Gå til innhold

Demontering/monteringsrekkefølge E34-ombygging?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har, som noen sikkert har fått med seg, planer om å bygge om 520'n til 535. Har forstilling, bakstilling m/diff, motor m/kasse, mellomaksling, etc. liggende.

Hvilken rekkefølge er det greiest å ta dette her i? Er det i det hele tatt av betydning?

Bakstillingen er egentlig grei, kan jo i grunnen tas når som helst, men tenker mer i forhold til forstilling/motor. Ta ut motor først, bytte om forstillingene, og sette i ny motor?

Mulig dette er idiotiske spørsmål, men det finner jeg neppe ut før midt i prosessen eller før jeg er ferdig, for jeg har aldri gjort noe slikt før.. ;)

Jeg gjør det mest for å lære, så jeg setter også pris på alle gode tips i forbindelse med slikt!

Lurer også på om det er åpenbare ting jeg absolutt _bør_ gjøre før eller underveis i prosessen. Ting som bør byttes, etc. Traversforinger er greit - er det andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rekkefølge er det greiest å ta dette her i? Er det i det hele tatt av betydning?

men tenker mer i forhold til forstilling/motor. Ta ut motor først, bytte om forstillingene, og sette i ny motor?

Det hørtes ut som en plan, blir litt for dumt å sette inn M30 motoren for så å ta den ned igjen sammen med forstillinga når du skal bytte den...Hvis du skal bytte hele forstillinga med travers da.... :roll: Hvis du ikke skal bytte traversen så spiller det jo ingen rolle hvilken ende du begynner i...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter hele greiene. I utgangspunktet satt motoren på traversen også, slik at planen var å heise bilen over, men det ble ikke helt gjennomførbart pga. mangel på godt nok jekke/heiseutstyr, så jeg må heise i motoren. Men selv om jeg har montert på traversen er det ikke noe problem å få motor med girkasse nedi igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder kommer i prosjekttråden min så fort jeg kommer i gang.. :)

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=12478

Går foreløpig og lurer på om jeg skal sette i gang i morgen tidlig, eller drøye det til januar. Det passer best nå i forhold til ledig tid, men samtidig har jeg ikke lyst til å kjøre 100 mil i Skoda da vi drar vestover om en ukes tid, den BRÅKER, og går ikke akkurat som et olja lyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at 520i'en går som et olja lyn da? :lol: Det gjør ikke min :!:

Hehe, nei. Er en grunn til at 3.5-litern frister mer.. ;)

Men at den går bedre enn en '98 Skoda Pickup 1.9D med 64hk er det liten tvil om, selv om pickup'n bare veier 1015kg. Sjelden jeg har problemer med at jeg ikke klarer å aksellerere med 520'n. Skoda'n sliter med å komme over 100 i litt grei oppoverbakke, uansett gir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...