Gå til innhold

Kjørte BMW'en min inn i en fortauskant

ingard
 Share

Anbefalte innlegg

Som mange andre 18 åringer med BMW og for stor fart (i forhold til det føre som var i dag, i mitt tilfelle), kjørte jeg i noe. Og det var på en fortauskant. Ble en ganske brå stopp, skrapa litt på selve dekke og knakk av litt på kanten av alufelgen. Ikke noe stort, jeg var hovedsaklig glad for at jeg akkurat ikke traff fronten.

Men, så lurte jeg på en ting, kan det være noe annet som har skjedd på bilen? Hjulet traff jo ganske skrått på fortauet og det ble et ganske stort pang ..

Noen som har lignende is-historier, bare værre? Og med mine ubergode formgivningskunnskaper, skapte jeg tegninga under :D

krasj.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hum..det var synd må jeg si..mange som er litt uheldige på vinteren :( skummelt med for stor fart på slikt føre..er liksom ikke så mye man kan gjøre når man ser det holder på å gå galt..eneste tipset jeg kan gi er å IKKE tråkke på bremsa, heller ratte om å prøve å unngå de værste skadene..bor i nordnorge, og har vel fått ganske mange unødige skader på bil og felger grunnet den klassiske trå på bremsa feilen..

men det som kan ha fått skader på din bil er jo bærebro og resten av forstillinga :? ..er jo ikke det som tåler mest på bilen. så jeg ville tatt bilen på verksted om du ikke er flink å skru selv..slik at man kan måle om det er skjevhet noen plasser dær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noe lignende med en E30 325. Kom inn mot ei rundkjøring i helt normal fart, starta nedbremsinga å i det jeg bremsa ned så skøt bilen fart, da var det altså en trailer som hadde sølt olje der, var sviin glatt! Men jeg fikk noenlunde kontroll på bilen da, traff trafikkøyen i minimal fart, ganske rett på. Da måtte jeg bytte bærearm og diverse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke bra ut, for jeg har ikke råd til å ta den på verksted. Hadde kanskje tenkt å ta den med på en naf-test i nærmeste fremtid. Der tester de vel slikt?

Jeg kan ikke si jeg hadde så stor fart, felgen er jo ikke bøyd, og det virker hverfall ikke som om noe ha skjedd. Tror også selve dekke tok noe av støyten. Prøvde jo å bremse først, men da jeg så dette gikk til helvete tok jeg inn clutchen, men det gikk likevel rett fremover.

Kanskje bare jeg som overbeviser meg selv her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noe lignende med en E30 325. Kom inn mot ei rundkjøring i helt normal fart, starta nedbremsinga å i det jeg bremsa ned så skøt bilen fart, da var det altså en trailer som hadde sølt olje der, var sviin glatt! Men jeg fikk noenlunde kontroll på bilen da, traff trafikkøyen i minimal fart, ganske rett på. Da måtte jeg bytte bærearm og diverse..

Overrasker meg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å si at gummien atr av smellen er vel ønsketenkning..slaget går jo innover i form av kraftige vibrasjoner eller noe i den rettnigen..så det dekket har spart deg for er jo større skader på felg og karosseri :D ..ja de sjekker slikt på NAF, bærebroene er ikke så fryktelig dyre..ligger på 14-1500,- pr stk til E36..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prestert å kjøre på en rundkjøring i fredrikstad om sommeren,pga lettkledde damer og høy fart. Dekket revna og alufelgen var smadra. Ifølge folk som strømmet til hadde bilen vært en meter over bakken... seffern vitner når man neser seg ut!! :oops: Vi satte på reservehjulet og dro`n ut på ei slette for å kjenne etter vibrasjoner. Var ikke min bil (onkels) og har aldri hørt noe mer om det. Moralen må da være:merker du ikke noe er det ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge bra illustrerte tegninger !! *smile*

Tja... kjipt og høre , men du er nok ikke den siste her inne som for en trøkk 16 på bilen i vinter. :wink:

Uansett.. Sett på et nytt dekk og ta bilen på en god tur. test den litt .

Trykk pent på brems , slipp ratte og se om bilen drar til en eller annen side.

Går bilen rett fram og det ikke er tegn til uro. Så kan du svinge og kline in bremsen slik at hjule står på skrøtt.. Det skal ikke komme noe "rar" lyder utenom abs'en da.. Så tar du samme rett fram testen.

Virker alt ok, og du ikke ser noe, er alt ok 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... lå breit i en rundkjøring, og tenkte jeg skulle ligge breit ut også, men så tenkte jeg ikke på at det var hjulspor og at rundkjøringa helte mot den rettningen jeg måtte "skifte rompa" for å ligge breit ut også... så det endte jo selvfølgelig med at bakhjula kom ned i hjulspora når rompa skifta og tok... dermed ble det en liten innersving over en kantstein og jeg slo i stykker et dekk. Felgen kom fint ut av det uten i det heletatt å bli hverken skjev eller mer ubalansert(BBS) :P

Det smalt litt i det jeg kjørte over kantsteinen, men ingen skade på bilen bare meg som var litt iritert på meg selv for at jeg ikke huska hjulspora og litt mer på vegvesenet for at de ikke klarer å holde vegene i orden slik at sånt ikke skjer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge bra illustrerte tegninger !! *smile*

Tja... kjipt og høre , men du er nok ikke den siste her inne som for en trøkk 16 på bilen i vinter. :wink:

Uansett.. Sett på et nytt dekk og ta bilen på en god tur. test den litt .

Trykk pent på brems , slipp ratte og se om bilen drar til en eller annen side.

Går bilen rett fram og det ikke er tegn til uro. Så kan du svinge og kline in bremsen slik at hjule står på skrøtt.. Det skal ikke komme noe "rar" lyder utenom abs'en da.. Så tar du samme rett fram testen.

Virker alt ok, og du ikke ser noe, er alt ok 8)

Takker, jeg er nemlig stolt over mine illustrasjoner :D

Men har gjort det meste av det du sier. Og det kan virke som om bilen trekker pittelitt til høyre når jeg bremser, men det er så lite og sjelden, at jeg tror mest det er veien her som gjør det (er sviiiin glatt).. Den går i hvertfall rett fram.

Min far skal ta den ut på E6'en senere i kveld og se om det vibrerer. Og jeg skal også ta den til NAF etter jul, når jeg har litt penger.

Men hvis det bare er dekkene (dekket) som blir litt feilslitt, så venter jeg likegjerne med å gjøre noe drastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...