TrondK Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Når man handler bil til 300k er det kanskje på tide å begynne å vurdere å ha bilen på seg selv? Ja men forsikringen blir svindyr hvis man ikke har 75 % bonus på seg selv, mens mor/far kanskje har opparbeidet seg litt bonus... Tror du det blir bedre neste gang kanskje? Man MÅ jo begynne å spare bonus en gang, og det er bedre før enn senere. Man pleier ikke kjøpe billigere biler jo eldre man blir. Ungdomstillegget er minimalt (700,-/år hos Gjensidige), og det får man uansett igjen når man blir 23. Ihvertfall hos Gjensidige. Joda, sant det, men hvis man er over 25, har man kanskje kjørt firmabil 1-2-3 år, og da får man bonus fra dette. Derfor billigst å forsikre på foreldre med full bonus frem til man er over 24... Jeg måtte betale 25 000 kr i året på min Golf skulle jeg hatt den på meg da jeg kjøpte den som 23 åring. På min far ble det kun kr 6500. Jeg har enda ikke forsikret på meg, men skal gjøre det neste gang. Da vil jeg starte med 50 % bonus fordi jeg kan dokumentere 3 år med firmabil. (Begynner på 20 % bonus og så 10% pr. år med firmabil (maks 50% tilsammen)). Dette kan man gjøre i IF. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Etter det jeg har opplevd, så må bilen forsikres på det navnet som står i vognkortet. Dvs at den personen må eie bilen, skal du ha pant i bilen så må den personen også stå som medlåntager. og at ville priser bare gjelder til man er 25 er bare tull. Jeg har fått ville forsikrings priser helt fram til nå (28år) men det hjelper vel ikke at jeg bor i Oslo heller da. Har nå hatt biler stående på andre i 10 år fordi jeg anser det som urimelig å betale mer i forsikring i mnd enn jeg gjør på et billån. Har nå min første bil på meg selv, og var nødt til å sette 20k i egenandel for å komme ned i 10000 i året synes det er litt vilt. Argumenterte med at jeg hadde en bil med sedat motor, og lav kjørelengde i året. Men fikk til svar at Z3 var en racer bil De begynte til og med med å kreve at jeg skulle ha satelittgjenfinning system for i det hele tatt og få forsikring på den.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2005 men hvis morsan er medeier i vognkorte da? det er egentlig lurer på....jeg ringt forsikrings selskapet istad...og spurt hvordan det lå ann i terrenget...og plutselig sa han...det er vel ikke bmw du skal forsikre? å jeg, jo!...da blir det litt å betal da...iallefall hvis du skal ha forsikringen på deg selv...så jeg forstår at du vil ha den på moren din...men velg ungdoms garanti..men som han sa det var ikke noe problem å ordne dette.. Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raven Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Jeg har ihvertfall bilen stående på mitt navn i vognkortet og ingen medeier, men forsikringen står i pappas navn. Det står i forsikringspolisen står det at jeg er eier på bilen. Dnb Nor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 jeg fikk ikke forsikret bmw 525´n på fattern når jeg lånte penger på bilen. han måtte stå som eier og som låner på mine pappirer. jeg sto bare som betaler på lånet. var ikke rom for diskusjon heller. d du kan gjøre er jo og forsikre den på deg selv når du låner og forandre dette senere. men d er lite poppulært vist banken finner d ut.. noe de sannsynligvis ikke gjør.. men jeg fikk det vertfall ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå