Divine Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Hei ! Har byttet over motor i 320'en til en 325, nå er bilen meget lavt giret, og jeg ønsker og få samme utvekksling som 325 har. Slik at jeg kan pasere 100 på 2 gir og over 140 på 3 Mot i dag der andre gir går til 80 og 3 så vidt 125 kmt. Er selve gear kassen lik på disse modellene ? Har forstått det slik at det er i diffen dette sitter? utveksling altså ? Pris ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Er vel gearkassen som bestemmer utvekslingen...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2005 okay ? sikker ? jeg mente nemmelig dette satt i bakakkselen eller noe, men som sagt, jeg spør fordi jeg er usikker. Jeg ønsker høyere utvekksling en det jeg har. bmw'er er jo latterlig lavt giret. Står at 320 skal gjøre 215 kmt i timen, vel jeg tror ikke det lar seg gjøre en gang. har hatt min 210 og da var det knall rødt på turtelleren. nesten 6700 rpm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Nei, er ikke sikker...Men høres vel mest fornuftig ut at det er gearkasse som tar seg av hvordan bilen er giret... Når jeg skiftet gearkasse på min, fikk jeg hvertfall beskjed om at jeg måtte bruke 318 gearkasse da den hadde riktig utveksling for M40B18 motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2005 Meget mulig det. Som sagt bare hørt at utvekkslingen sitter i bak akkselen og at selve kassen skal være lik. Er intrisert og finne ut om dette er fakta og hva som evnt skal til og ca pris på og få bilen giret likt som en 325. Hvis gear kassen er ulik, er jo ikke clutch eller noen andre ting like, da blir det nokk en helvetes jobb med masse mekk, og det gidder man ikke. er det noe bak som kan byttes uten at jeg trenger en bøtte med nye deler skal man gi det et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2005 Ingen som vet ?! kan jeg bytte diff og få høyere utvekksling!? og lengre gir =? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Er ikke 100% sikker, men meiner å ha høyrt at diffen er ulik på 320 og 325 ja...så vil tru det forandrar utvekslingen. Men som sagt, ikkje heilt sikker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Hei !Har byttet over motor i 320'en til en 325, nå er bilen meget lavt giret, og jeg ønsker og få samme utvekksling som 325 har. Slik at jeg kan pasere 100 på 2 gir og over 140 på 3? Jeg har 325i og den gjør ikke 100kmh i 2. gir, jeg må legge den over i 3. for at den skal tippe over 100 tallet stopper rett før 100 på turtall spærra, men en chip fikser det da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 diffen som er anderledes, skift til 325diff, gearkassen kan ha annen utveksling, men jeg har no satt 320 kasse på 325 (e30) og det var ingen forskjel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2005 Flott gutta!!! Endlig svar som duger !! Mener også at selve girkassen er lik, og at det er diffen som må byttes. Vanskelig/ dyrt ? Så at bilen til sansburry runda 100 på 2 ? 320 går iallefall ikke mer en til 80 maks ! Håper på og få mer ut av aksen på bilen. Må jo gire meg ihjel her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Vil den ikke akse bedre slik den er nå? Men ha lavere toppfart.. Ser ikke helt vitsen med å dra til langt over 100 på 2. gir her i landet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2005 Nja... tror ikke det. Gira er så sinnsykt korte på en 320 .. Desutten vil jeg ha mer beahgelig kruse turtall. på 5 gir i 100 har den jo nesten 3000 rpm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Snakker du om E36 eller E30 her?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2005 Snakker du om E36 eller E30 her?? he he he kansje ok og få med ja Trodde det kom fram på siden under bil jeg har jeg Det er en E36 92 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Du får vel tak i en brukt klokke til 325i for mellom 1500 og 5000 kr. Kommer an på hvor du leter, men hvis du hører om et nyrlig knust eksemplar så kan du være heldig. Det er ca 3 timers skruing for å skifte klokka heime i garasjen. Har du tilgang til verksted med utstyr og med en hjelper, kan det gå på litt over en time (hvis du har gjort det før...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå