Gå til innhold

Sammenstøt med fortauskant... :(


BJ
 Share

Anbefalte innlegg

Var uheldig å klarte å kjøre over en fortauskant, knuste dermed bunnpanna i småbiter. Motoren svev vel i 10-20 sek etterpå, synst jeg kjente lukt av noe svidd, noen som vet om motoren kan ha blitt ødelagt på så kort tid?

Ser også etter ny bunnpanne, og på gs sin nettbutikk står det at det er samme bunnpanne på m40 og m42 motoren, stemmer dette? (har en 318is).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Etter at jeg slo av motoren så rant det vel en halv liter olje ut, så det må ha vært litt olje igjen i "systemet" mens den svev. Men en ting som stakk ned fra motoren knakk av, sikkert der som olja kommer ned i bunnpanna, var en slags "ufo" i enden, men tror det er bare å skifte den. Fant ikke denne delen på etk`en så vet ikke helt hva det er. Men noen som har peiling på det der med hvilken bunnpanne som passer? Er vel nokså lik motor som m40 bare at det er 16v isteden for 8v?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed.dk selger den til 318is for:

- Alle modeller, Til og med 9/1993 --> 760,- (pluss frakt, inkl norsk mva)

- Alle modeller, Fra og med 9/1993 --> 971,25,- (pluss frakt, inkl norsk mva)

Frakt = 150,- på disse her.

Det er forskjell på is og i motoren. Disse her er til din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den "ufo" tingen du nevnte, er d en rist/sil på den?

Ja, det stemmer. Var det jeg trudde det var.

Hvor lang tid tar det for å få deler fra koed? Har lyst å få gang på bilen så fort som mulig, så viss det går an å få tak i her så betaler jeg lett litt mer for det. Noen som vet om OS bildeler har bunnpanner? Bor ikke mer en 1 times kjøring derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta og ring litt rundt når det gjelder priser og sånt.. Hylland her på forumet knuste bunnpanna på 535 sin i sommar og ringte rundt ein del.. Skal ikkje seie akkurat prisen han fekk fra dei fleste leverandører, men det var opp mot 2000.. Så møtte han på ein som sku ha ca 1000 ink. moms.. Så du kan spare ein del penger på å ringe litt rundt og sjekke..

Du kan jo også kjøpe ei brukt bunnpanne fra ein eller anna bilopphøgger... Penger spart, er penger tjent ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...