Gunnar Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Er ikke sikkert den er solgt selv om det står det på autodb. Mener alle blir markert solgt der når man sletter annonsen. Og ellers, bor du i Sverige vil du neppe handle bil i Norge. 70% av prisen er avgifter.. Du kan sikkert få PPF-gutta til å bygge en lik bil for god pris der borte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Den er ikke solgt nei...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Mener jeg har lest at bilen ikke er godkjent. I så fall, hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M3 Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Mener jeg har lest at bilen ikke er godkjent. I så fall, hvorfor? En grunn er vel at den er importert eter 1996 og eier dermed sannsynligvis måtte ha betalt rimelig heftig med avgifter for å få det til.. Det som også nok måtte ha blitt endret er bremsene. Det sjokkerte meg faktisk MYE da jeg oppdaget at den hadde originale bremser. De bremsene er knapt nok brukbare til 195Hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Mener jeg har lest at bilen ikke er godkjent. I så fall, hvorfor? I hovedsak er det nok turboen som er årsaken til det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Turboen er jo ikke grunn i seg selv å få nektet en godkjenning. Det er vel tillatt å effektøke biler med inntil 15% uten å måtte betale ekstra avgifter til staten. Og en 2,3 M-motor yter vel 210-220 hk, gjør den ikke? Dersom man justerer ned turbotrykket til en motorytelse på 250hk skulle det gå glatt. En ombygging av bremsene vil vel koste mer - men er heller ikke umulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M3 Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Turboen er jo ikke grunn i seg selv å få nektet en godkjenning. Det er vel tillatt å effektøke biler med inntil 15% uten å måtte betale ekstra avgifter til staten. Og en 2,3 M-motor yter vel 210-220 hk, gjør den ikke? Dersom man justerer ned turbotrykket til en motorytelse på 250hk skulle det gå glatt. En ombygging av bremsene vil vel koste mer - men er heller ikke umulig. Så lenge bilen er importert etter 1996 så må man betale for hver og en av de nye hestene. og det er 195Hk originalt i denne, så uansett vil det bli noen kroner. Men det er som du sier Trotto, det bør vel være mulig å justere ned trykket, og da bør det jo ikke bli så veldig mye penger å snakke om. Nå er jo ikke jeg noe turboekspert, så jeg vet ikke hvor mye ned det er mulig å komme på en slik maskin, så dette blir egentlig bare synsing fra min side. Det er utvilsomt en fet bil dette, men den hadde i mine øyne vært mye fetere om den var godkjent. Og da med passende bremser montert ala de Helge Vik har på sin turbo-M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Jepp. I praksis kan man skru turbotrykket helt av ved å la wastegaten stå kontant åpen. Bilen vil rent teoretisk være latere enn en uten turbo - da turbomotorer har lavere kompresjon. Har jo familiebil i Mercedesen nå, trenger ikke B10'en da...kanskje på tide med nytt leketøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K Landre Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Hovedgrunnen mener jeg å huske var at understellet ikke var typegodkjent. mener å huske Kjell Rune sa det til meg i sommer. Og at bremsene var for svake i forhold til motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Hmm. Om delene er E-merket, trenger jo ikke understellet typegodkjennes. Chassiet er jo typegodkjent. Om andre fester er montert for å få tilpasset nytt understell, kan det jo være at dette skal gjennom en godkjenning. Liker å sloss mot staten jeg...he-he. Alltid vært svak for underdogs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M3 Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Hmm. Om delene er E-merket, trenger jo ikke understellet typegodkjennes. Chassiet er jo typegodkjent. Om andre fester er montert for å få tilpasset nytt understell, kan det jo være at dette skal gjennom en godkjenning. Liker å sloss mot staten jeg...he-he. Alltid vært svak for underdogs! Er vel Grp.N understell på den ja. Det er ikke bare bare å få godkjent det siden bmw, som er leverandøren, gjør oppmerksom på at det ikke er godkjent på gatebiler. Men det er jo for pokker bare 4 fjærer og 4 støtdempere det er snakk om. Skiftes på to timer. Har mer tro på at det er motor og bremser som er hindringen. Alle som åpner panseret på den bilen og har vært borti bil før, noe de fleste hos biltilsynet jo har, ser jo at motoren er en smule (eller et brød) trimmet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Extreme Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2005 Är de därför han vill sälja den eller har sålt pga av att han inte får den godtjänt?? Min är godtjänt o helrenoverad i motor, låda,och kaross me lack mm. han kanske vill ha en fin gottjänd mig spelar de ingen roll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K Landre Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Det var nok mest økonomiske årsaker til at han ville selge etter det jeg har hørt da. Han kjøpte vel en litt for dyr i forhold til inntekten sin på den tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Extreme Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2005 Det var nok mest økonomiske årsaker til at han ville selge etter det jeg har hørt da. Han kjøpte vel en litt for dyr i forhold til inntekten sin på den tiden. ok,ja bilen är grymm o fin,men 280 är mycket pengar,även för den bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Kanskje et alternativ.... http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=897808 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå