skywalk3r Skrevet Desember 16, 2005 Share Skrevet Desember 16, 2005 Hei! Jeg tenkt å kjøp med bil for 300k og da mått jeg ha pant på den....og da dukker det opp et problem, jeg hadde tenkt å ha forsikringen på mor. men det jeg tenkt på, går det ant å ha deleie, 0som blir morsan å ha meg som hovedeier og ha forsikring på hun? (har sparbanken1) Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Desember 16, 2005 Share Skrevet Desember 16, 2005 Jeg har lån og pant i bil, og forsikringen står på mor (Begge bilene). Dette har ingenting og si når du skal spørre om forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Desember 16, 2005 Share Skrevet Desember 16, 2005 Men er det ikke slik at forsikringen må stå på den som bilen er registrert på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Desember 16, 2005 Share Skrevet Desember 16, 2005 Forsikringen trenger ikke stå på eier av bilen slik jeg har forstått det. Dama eier vår bil, men forsikringen er på meg gjennom jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 17, 2005 Share Skrevet Desember 17, 2005 Kommer helt an på hvilket forsikringsselskap man har. IF forlanger at bilen er registrert og forsikret på samme person. Terra Skadeforsikring forlanger ikke dette. Så dette varierer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2005 Men er det ikke slik at forsikringen må stå på den som bilen er registrert på? nei, jeg tenkt på delt eierskap på bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2005 Jeg har lån og pant i bil, og forsikringen står på mor (Begge bilene). Dette har ingenting og si når du skal spørre om forsikring. Men er mor di deleier på bilen? Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 17, 2005 Share Skrevet Desember 17, 2005 Når man handler bil til 300k er det kanskje på tide å begynne å vurdere å ha bilen på seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 17, 2005 Share Skrevet Desember 17, 2005 Når man handler bil til 300k er det kanskje på tide å begynne å vurdere å ha bilen på seg selv? Ja men forsikringen blir svindyr hvis man ikke har 75 % bonus på seg selv, mens mor/far kanskje har opparbeidet seg litt bonus... Har det samme selv. Bil reg/forsikret på mor. Bilen koster 260k... men neste gang må jeg begynne med bonus på meg selv, men det må bli neste gang... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2005 kunna ha kjøp meg en gammel sierra å hatt forsikring på...men det er litt forseint..kan ikke bli ruinert når man vil oppfyllt drømmer vettu:P har fått bonusen til mor og far ja, 75% og en fri skade...så jeg prøver å ta så godt vare på den som mulig.. Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 17, 2005 Share Skrevet Desember 17, 2005 Når man handler bil til 300k er det kanskje på tide å begynne å vurdere å ha bilen på seg selv? Ja men forsikringen blir svindyr hvis man ikke har 75 % bonus på seg selv, mens mor/far kanskje har opparbeidet seg litt bonus... Tror du det blir bedre neste gang kanskje? Man MÅ jo begynne å spare bonus en gang, og det er bedre før enn senere. Man pleier ikke kjøpe billigere biler jo eldre man blir. Ungdomstillegget er minimalt (700,-/år hos Gjensidige), og det får man uansett igjen når man blir 23. Ihvertfall hos Gjensidige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 Helt enig med Gunnar! Like så greit å starte med egen firsikring så man får opptjent bonus. Jeg startet med 20% som 18åring - 16000 på en 94 mod 318. det fikk bare svi da! er nå 21 og oppspart 50% - har 13000 i året på min 325 nå, var nok litt heldig der tror jeg men... gikk bare opp 1000 kr i året fra min 318. - Gjensidige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 kjøp bilen min :D 280.000kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Desember 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2005 hehe, skal ha meg en bmw E46 cab til våren...elsker de bilene jeg... Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 Hvis du har pant i bilen, kan man nok som regel ikke ha forsikringen på andre enn dem som står som lånetaker. om du tar med moren din som medlåntaker skal det gå og sette forsikringen på henne, men igjen så må du høre med finansselskapet ditt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå