johjoa Skrevet Desember 10, 2005 Share Skrevet Desember 10, 2005 Har en 1992 E36, 320i Coupe som har funket utmerket helt siden jeg fikk den. men i gå natt når vi dro heim var det noe rart som skjedde. Først begynte den og jage på turtall, 700-1000-700-1500-800-0 så slo den seg av. startet den og kjørte hjem. på hjemturen begynte den og nøkk nå vi kjørte, den brukte mer bensin en vanlig. Den lå på 2l/mil istede for 1l/mil. Var nettopp ute og prøvde den og se om den gikk fint på turtall, noe som den gjorde, kjørte litt og så begynte den og gå hakke, og når jeg stoppen og sto på tomgang begynte den og jage på turtallet. jeg fylte bensin ihåp at noe skulle skje selv om jeg var skeptisk at noe skulle skje, fortsatt like ille. Ringte en kompis, han har ikke så mye peiling på insprøytnigs motor men mente på at det kunne være noen med tennings systemet. jeg tenkte det kunne være noe med LMM men hvem vet. Noen som har opplevd dette? skjedde sånn helt plusselig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 10, 2005 Share Skrevet Desember 10, 2005 Min var slik den og...var noe så enkelt som pluggene.. Husk at de skal gi bedre gnist ved pådrag enn ved tomgang. Så er det slitne, får du ikke full gnist ved gassing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2005 Ja.. jeg skal ta og prøv det, det er vel 18 000km siden de var skiftet 13mnd siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Desember 10, 2005 Share Skrevet Desember 10, 2005 Suger kankje falsk luft en plass. Blir samme symptomene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2005 Kan falsk luft gjøre slik at bilen nøkker når man kjører? skal ta og skjekke belgen mellom luftmassmåleren og spjeldet, skiftet fra GreenFilter til Org. filter vel 2 uker siden... kanskje belgen har blitt ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Ja sjekk den, jeg byttet min ifjor...den var dønn råtten og knapt nok hel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2005 Var ute og fikk kjøpt startspray, fikk ikke noe indikasjon på falskluft. det er rundt luftfiltret og oppover til spjellet jeg skal spraye og se etter? Så startet jeg den opp, der den jaget litt men stoppet etterhvert, kjørte en tur. Der jeg først syntes den brukte mye bensin, men det gjorde den vel egentlig ikke siden motoren av kald. Så kjørte innover mot fauske, der bilen oppførte seg normalt altså - ikke brukte mer bensin enn normalt. - ikke nøkking ved kjøring eller akselerasjon - stoppa på turen for og se om motoren jaga på turtall, men det gjorde den ikkje. Tenkte jeg skulle innom på verksted i morra og få kjørt en diagnose test, sikfta bensin filter, og plugger. Noen som vet om det er skadlig at jeg kjører på bilen nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Som Dr_S sier så er dte nokk pluggene.. Jeg hadde akkurat samme problemet. Jaging på turtall, og hakking ved akselerasjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiifen Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 bruker bilen å dø ut, vis du lar den stå på tomgang uten å gi turtall?? kan vel også være luftmasse måleren som gir feil signaler til ECU?? dvs. defekt luftmassemåler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiifen Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 btw..plugger skal vare lengre en 18k..oppmot 40k skal de vare..så om du vurderer å bytte de, kan du jo sjekke om ledningene er i orden..ingen brudd osv.. men jeg holder muligens en liten knapp på luftmasse måler etter å ha lest din beskrivelse er en ganske dyr sak det. rundom 5k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Du sa du hadde byttet fra green filter må man ikke justere luftmassemåleren da også med tanke på at det gjerne er lettere gjennomgang i green filteret?? Og da at motoren får for lite luft?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2005 Jeg liker ikke dette.... Vel, jeg kjørte på arbeid nå klokken 13.30... jeg starter bilen og den har ingen problemer, kjører 3min til første lyskryss og ingen problemer. så kjører jeg vidre 12min til rundkjøringen jeg møter på. Heller ingen problemer. Men da jeg var kommet forbi der og kjørt litt mer begynte den og bruke mer bensin, nøkk litt og når jeg kommer til lyskrysset like før jobb og må stanse begynner den og jage noe extremt på turtall. slår seg itillog med av. Jeg kjører ut av lyskrysset og den nøkker noe fælt med engang jeg aktiverer clutchen så dett den til 1000rpm og så starter den og jage. og hvis det skal koster 5k for ny luftmengdemåler blir jeg og skrik! FAEN skal til frankrike om 10 dager + det er jul. har faen ikke rå til dette. EDIT: - Må man stille luftmengdemåleren når man skifter til/fra Green filter/orginal filter? - Itillegg virket det som at alt skjedde når bilen ble varm. - Når jeg skifter plugger, må jeg koble fra batteriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 sjekk om spjeldet i lmm har hengt seg oppe. det gjorde det på en gammel bimmer jeg hadde en gang ,da fikk den mange av de samme symptomene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 sjekk om spjeldet i lmm har hengt seg oppe. det gjorde det på en gammel bimmer jeg hadde en gang ,da fikk den mange av de samme symptomene. men din brukte vel ca 10-20 liter pr mil da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 sjekk om spjeldet i lmm har hengt seg oppe. det gjorde det på en gammel bimmer jeg hadde en gang ,da fikk den mange av de samme symptomene. men din brukte vel ca 10-20 liter pr mil da! var ikke en mil, var knapt en km.. men så hang jo spjeldet seg opp på maks da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå