Gå til innhold

Problemer med BMW'n (E36)


johjoa
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 1992 E36, 320i Coupe som har funket utmerket helt siden jeg fikk den.

men i gå natt når vi dro heim var det noe rart som skjedde.

Først begynte den og jage på turtall, 700-1000-700-1500-800-0 så slo

den seg av. startet den og kjørte hjem. på hjemturen begynte den og

nøkk nå vi kjørte, den brukte mer bensin en vanlig. Den lå på 2l/mil istede for 1l/mil.

Var nettopp ute og prøvde den og se om den gikk fint på turtall, noe som den gjorde, kjørte litt og så begynte den og gå hakke, og når jeg stoppen og sto på tomgang begynte den og jage på turtallet. jeg fylte bensin ihåp at noe skulle skje selv om jeg var skeptisk at noe skulle skje, fortsatt like ille.

Ringte en kompis, han har ikke så mye peiling på insprøytnigs motor men mente på at det kunne være noen med tennings systemet. jeg tenkte det kunne være noe med LMM men hvem vet.

Noen som har opplevd dette? skjedde sånn helt plusselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og fikk kjøpt startspray, fikk ikke noe indikasjon på falskluft.

det er rundt luftfiltret og oppover til spjellet jeg skal spraye og se etter?

Så startet jeg den opp, der den jaget litt men stoppet etterhvert, kjørte en tur. Der jeg først syntes den brukte mye bensin, men det gjorde den vel egentlig ikke siden motoren av kald.

Så kjørte innover mot fauske, der bilen oppførte seg normalt altså

- ikke brukte mer bensin enn normalt.

- ikke nøkking ved kjøring eller akselerasjon

- stoppa på turen for og se om motoren jaga på turtall, men det gjorde den ikkje.

Tenkte jeg skulle innom på verksted i morra og få kjørt en diagnose test, sikfta bensin filter, og plugger.

Noen som vet om det er skadlig at jeg kjører på bilen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw..plugger skal vare lengre en 18k..oppmot 40k skal de vare..så om du vurderer å bytte de, kan du jo sjekke om ledningene er i orden..ingen brudd osv.. men jeg holder muligens en liten knapp på luftmasse måler etter å ha lest din beskrivelse :) er en ganske dyr sak det. rundom 5k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke dette....

Vel, jeg kjørte på arbeid nå klokken 13.30... jeg starter bilen og den har ingen problemer, kjører 3min til første lyskryss og ingen problemer. så kjører jeg vidre 12min til rundkjøringen jeg møter på. Heller ingen problemer.

Men da jeg var kommet forbi der og kjørt litt mer begynte den og bruke mer bensin, nøkk litt og når jeg kommer til lyskrysset like før jobb og må stanse begynner den og jage noe extremt på turtall. slår seg itillog med av.

Jeg kjører ut av lyskrysset og den nøkker noe fælt :( med engang jeg aktiverer clutchen så dett den til 1000rpm og så starter den og jage.

og hvis det skal koster 5k for ny luftmengdemåler blir jeg og skrik! FAEN skal til frankrike om 10 dager + det er jul. har faen ikke rå til dette. :(

EDIT:

- Må man stille luftmengdemåleren når man skifter til/fra Green filter/orginal filter?

- Itillegg virket det som at alt skjedde når bilen ble varm.

- Når jeg skifter plugger, må jeg koble fra batteriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk om spjeldet i lmm har hengt seg oppe. det gjorde det på en gammel bimmer jeg hadde en gang ,da fikk den mange av de samme symptomene. :D

men din brukte vel ca 10-20 liter pr mil da! :lol:

var ikke en mil, var knapt en km.. men så hang jo spjeldet seg opp på maks da.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...