Gå til innhold

bmw e46 328ci

znork
 Share

Anbefalte innlegg

noen vanlige problem:

-bærekuler

-skjeve bremseskiver

-rust på panser/bagasjelokk

-låsene pleier det å være litt problemer med

-rust på panser/bagasjelokk

-låsene pleier det å være litt problemer med

Disse kan jeg hvertfall skrive under på..

Dørhåndtaka på 2001 -> Blir fort litt slark i..

Her om dagen da det var veldig kaldt så hadde låsen på passasjersiden frosset.. tok 2 timer med fyring før det gikk å få den opp.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen da det var veldig kaldt så hadde låsen på passasjersiden frosset.. tok 2 timer med fyring før det gikk å få den opp.. :?

Plastpose med kokvarmt vann i pleier å fungere meget bra. Ikke tømme ut vannet da såklart (da fryser det jo bare enda bedre neste gang), men holde det inntil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nylakkert panser og luke."....Hvorfor?

Kjøreskolebil....Svidd clutch, småriper og småbulker? :)

Helt sikkert fordi det har blitt rust på panser og bakluke. Det har vært mange tråder her inne om akkurat dette problemet. Jeg har nettopp hatt inne min e46 Ci, 2002 modell for å utbedre dette...

Men clutchen er nok svidd noen ganger ja..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har du selvsagt kjølesystemet på bilen. Bmw kan ikke bygge slikt, heller ikke jul oppheng. Sjekk når termostaten og vanpumpa er byttet på bilen. dette er noe som ryker på alle bmw som regel før de runner 100 000 km

Så har du alt av endeledd styrekuler, gear kassen, og clutchen selvsagt.

Sjekk clutchen slik: Dra til handbrekke, sett bilen i 3 gir og gi slip clutchen sakte ut mens du øker gass på drag. Motoren skal da bli kvalt hvis clutchen virker som den skal. Hvis du mere at bilen ikke vil framover , og du kan nærme deg 4000 rpm uten at bilen har gitt tegn til og dø ut. er cluthen adios amigo. :wink: Og vis rusten kommer under panser og på bakluke på en bil som er så ung (under 5 år) så hva med dører og kanaler da?!?! tørr ikke tenke tanken en gang jeg :shock: Kvalitet er det ikke noe og rope hurra etter iallfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...