henrikjah Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 I går fikk jeg låne en bmw for test før eventuelt kjøp! BMW e36 316 97mod 118.000km Helt original. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6436352&sid=1aFrVW4Pf082801&pos=47&tot=107&page=2 De feilene jeg har funnet foreløpig: - Rattet står litt skeivt når jeg kjører rett fram, 1 cm feil. (Sommer felgene er kantet bittelitt, bare noen hakk) - ABS og antispinn funker ikke. (Han sier det skal fikses) er dette en vanelig feil? - Bilen er 3-4 cm lavere bak, selvom demperene er helt nye målte dette ved siden av en identisk bmw. som hadde 15" 65profil også. - Cd spiller funker innimellom, så begynner den å pipe og cd'ene blir glovarme. - Dekkene er for breie, og skraper derfor inni ved full rattomslag. Det er helt nye 15" 205/65 vintergummi uten pigg. - Brekket er rett og slett patetisk, klarer å få bilen til å ikke trille i bakke. Men tviler på at det er godt for vaiern med 50kg trykk hele tiden - Noen gummilister her og der som ser stygge ut og er på vei til å bli slitne. - En hjulbue er slått inn og ripa opp, ikke no biggie. Dette blir også fikset før salg. Ellers kan det nevnes at bilen er ufattelig dau, men det er sånn det skal være.. 316! Lakken er strøken, men er en del småriper her og der Håper på god respons med mange svar på hvilken stand du mener bilen er i. Og hva som eventuelt kan forårsake disse feilene. MVH Henrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Rattet skjeivt bruker å skje etter forstillingskontroll/justering hos en slurvete mekaniker. Sørg for å få ordnet abs/antispinn, noe som ofte kan bli dyrt (kan bare være en sensor - men man vet aldri...) CD spilleren høres ut for å være en to år gammel SONY, eller anna jalla.. Spør om å få en pioneer, JVC, Alpine e.l med på handelen.. Det der med handbrekken kan trenge noe nye deler... Er vel trommelbremser på den dær, da må du kanskje ha nye bremseband... Det er jo egentlig grei pris for bilen, men husk at det er en kjedelig bil, og du har ikke sjangs mot en gammel volvo 240 engang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikjah Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2005 Rattet skjeivt bruker å skje etter forstillingskontroll/justering hos en slurvete mekaniker. Okei, forhandleren som fikser bilen har mekaniker, så jeg nevner dette for han. Sørg for å få ordnet abs/antispinn, noe som ofte kan bli dyrt (kan bare være en sensor - men man vet aldri...) Han mente det kunne være det, men skulle sjekke det opp nærmere. Saken er at han er så utrooolig treg! hehe Det er jo egentlig grei pris for bilen, men husk at det er en kjedelig bil, og du har ikke sjangs mot en gammel volvo 240 engang... Kjedelig bil ja, men den er utrolig deilig å kjøre og støynivået er veldig akseptabelt! Har sjans mot en original 240 100 hesters nybil mot 116 hesters gammelbil har mye å si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 hvor mye forlanger han for denna da? når alt er fikset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 synes detta var dyrt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Synes felgene/felginnpresset ser riktig ut på bilen, så det kan være det bare er den "løse" innerskjermen i gummi/plast som henger litt ned, og at dekkene derfor tar i når du legger om. Eller så kan det være den er noe senket. Ser litt sånn ut. Men det burde gå helt fint uansett, for så sinnsykt mye er det ikke.. Ellers er det bare å forlange alt fikset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Tja.. gå ned til 80 000 tusen du og forlang alt fikksa. Og jeg lover deg.. Bmw motor er daue saker !!! Volvo 240 tar den . Tro meg En japse 1,6 med 16V kjører virkelig i fra deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 ALT for dyrt! enkelt og greit.. får deg en pen 320 som er godt tatt vare på for den prisen der.. om ikke enda større motor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikjah Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2005 hvor mye forlanger han for denna da? når alt er fikset 89tusen, men jeg byr 80 foreløpig med alt fikset unntagen cd. Han selger den for en riking som sikkert ikke bryr seg Jeg pruter på cdspiller, riper i bilen, og hakk i sommerfelgene. synes detta var dyrt jeg Det er godt under listepris, og at bilen er ny i norge føles godt i magen min! Det er også byttet slitedeler for over 20tusen! Synes felgene/felginnpresset ser riktig ut på bilen, så det kan være det bare er den "løse" innerskjermen i gummi/plast som henger litt ned, og at dekkene derfor tar i når du legger om. Eller så kan det være den er noe senket. Ser litt sånn ut. Men det burde gå helt fint uansett, for så sinnsykt mye er det ikke.. Bilen er kjørt av bare av gamlinger(og en sønn) den er helt original, dempere og div slitedeler på karroseri er nytt. Det eneste problemet jeg ser er at den er litt høyere foran enn bak Jeg har ikke lyst å senke bilen heller, med tanke på slitasje av dekk og bil! Stikker ut å sjekker det med innerskjermen etterpå, fikk låne bilen fra igår til idag har kjørt 25 mil og er foreløpig fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikjah Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2005 Tja.. gå ned til 80 000 tusen du og forlang alt fikksa.Og jeg lover deg.. Bmw motor er daue saker !!! Volvo 240 tar den . Tro meg En japse 1,6 med 16V kjører virkelig i fra deg. Jeg satt på med kompisen min sin 1.6 bmw, han holdt følge med 240! Jeg gir jo ikke bud på fullpris Mamma sin bil tar 0-100 på 9.5 sek med vinterdekk på vått føre, å bli grusa av hu med 2-3 sekunder er flaut. Men jeg kan leve med det! ALT for dyrt! enkelt og greit.. får deg en pen 320 som er godt tatt vare på for den prisen der.. om ikke enda større motor.. Hadde 318is, 320 og 325 som var veldholdt og gått kort vokst på trær i nærheten hadde det ikke vært noe sak. Denne bilen står 700 meter fra der jeg bor og jeg har lett etter BMW i 1 mnd nå uten hell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 du må regne med og reise et stykke når man skal handle bil.. er mange velholdte biler med større motor til samma pris til salgs.. og som Divine sier..316 er dødt! det og ta en panservogn (240) kan så være.. hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert valget når du først skal opp i den prisklassen.. bmw kjennetegnes ved motor og komfort..der har du komfort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Strøken bil med lav km.stand. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=862661 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanstiig Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 aaaaltfor dyrt, og kjøpe en 316? da hadde eg heller kjøpt meg en ny moped!! bør vere minst 320!! e ikkje rare forskjellen i benzforbruk og forsikring!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Ville heller sett på denne jeg... http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 19&tot=185 Eller denne og kostet på litt http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 21&tot=185 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 bmw kjennetegnes ved motor og komfort..der har du komfort.. HE HE HE HE HE HE !!! jævlig bra sagt *gilse* Vel... har en 320 med 325 motor jeg vurdere og slege. bilen trenger ny clutch, takluken er defekt , men er meget pen. Det er cupe. Motoren skal" ha godt" 125 000 km, men tror nok den har godt mer. Bilen er rask ! Veldig rask. 0-100 på 6,8 bilen har trimkamp og chipp fra Ess tuning i aremark. Full m3 styling og Angelseys. bilen går får 70 000 kr pga en del små fikks. Du har iallefall 150 kmt der 316 har 100 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå