SanMiguel Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Men gunnar! åssen er det å bygge om før du skal godkjenne? altså lang tid i forveien! ikke no stress det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Extreme Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2005 Navn: Daniel Vikås Telefon: 98821589 Adresse: Tegltun 5 Poststed: 6300 Åndalsnes Fylke: Møre og Romsdal Hmm ok,finns de ingen mail,kan ju inte ringa när ja knappt förstår allt som skrivs på forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Hei. Jeg har jo også vært klar over bakseteavgiften, som gjelder 10 år frem etter bilen ble førstegangsregistrert i Norge.Men mitt utklipp hadde en annen versjon - og jeg ber selvsagt om beklagelse for min påståelse - den er beviselig feil. Og om den M3 som blir diskutert her ble importert etter 1996, så vil vel det måtte betales avgift på en evt. effektøkning. Og er brått ikke så interessant. Jeg er sta - men ikke for enhver pris. Takk for nyttig info! Det er slik det skal være på diskusjonsforumer.. Men gunnar! åssen er det å bygge om før du skal godkjenne? altså lang tid i forveien! ikke no stress det vel? De vet jo ikke noe om når ombyggingen fant sted. Forskjellen er jo bare at man ikke kjører godkjent bil i mellomtiden. Kan være skummelt om noe skjer, men det er en risiko å ta.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Navn: Daniel Vikås Telefon: 98821589 Adresse: Tegltun 5 Poststed: 6300 Åndalsnes Fylke: Møre og Romsdal Hmm ok,finns de ingen mail,kan ju inte ringa när ja knappt förstår allt som skrivs på forumet Du kan jo alltids sende SMS. Nr. som er oppgitt er mobilnummer. Husk +47 foran. Tipper prisen ligger på 250-260k NOK.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Kan du utdype litt mer om godkjenningsprosessen din Gunnar? Hvordan må du dokumentere at de delene du bytter faktisk er 535 deler? Jeg forbreder selv en søknad om samme motor (M30B35), men i E30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Kan du utdype litt mer om godkjenningsprosessen din Gunnar? Hvordan må du dokumentere at de delene du bytter faktisk er 535 deler? Er ikke sikker. Jeg gjør det sånn at jeg tror de blir fornøyde. Altså grundig dokumentasjon. For mye er bedre enn for lite. Delenr. etc. Og ber så en BMW-forhandler ta en time eller to på den, slenge den på bukk og bekrefte at delene jeg har listet opp faktisk er byttet, og er fra en 535. Samt at ting ser ut for å være tilstrekkelig bra gjort. Da regner jeg med det blir en smal sak hos Biltilsynet, siden jeg flytter over _alt_ som er forskjellig på 535en. Jeg forbreder selv en søknad om samme motor (M30B35), men i E30. Blir nok verre med den enn med min, siden 535 finnes. Men det burde jo gå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanErik E30V8 Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Navn: Daniel Vikås Telefon: 98821589 Adresse: Tegltun 5 Poststed: 6300 Åndalsnes Fylke: Møre og Romsdal Hmm ok,finns de ingen mail,kan ju inte ringa när ja knappt förstår allt som skrivs på forumet Jeg skal prøve å få tak i email adressen hans og info om bilen for deg, exdama mi er naboen til Daniel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Extreme Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2005 Navn: Daniel Vikås Telefon: 98821589 Adresse: Tegltun 5 Poststed: 6300 Åndalsnes Fylke: Møre og Romsdal Hmm ok,finns de ingen mail,kan ju inte ringa när ja knappt förstår allt som skrivs på forumet Jeg skal prøve å få tak i email adressen hans og info om bilen for deg, exdama mi er naboen til Daniel. De vore snällt av dig!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Extreme Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2005 98821589 är de mob eller hem-nr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanErik E30V8 Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Det er mobil nummer. Så det går fint å sende melding til han, men husk å bruke 0047 eller +47 foran nummeret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Extreme Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2005 GREJT snart dags o känna på puten hoppas ja stavat rätt,har en halvnorsk tjej.Tack för hjälpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Extreme Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2005 fick tag i han! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Extreme Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2005 Han säger att bara man bänkar bilen så man får ner laddtrycket så effekten blir 15% över org så ska de gå i norge o registrera den?? är de så enkelt?i sverige är de kört! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 er denne m3 turbo bilen bremset til over 500hk eller.noen som vet det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Han säger att bara man bänkar bilen så man får ner laddtrycket så effekten blir 15% över org så ska de gå i norge o registrera den?? är de så enkelt?i sverige är de kört! Det KAN gå greit, men lite er enkelt når det gjelder ombygging av biler i Norge, og da spesielt BMW med turbo. I tillegg har bilen høyt NE-registreringsnummer.., vi har selv en bil med NE14xxx, og det er en '98-modell, så det betyr enten at M3-en er førstegangsregisterert i Norge ganske sent (2000+?), eller at den har fått nytt regnr. en gang i tiden. Dersom den er registrert så sent som skiltnummeret tilsier må du regne med en del kroner i avgifter på de 30 ekstra hestene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå