Gå til innhold

Isbaner?

336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke ikke hørt annet enn at det blir kjøring så fort det blir bra nok is. Er vel han Kai Jørgensen som holder på med bilcross/rallycross som er arrangør tror jeg. Iskjøringa begynte i Januar i fjord, da isen ble ok.

Alt jeg vet er at det har vært kjøring der i alle år, med tilatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" på Tøråssjøen (gjelder forsovidt alle med tillatelse) så gjelder veitrafikkloven (max 80/90km/t.)

MAO : Skrensing ikke tilatt. Og langsvingen på tøråssjøen ligger veldig synlig fra veien.

Men politiet sa at de ikke brydde seg noe om det, for hva ellers skal man med isbane? Men hvis det hadde kommet en uavhengig kontrollør så hadde vi fått totalforbud. Oljesøl og liknende MÅ ryddes opp ute på isen, noe som er lettere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall stort sett transport til og fra som er det som eventuelt kan stenge lisjøen.Naboene syns det bare er sjarmerende,og kommunen stiller seg positive til at ungdommen får rase ifra seg litt på bane.I fjor lånte til og med ambulansen banen til kjørekurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer en god del.

På min lokale bane så krever de at bilen har hvite skilt. Prøveskilt ol var ikke tilatt i frykt for at folk skulle møte opp med rallybiler ol. Vil bli helt håpløst med en bil som skal forbi deg HELE tida.

Noen baner tar også en teknisk sjekk på bilen og påbud med hjelm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...