Gå til innhold

Problemer med BMW'n (E36)

johjoa
 Share

Anbefalte innlegg

Kan jo være lambdasonden som er gåen også. Min oppførte seg omtrent slik når den var gåen.

Høres fornuftig ut. Hvis det er luftmengde måleren, så kan du ta ut pluggen i siden på den, da skal den gå i en form for nødprogram, burde slutte å jage da hvis det er luftmengde måleren som er gåen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... nu har jeg ringt fattern... han kan sakerne sine... "det e da vel ikkje no feil med motorn" sa han... så spurte han va jeg gjorde før dette skjedde... jeg fylte bensin. jeg hadde så lite bensin at rødlyset nesten slo seg av... "ja men da e det klart! du har KONDENS i drivstoffet.

Jeg gjør som han sier drar på esso og fyller mer bensin, (hadde halv tank da) heller i kondens fjerner og kjører heim. ingen forbedring til min skuffelse. så kjører jeg en liten tur. etter 5 min med kjøring er det ikkje antydninger til jaging på motor, nøkking eller no, så jeg kjører 20min til bare for og skjekke. fortsatt ingen antydning.

så den midletidige konklusjoen er kondens.

få se i morra, om den er bedre eller fortsatt like ille.

PS. Trur dere ikke at eine ledninga til venstre blinklys trur jeg datt ut når jeg rygga den på plass, sleit av den blå ledning. Funka blinklysan? NIJET! :evil:

Noen som vet om de er sammen kobla så når jeg sliter kabelen på venstre siden så funker ikke høyre siden...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondens ja, hehe. Trodde det var det første du sjekket jeg, er jo tross alt vinter og litt rått i luften kanskje.

Men nei, jeg har aldri hørt om at LMM må justeres hvis man setter på åpent filter. Jeg gjorde heller ikke det samme da jeg monterte Green cotton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... høres akkurat som mine 2 bmw`er.. har hatt en bmw 318 og en 325. og hadde samme problemet på begge :/ strevde fole med og finne ut ka det var som gjor det første gangen. symptoma høres i allefall akkurat slik som ej hadde det. stikk på biltema og sleng 1k på bordet og få det fiksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du KUNNE jo ha prøvd å røkke ut lambasonden ...

Min hadde CA samme problemer som din bil.. Dreiv å jaga på tomgang, helt til den stoppa, gikk ujevnt å brukte helt jævlig med bensin ...

Litt kjipt å gjøre det da, det legger seg inn en feil kode på bilen, men spiller vel kanskje ikke så stor rolle.

Håper at det er kondens som er feilen da, men symptomene tydet litt på lambdaen din som nevnt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...