Gå til innhold

Ble påkjørt bakfra

TorErling
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå vært å tatt rønken av nakken, og alt var i skjønneste orden *puste lettet ut* Bilen hennes var ikke så veldig høy, høyeste punktet på fronten hennes var kansje Listen på støtfangeren, der med ryggesensoren. så kansje det er derfor bilen ikke har tatt så mye skade, men jeg skal selvfølgelig opp på jæger i å få fikset alt. Er jo ikke jeg som betaler :twisted::) hørte det kom en ganske høy raklelyd fra midtkonsol ved lavt turtall og hastighet etter kresjet :( eksosanlegg?.. det virker som at det er itakt, men man vet jo aldri.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min krasjet gamlingen sin dengang 523 '99 i rompa på en MB CLK. Bimmeren fikk da en noe spesiell facelift som inkluderte V-stil i panseret og to-delt frontfanger...

MB'en var vanskelig å se at det var noe skader på, men da den kom tilbake fra verksted fikk en konstatert at hele rammen var skeiv og det kostet 112K å fikse... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MB'en var vanskelig å se at det var noe skader på, men da den kom tilbake fra verksted fikk en konstatert at hele rammen var skeiv og det kostet 112K å fikse... :?

Hørt om fler som har blitt ramme-skeive,men er det ramme konstruksjon på disse?Trodde karosseriene var selvbærende? Er det ikke da mulig å dra det tilbake til opprinnelig fasong

Tror dessuten de fleste biler tåler mer bak-gjerne med hengerfeste ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble også påkjørt bakfra i sommer og har samme erfaring som deg i hvordan BMW'en så ut etterpå. Det smalt ganske bra og så masse røyk i bakspeilet, så tenkte at bakenden på bilen min ikke kunne se bra ut. Men ble overrasket når jeg kom ut av bilen og fikk sett den, var nesten ikke synlige skader. Støtsfangeren hadde fått noen riper og hadde selvfølgelig trykket seg litt inn for å dempe, samt at eksospotta hadde fått hard medfart.

MB'en derimot så ikke bra ut. Den var senket endel så det var grillen og panseret som hadde tatt hele trøkken fra støtsfangeren min. Den var ikke kjørbar etterpå, mens jeg kunne kjøre derfra uten problemer.

Skadene på min kom vel på litt over 20k. Støtsfanger, eksosanlegg, pluss et par små bulker over støtsfangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis E36en ikke har noen skader av et slikt sammenstøt er det DÅRLIG bilkonstruksjon! Bra som konstruksjon, dårlig som bil! Biler SKAL deformeres for å verne de som befinner seg inni den! Skulle biler tålt alt hadde de bare vært massive stålbjelker. Det hadde blitt noen sinnsyke smell, og vi hadde fått sinnsykt mange flere skader i ulykker.

Sånn som amrikanere bygger biler :D *ler*

Gammle amrikanere var det jo sjoføren som tok smellen. ikke bilen .

Mener fakktisk at E36 kom helt ok ut på kolisjons test også, og den skal krølle seg godt. Tro meg der. Har sett en bmw e36 som fik en bil i baken litt over 40 kmt og der var kofferten trykket inn i bak ruta nesten :wink: Det var foresten en volvo s40 som planta snuta i hekken på bmw'en så vekt forhold var nok gankse likt der som i nevnt kræsj. Til og med gamle e30 deformere seg godt i sammen støt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...