Gå til innhold

Capture DV

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor er firewire bedre til det enn USB 2.0? USB 2.0 er raskere enn firewire.

Mac funker derimot bedre til å modelere i 3d.. og vectorgrafikk... det er lettere .. men film er uansett noe shiit å få til

Hva slags 3D-modellering er det du mener er bedre på Mac? Hvilke programmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type Firewire skal jeg bruke da a? Er noen å ta av. Og da skal jeg bruke DV utgangen og ikke USB utgangen på kameraet da?

Blir kvaliteten på filmen bedre da?

tilbake til deg mAZE:

i kameraet ditt så er det ein mini FW som er 4pola (dersom det ikkje er eit proff cam). Dersom du redigerar på ein bærbar WindowsPC så er det sikkert same type plugg på den og. Dersom du har eit FW kort i ein stasjoner maskin så er det truleg ein 6 pola plugg som er større (dobbelt så tjukk som USB og avrunda på eine kortsida)

Dersom du redigerar på Mac så brukar Apple alltid den store pluggen både i bærbar og stasjonere maskiner (fordelen er at den store pluggen og har med seg straum så den kan drifte anna FW utstyr som Scanner og printar utan straumforsyning)

Fordelen med FW er at du har i praksis ein høgar overføringshastigheit og ein mykje meir stabil overføring...og dette gjer at du sparar deg masse problem....som du truleg slit med no.

...så kjøp deg eit FireWire kort !

litt om firwire:

http://developer.apple.com/devicedriver ... index.html

6pin /6pin

70900.jpg

4pin / 6pin

70905.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er firewire bedre til det enn USB 2.0? USB 2.0 er raskere enn firewire.

?

på papiret så er USB 2.0 like rask som FW, men det er berre på papiret. Når du kjem til streeming så er FW å foretrekke!

Skal du streeme video til ein bærbar harddisk så får du masse dropout med usb, medan FW held koken (..ja dersom disken held koken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ok .. har du en mailadresse eller enda bedre ... MSN... filen er på 38000 kb.. så det går vel ikke å sende over mail .. trur jeg da..

du har ikkje ein servar du kan leggje den ut på så eg kan laste den ned??

38Kmb er masse på mail!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker stasjonær PC til å legge inn og redigere filmer med ja. Så må kjøpe firewire kort også ja, skjønner ikke helt at dette skal være ett problem egentlig, ettersom jeg ikke har hatt det før. Men jeg har en port som er litt større enn USB'n, dette er vel muligens firewire. Aldri brukt firewire. Må vel ha en slik 4/6 sikkert jeg da, har den lille kontakta på kameraet mitt.

Så på Divice Manager'n min at jeg har en OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller på hovedkortet mitt, så da regner jeg med at jeg har FW port på maskina mi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns maya fungerer bedre til mac... eller .. egentlig alle slike grafiske program..

jeg har jobbet mest i Adobe Illustrator .. og liker dette bedre til mac...

kanskje mer før at det var en stor forskjell på PC og mac... det er i alle fall greit å ha en kraftig maskin så rendring ikke tar mange dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker stasjonær PC til å legge inn og redigere filmer med ja. Så må kjøpe firewire kort også ja, skjønner ikke helt at dette skal være ett problem egentlig, ettersom jeg ikke har hatt det før. Men jeg har en port som er litt større enn USB'n, dette er vel muligens firewire. Aldri brukt firewire. Må vel ha en slik 4/6 sikkert jeg da, har den lille kontakta på kameraet mitt.

...kan høyrest ut som du kanskje har FW ja...du ser det lett: litt tjukkare enn USB og knekte hjørner på eine kortenden (sjå kabelbildet som eg la med sist)

Då er alt såre enkelt, du brukar DV som du kallar det på cam og i FW på maskina. Kabelen er ein "4/6 pin FireWire male/male IEEE1394"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kan høyrest ut som du kanskje har FW ja...du ser det lett: litt tjukkare enn USB og knekte hjørner på eine kortenden (sjå kabelbildet som eg la med sist)

Då er alt såre enkelt, du brukar DV som du kallar det på cam og i FW på maskina. Kabelen er ein "4/6 pin FireWire male/male"

Ja da editerte jeg litt i min forrige post jeg da.. Og der ser du hva jeg skrev. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått til start - my computer - properties - Hardware - device manager og reinstallert usb driverne. Det funket før som sagt så hvorfor skulle det ikke funke nå? Ikke kjøp noe nytt kort og dere andre, slutt og driv med OT og hjelp stakkaren med problemet hans. Diskusjonen om Mac vs. PC vil aldri ha en slutt for det ene er bedre enn det andre til noe og omvendt. Har du normalt med penger og vil både spille og redigere litt så kjøp en fet pc. Vil du bare klippe og lime film så kjøp en mac men da kan du ikke svi av flere timer med Call of Duty 2, NFSMW osv hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått til start - my computer - properties - Hardware - device manager og reinstallert usb driverne. Det funket før som sagt så hvorfor skulle det ikke funke nå? Ikke kjøp noe nytt kort og dere andre, slutt og driv med OT og hjelp stakkaren med problemet hans. Diskusjonen om Mac vs. PC vil aldri ha en slutt for det ene er bedre enn det andre til noe og omvendt. Har du normalt med penger og vil både spille og redigere litt så kjøp en fet pc. Vil du bare klippe og lime film så kjøp en mac men da kan du ikke svi av flere timer med Call of Duty 2, NFSMW osv hehe

...dersom du hadde lese og ikkje "krangla" så hadde du oppdaga at me har funne ut at han har FireWire kort på maskina og må ikkje kjøpe anna ein enn ein kabel.... Så innimellom OT så vart dette faktisk bra det... :wink:

Ellers så er det mest gøy med spel på konsoll og diger skjerm/kanon ikkje på ein liten dataskjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reinstallert usb driverene og alt mange ganger, til ingen nytte. Så kjøpte meg FW kabel jeg, og tok med ett kort også, var billig. Så nå funker alt som det skal..

Takk skal du ha Ovex. :)

Når det gjelder spill og film og slikt så funker min til begge deler, spiller COD 2 og NFSMW uten at det hakker i det hele tatt. Og alle de andre spillene nå om dagen, selv om den begynner å bli gammel, har ikke moddet den siden september i fjor. :) (2,8ghz AMD, 1gb ram, Nvidia Asus 6800, Audigy 2..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...