Gå til innhold

ABS... borte fra 735?


Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte litt bil i helgen. da en 1987 mod E32 735i..

skulle bremse litt og oppdaget til min store forbauselse at abs var fullstendig fraværende. Ingen lys i dæsjbord lyste eksplisitt men jeg kunne skimte bokstavene ABS.. så jeg trodde da at bilen en gang hadde det.... har ikke sjekket sikringer... er det ikke det som er problemet da? en gåen sikring.. ? Litt kjipt at fronthul låser seg og og bilen blir jævlig ukontrolert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fakk.. det er en bekjennt av meg sin bil.. har nettopp reparert loads med dritt som er galt.. og i tilegg til dette bruker den 2,5 liter på mila av en eller annen dust grunn .. så det koster oss jævla mye .. dyr moro..

men men .. det koster å væra kar..

Det kan ikke bare være en sikring .. sjekket sikringsboksen.. det er noen som mangler.. er ikke sikker på om sikringen til ABS'en sitter der engang ...

må få fikset det rimelig raskt egentlig .. ikke noe moro å bare ha 1% kontroll over bilen når man bremser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sikringen... det er første man burde gjøre om noe ryker.

Koster en evnt 15 kr og 1 min arbeide.

Apropo denne dyre litern, bytt/sjekk tennpluggene.

En kompis av meg med 7xx der pluggene ikke satt skikkelig.

Brukte en tank fra Oslo til Lillehamer, siden kun 6 av stemplene gikk siden pluggene ikke satt.

Han var møkkheldig at de ikke hadde sprettet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluggene er Helt nye! Hentet bilen etter reperasjon etter en major bensinlekasje...

lenge siden bilen har vært på scervice. men alle slike ting koster mye spenn...

det er jo egentlig ikke min bil så da putter jeg ikke inn massevis av mine penger i en så gammel bil...

erfaringen tilsier at man ofte får gode og nyttige tips/svar her og det er jo gratis....

tenkte også på at det muligens var lamda eller plugger... men nå er altså de skiftet... bensinforbruket har ikke blitt noe bedre... pleier faktisk å være enda høyere en 2,5... gjerne 2,7 .. og det er i 'Økonomi' program... setter man bilen i 'Sport' går alt over styr..

At bilen bruker så mye bensin... kan det være et simpelt problem, eller blir det altid dyrt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt luftfilteret og skift olje + filter. Det er vel det billigste å begynne med, og du kan gjøre det selv. :)

EDIT: Høyt bensinforbruk trenger ikke være dyrt nei, et tett luftfilter er alt som skal til. Ellers så sviver bilen bra? Du kan jo kjøre innom et verksted å få dem til å sjekke avgassen på bilen, og justere den. Pleier også å hjelpe, koster ikke all verdens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90% Av feilene på ABS er en defekt sensor eller at det har kommer møkk inn på sensoren det skal veldig lite til før det kobler ut.. merkelig at ikke lampa lyser skjekk pæra i instrumentet den skal lyse med en gang bilen får en feilmelding.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det hadde vært noe å Kjørt E60'en.... men det er på en måte en liten begivenhet å kjøre en God gammel BMW... + at jeg ikke vil Røyke i 5'ern da cigar-røyk setter seg veldig..... Hyggelig å tenne opp en God Cubaner når man er på langtur...

nå får vi forresten ikke start på 7'ern igjen.. 1 uke etter at den var på verksted... Begynner å bli mektig lei av alle de problemene nå..

å sjekke filter er en veldig god idè... skal se å få gjort det ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...