Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er vel en stramme-skrue som sitter på fordelerlokket som du løsner, og når det er løst dreier du på fordeler-lokket.. husker ikke 100% men det står ihvertfall i haynes-boka om du har mulighet til å få lånt den noe sted..

Skrevet

Stemmer det. Er en 13mm på fordelerfestet. Kjør bilen først goood og varm. Fest en Tenningslampe på bilen, med føleren på pluggen lengst mot radiatoren. På veiv"demperen" (dårlig oversettelse) altså den som vifte og servorem går fra, bør det være to merker, O/Z og T. Deretter på coveret for kamremma er det også ett merke. Merk med hvitt kritt alle disse stedene. Sørg for at all annen instilling er korrekt, og ingen vakumlekker. Koble fra Advance og Retard slangene på fordeleren. Det er 2 stk slanger som går til throttlehuset. Plugg igjen der hvor disse slangene gikk fra på throttlehuset. No Vacuum Leaks! Ha en 2person til å varve bilen til 3000rpm, og enten du (eller en annen stakkar) til å stikke huet ned i pukkverket og pek på merkene med lampa. Da skal ett merke være forran det på registercoveret (mot deg fra førerside lent over i motorrommet), og det andre rett ovenfor det merket. Om ikke, vri på dette dekselet. Du trenger ikke stramme før du er ferdig. Mot klokka er tenning før, og med klokka er tenning mot dødpunktet. (tenning ved toppen) Din skal ha tenning 23 grader før topp. 25grader om du skal ha litt ekstra power.

Stram til, og enjoy.

|Hit

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...