Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg har fått et problem med min bmw320 inne i dash bordet har abs lampe med orange lys begynt å lyse og jeg prøvde å bremse med den der det var litt glatt men det virker som om ikke abs en virker :D men er det noen som har en ide om hvordan det kan fikses eller hva det kan være galt hilsen David hvis noen kunne tenke seg å hjelpe meg litt med hva det kunne være

Skrevet
Stikk innom et verksted og få sjekket sensorene.. Kan være en sensor eller kabelbrudd.. (Oljenivå?)

Enig i dette. (men jeg forstår ikke hvor du vil hen med oljenivå? Men for ellers er jeg enig..)

E36en har vel hatt endel tilfeller av defekte ABS-pumper på de tidligste modellene, som tenner varsellampe samt kopler ut funksjonen, såvidt jeg kan huske..

Skrevet

Dette har skjedd på min E-34 flere ganger, senest på Søndag. Da vi startet bilen på Skinnarbu høyfjellshotell lyste ABS lampa. Den lyste hele veien til vi stoppet å tok en pause på Notodden. Etter det har det virket :P .

Virker som fuktighet og væromslag kan påvirke ABS sensorene. Det stemmer også at ABS systemet blir koplet ut når lampa lyser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...