Gå til innhold

Alpen weiss, 14år, noe å satse på?

ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lakkerte fangere, lister, skjermer, speil, skvettlapper og kanaler selv på min hvite 87 Mazda 929 som har gått 410 000 km.

Det blei nesten perfekt, så en proff lakkerer som har et bedre utgangspunkt burde absolutt klare dette uten problemer.

Før:

DSCF0001.jpg

Etter:

DSCF0004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. *wink wink*

Men vil du si at det blir billigere hvis jeg tar hele bilen (styling og bil) samtidig, enn at jeg bare tar stylingen (for så å evt bare ta resten av bilen etterpå)?

For hvis dere/du da tar den samme prisen (bare plusser på), så vil det jo bli til at jeg tar stylingen først, og ser om det blir greit nok.

Hva tror du det kommer på med E36 M3 front, sideskjørt og bakfanger, samt sidelister (front- og baklister også?)?

Da hvis du tenker med fargeanalyse og god og korrekt lakkblanding ;)

vi kan sikkert bli enige om en pris, men det lønner sg selvfølgelig å ta hele bilen med en gang, men det er jo opp til deg... blir nok bra å lakkere stylingen og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp.

Det beste er jo selvsagt å lakkere alt samtidig, men hvis man nesten må gå inn med forstørrelsesglass for å se fargeforskjellen på styling og resten av bilen, så vil jeg heller trekke det "korte" strået og gjøre det billigst.

Var det som hovedpoenget med tråden. Å finne ut om jeg kan bli godt nok fornøyd med resultatet, eller om det er vanskelig å få nogenlunde likt ;)

Men hvis du kan sette et slags "tak" på hvor mye man kan regne med at jeg må ut med? Slik at jeg kan sette opp et budsjett som er litt *overkill*, istendenfor det motsatte. Evt om du heller vil ta det på PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme hvit farge som deg på bilen min, og måtte bytte bakfanger etter å ha blitt påkjørt. Så litt forskjell med en gang men det var pga bilen ikke hadde vært polert og rubbet på veldig lang tid, så var mer at man så at den nye lakken var mye mer shiny. Ser ikke noe forskjell nå etter jeg rubbet og polert den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lakken din i dag sånn passe fin så holder det som resten sier her med lakkrens og grundig polering regner jeg med.. selv hadde jeg valgt hellakkering men alt koster penger..så ta en skikkelig lakkrens og grundig polering av bilen i forkant og se om du blir fornøyd med resultatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen nevner poleringsmaskin og slikt, så jeg tror at jeg skal få et profesjonelt firma til å gjøre den jobben. Så lenge den ikke koster gull og grønne skoger. Vil nok sikkert bli et bedre resultat enn det jeg kunne fått til selv :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lakka panser, fanger og grill på min... og den er rød.. så forskjell.. men etter 1.rubbing .2. polering . 3. voks.. så så det ut som helle bilen var lakka=) så ikke noe forskjell da! brukte mequiars eller hva det hetter, tror jeg ga nesten 300kr for hvert steg.. men var vært det.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke produkter har folk prøvd som gjør jobben?

brukte mequiars eller hva det hetter, tror jeg ga nesten 300kr for hvert steg.. men var vært det..

"eller hva det heter" hmm... noen som har navnet? Evt på hvert produkt (rubbing, polering og voks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med disse

- Avfetting på Statoil

- Autoglym Paint Renevator ("rubbing")

- Autoglym Super Resin Polish (polering)

- Turtle Wax Emerald Series Advanced Liquid Wax (voks)

Voksen er bedre enn mange andre merker fordi den inneholder et stoff som heter carnauba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker for svar, Jan!

Hva er ca prisen for disse produktene?

Får å få et best mulig resultat på en lakkanalyse for å finne den beste fargen for å lakkere ny styling med.. hvilke av disse produktene bør jeg da ikke ha brukt før analysen? voksen? noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfetting (og høytrykkspyling) betaler jeg 30-40 kroner for på selvvask.

Autoglym produktene er relativt dyre, koster 150-200 hvis jeg ikke husker feil. Carnauba voksen er dyrere. Polish og voks rekker til flere ganger. Det lønner seg å bruke Krefting/Autoglym lammeull kluter til polish/voks for å unngå riper. En del polerkluter på markedet er faktisk så stive at det blir riper av det. Heller ikke dumt å gå over plastdetaljer med bumper care før rubbing/polering, da unngår man at det setter seg polering på dem.

Vet ikke om det har noe å si å bruke voks før lakkanalysen. Voks drar i hvert fall ned glansen litt. Kanskje best uten ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...