Gå til innhold

Varmeapparat vifte i E34.


kent9801
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en god oppskrift på hvordan man bytter varme apparat vifte på E34.Skjønner ikke hvordan jeg skal komme til den.Har åpnet dekselet på torpedo veggen,men innenfor der finner jeg bare et svart plastdeksel som jeg regner med at vifta sitter under.Problemet er at jeg ikke klarer og få åpnet dette dekselet.(kan se ut som om det må taes ned,altså inn i kupeen?)Kan det stemme da?Må jo demontere hele dashbordet da,huff,huff.

Er takknemelig for alle gode forslag. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det skal være noen skruer som holder det svarte dekselet på plass.

Husker ikke hvor mange, men i alle fall 6 mener jeg. Så er det noen plastik dupedingser som du skal trykke inn med en skrujern, (vist du kommer till) men det er lett å knekke disse...

Når du har fått av dekselet, er det en skru som holder et feste band som går rundt motoren, ja da er det bare å løsne den og passe på at du tar at kontakten for ledningene er korte...

Håper det hjelper. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Jeg har lest om det der,så jeg har sjekka det og det viste seg att motstandspakka var gåen også,men viftemotoren er også brent.Det som skjedde var at det begynte å lukte brent inne i bilen når vifta gikk,etter litt undersøkelse fant jeg ut att motstandspakka var gåen men vifta gikk på trinn 3 og4.Tok da ut motstandspakka for å få tak i ny og vifta virka da selvfølgelig bare på trinn4 når motstandspakka var koblet ut,men det fortsatte og lukte brent og til slutt stoppet vifta helt.Så jeg trur nok den har tatt kvelden ja.En annen ting er at motstandspakka som satt idenne bilen ikke ser ut til å være den det burde vært, den satt på høyre siden der hvor dette såkalte sverdet burde sittet men den var bare en liten brun ting,mye lik den blå som etter sigende skal sitte på venstre siden.

Noen som har hvert borti det samme?

Jeg lurer på hvor disse svarte plast dingsene som dyttes på sitter hen på den svarte boksen,kan ikke se dem jeg.

Kanskje det er noen som har noen bilder av dette?

Eller kanskje det er noen som har service håndboka tilgjengelig?

Takker for all hjelp jeg kan få. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

For å komme til vifta må du ta av den store svarte plata som sitter bak motoren. Plata er dekkat av et asfalt liknenede stoff. Det sitter også noen ledninger i en skinne utenpå denne asfaltplata som må av først. Dessuten er det et plastdeksel på høyre side som må av. Dette er skrudd med to store plastskruer, som skal vris en kvart eller halv omdreining mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme til vifta må du ta av den store svarte plata som sitter bak motoren. Plata er dekkat av et asfalt liknenede stoff. Det sitter også noen ledninger i en skinne utenpå denne asfaltplata som må av først. Dessuten er det et plastdeksel på høyre side som må av. Dette er skrudd med to store plastskruer, som skal vris en kvart eller halv omdreining mener jeg.

Har gjort det.men det svarte dekselet under der er ikke til og åpne.Det er nesten helt firkantet og det er ingen skruer eller duppedingser på det,for og åpne det.Det er kun 5 skruer rundt det og det er skruene som holder hele boksen med varme apparat registeret og AC uniten og vifta.Hvis jeg skrur ut disse 5 skruene så kan det taes ut innover,altså ut med dashbordet.Dette er eneste løsningen jeg kan skjønne,kanskje noen som vet noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå demontert dashbordet og tatt ut varmeapparatet,og det ser ut som dette:img00693sv.th.jpg

img00683qn.th.jpg

img00673cp.th.jpg

img00787jv.th.jpg

img00844hr.th.jpg

Noen som har sett makan?På MORRIS Auto i TØNSBERG var det ingen som hadde sett en sånn.

Det som værre er er at den forbanna boksen er limt sammen!!

Og ja,den eneste måten og få det ut var den fordømte veien,altså inn i bilen.

Noen som har noen tips om hvor jeg kan få tak i dette?

Etter og å ha sjekka rundt om så viser det seg at bilen ble bestilt uten AC,men AC annlegget er ettermontert,mest sannsynlig i OSLO et sted,aner ikke hvor.

Tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...