Gå til innhold

Når regner dere at bilen er solgt.

Bjørn Egeberg
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nr. 2: Money talks - bullshit walks. Uansett hvilken avtale som fantes mellom første person, er den brutt i det han/hun ikke er betalingsdyktig i det handelen skal skje.

Har du is i magan, og synes budet er skambillig, så kan jo nr. 3 komme opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner bilen som solgt til førstemann med penger og som skriver under salgsmelding og kjøpskontrakt... :D

Utsette her og utsette der, da kan du risikere i verstefall at den ikkje blir solgt.. :x

Nei førstemann til mølla, litt ekko men det får være. :lol:

Ring nr 1 og si at nr2 byr 2k mer, og selg!!!!! :!::!:

Edit:

UANSETT.. Eneste unntak er hvis det er en på vei, som bor langt unna 8) Og ikke rekker å komme til meg først, men da må han være på vei....

Glemte den.

Takk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hvert som jeg har solgt noen biler, så har jeg som hoved regel, første mann med penger får bilen. UANSETT.. Eneste unntak er hvis det er en på vei, som bor langt unna 8) Og ikke rekker å komme til meg først, men da må han være på vei.. Det er altfor mange som trekker seg, når man holder av en bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det fasiten da.

først, neste gang er det førstemann med penger, det er vist det som gjelder skjønner jeg.

Gunnar var inne på det som jeg gjorde. sa at jeg hadde kjøper som ville komme med en gang. men at han tross alt var førstemann i køen,

han ba om og få ta en telefon for og prøve og ordne det, lovet og ringe om 10 min. jeg sa det var siste sjanse pga han andre, 9 1/2 min etter ringte han og sa han hadde ordnet det. noen timer etter var alle papirer undertegnet og penger overlevert.

en fornøyd selger og forhåpentligvis kjøper.

MEN NESTE gang ingen avtale før penga ligger i hånda.

Mvh

bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Delvis nr.1: En avtale er en avtale, det samme gjelder deg.

Men når kjøper har bedt om utsettelse en dag, og du samtykker, så er jo det greit...

Når han kommer utover det, og ber om flere utsettelser, så ville jeg jeg GITT han en frist på 1 dag, grunnet en annen kjøper.

Så fikk kjøper avgjøre selv hvem som skal ha bilen.

Min menining er at førstemann i kø, skal ha mest å si... uansett hvem som betaler mest... det er såklart om dere er blitt enige om pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting:

1. Du kan sei til han som har bedt om utsettelse at du har fått eit høgare bud, og sjå om han byr meir...

2. Du kan sei til han som ville kjøpe bilen usett at du har fått eit høgare bud enn han, så ser du kor mykje meir han er villig til å gi... Dette kan slå begge vega... Byr han meir, så selg til han... Viss han då trekke seg ifrå salget, så selge du til han som har utsett det eit par daga!

Sleipt da ! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer 2, uten tvil. Vi leker ikke butikk, gjør vi vel? Det er alt for mange useriøse "interesserte" kjøpere der ute og da er det like greit å informere om at bilen selges til den første som kommer med pengene. I dette tilfelle hadde du en enighet om å utsette, så da hadde jeg i tillegg ringt denne personen og sagt at bilen nå var solgt.

Kan ikke skjønne annet enn at når du som privatperson skal selge bil, så har du ingen forpliktelse i følge loven til å holde slike løfter så lenge ikke personen det går utover blir økonomisk skadelidende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...