ferdig da jeg ikke vet helt 1oo% åssen motor bygget ender opp til slutt med gromt blir det men ikke av de grommeste det har jeg ikke peil eller erfaring til. men den vill bli grommere en mange. hehe.

og hvir det er noe mere du har lyst til å vite så kan jeg sikkert se om jeg kan få svart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å bygger "budsjett" m20b25 turbo, men satser i første omgang på å bruke motoren i bruksbilen min. Så grensen på 400hk vil jeg vertfall prøve å holde. (Blir sikkert bare hjulspinn med effekter over dette også, så sant en ikke har montert Z3M bakstilling osv.) Er student, så tingene går sakte fremover, men det har nå rukket å bli noen deler til nå. Til sommeren blir det mer satsing, da er jeg ferdig på skolen.

Har lest litt det siste 1.5 året om turbokonvertering, så tankene mine omkring bygget er vertfall klare ;)

Har hatt toppen min til sveising av PPF i sverige, men mangler å porte den. Jeg vet at EBB er DYKTIG med porting, har sett et par av "artiklene" han har lagt ut på trim-4-eldre.com og evo.no. Han kan sakene sine så det holder.

Dersom du kunne sendt mailen fra han til meg via pm så hadde det vert fint :)

Hvor langt er du kommet til nå med motoren? Deler, maskinering osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg er på samme oplagget som deg. foreløpig luse fattig. (går på arbeids ledighets trygd) så går det sakte fremover. satser på å ha motoren ferdig i løpet av sommeren så jeg får fyret den i bilen og stilt den in sikkelig osv.

så det som er gjort til å er å demontere å lakere opp alt av delser som skal brukes. så alt ligger nå klart til montering. og driver å sparer opp deler. toppen skal som sagt begynnes på etter jul og toppen sendes vell av gårde i januar en gang.

så ser vi tenker ganske likt har selv sittet å studert turbo bygging på denne motoren i godt over et år samtidig som jeg har tørr trent sammen med en kamerat på å bygge turbo motor. (vist nok en sierra motor da. 2L is turbo.) så mye av tiden har gått til det bygget da han ikke har noen annen bil. og er avhengig av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den e30'en med m20b25 som benka 602.8hk i sverige i fjor med originale 318is stempler, originale b25 råder og original veiv? Gikk jo bra den hele sesongen... (Mener å huske at det var disse delene på motoren, noen som kan bekrefte?)

Har fått opplyst av PPF at 400hk skal ikke være problem å kjøre med til vanlig med originale deler.

Hvor høy kompresjon hadde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 8.7:1 litt høyt for så mye effekt du hentet ut?

Har hørt at m52b25 (eller var det m50b25?) stempla er bra å bruke til turbokonvertering. Får grei komp med de, ca. 7.5:1. Husker ikke om de var kraftigere enn m20 sine.

Hvordan var det å få festet 360hk til veien? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på Bjørnstad bil som justerte og bremset bilen mente at dette var perfekt komp, men viss man skal ta ut en del mere så er vell 8.0 bedre tror jeg. M20 og m50 stemplene skal vere ca like sterke sa ppf..

Spant bra i 3a på tørr asfalt og sveiset sperre ja :D var 540nm i motoren da.. Men nå er det handlet inn smidde JE stempler og H-profil råder så til våren blir det 500+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...