sn|per Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 Jeg pleier å være plaget med ryggen og etter en undesøkelse hos legen fikk jeg en attest på at jeg hadde "skjev rygg" eller noe. Sendte inn denne til vpv og resultatet ble at de satte ned helseprofilen min fra 9 til 7 poeng. Mao. så hjalp det ingenting. Skulle egentlig til madla 10. januar men siden jeg fikk brudd i en nakkevirvel etter en bilulykke for 2 mnd siden så fikk jeg utsettelse i 8 mnd. Heller ikke det gjorde at jeg fikk fritak fra militæret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Militæret liker ikke folk som har dårlig rygg, eller folk som har dysleksi, prøv på en av de tingene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Det de er mest redd for i forsvaret,er å få et erstatnings krav på seg.Har du en gammel skade e.l som du kan få varige mèn av i førstegangs tjenesten,så vil de ikke ha deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2005 vell, jeg tok en spansken og sa at jeg nettopp hadde fått jobb, og hadde masse gjeld som jeg hadde kjangsen til og få betalt ned.. sendte inn en kort begrunnelse, slengte med en haug med regninger og inkassovarsler, sikkert 70000kr, alt var jo betalt da, dro fram regninger fra arkivet, de er jo ikke skrevet noe på pga nettbank men de viste jo selvfølgeligt ikke de på VPV hehehe Hmm... Eg har jo ein god del rekninger som det ikkje er skreve noko på i og med at eg har brukt nettbank... Kanskje eg skal prøve å sende de... Hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Hvis man kan dokumentere at man ikke får skoleplass f.eks 2006/2007 og har allerede fått for 2005/2006 og samtidig fått innkallelse til millitæret i 2005 og utover,slipper man millitæret det året. Men får det evt senere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 Hvis man kan dokumentere at man ikke får skoleplass f.eks 2006/2007 og har allerede fått for 2005/2006 og samtidig fått innkallelse til millitæret i 2005 og utover,slipper man millitæret det året. Men får det evt senere! skoleplass søknaden går ikke lengre, nå er skola pliktig til og holde av samme skoleplass til deg etter at du er ferdig med førstegangstjensten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinten Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 jeg tok en spansk ein,å skrev en søknad om å få dimme militæret p.g.a. tilbud om fast jobb hvis jeg ikke måtte inn.Det resulterte i at ca 2uker etterpå fikk jeg brev om at jeg hadde fått 1års utsettelse på militær tjenesten min. forstå det den som kan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Molly Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Pyser!!! ] Ta tjenesten nå ,og bli ferdig med det! Utsettelse blir omtrent som å utsette en regning en måned: Akkurat like lite penger en måned senere,men med en ekstra regning..........!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikjah Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Si at du skal ta opp fag som privatist! Det funker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Dop deg på noe hasj eller noe når du er på innrykk. Funker fint. De tror du er narkis, og ----> rett hjem. (med en bot og anmeldelse også da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Husk det er mange arbeidsgivere som heller ikke ønsker å ansette dyslektikere, dårlige betalere, narkomane og folk med ryggsmerter. De sjekker gjerne om vedkommende i heletatt har utført militærtjeneste. Så før dere bestemmer dere for "en spansk en", tenk på konsekvensene senere i livet for den lille løgnen. Kredittselskaper kan komme over papirene for fritak pga dårlig økonomi, så er den døra stengt for en tid fremover også...Staten lekker som en sil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Husk også at svært få arbeidsgivere bryr seg om militærtjeneste...Det er jo de ferreste som faktisk fullfører militæret, og ingen arbeidsgivere vil gå glipp av flinke folk, bare fordi de ikke har vært i militæret... nei det er gammeldags tankegang i mine øyne. Jeg har søkt en del jobber og vært på en del intervju. Ingen har enda brydd seg om at jeg har fullført førstegangstjeneste. Men for all del. Jeg nevner det jo i CV'n fordi det skiller meg fra veldig mange som ikke har fullført... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Om det står i CV'en, så spør de ikke, TrondK. Om det ikke står der, kan de finne på å spørre, i det minste dersom personen er under 25 år. Dette for å vite om vedkommende må innvilges permisjon 2 uker etter ansettelse. Kommer det da opp at man har vært gjennom systemet og funnet ikke tjenestedyktig pga dårlig rygg, vil vel dette eksludere vedkommende fra et lite knippe jobber, uansett om ryggen er br eller ikke. Å komme å si at ryggen er god, det ble kun brukt som et påskudd for å slippe unna militæret, føres nok ikke opp på pluss-siden av evalueringsskjemaet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikjah Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Er det ikke snakk om utsettelse? Høres ut som dere snakker om total fravik fra militærtjeneste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Er det ikke snakk om utsettelse?Høres ut som dere snakker om total fravik fra militærtjeneste. Hvorfor utsette når man kan slippe? Krever bare litt hardere innsats. For lite innsats gir en utsettelse. F.eks litt klaging, gir ett til to års utsettelse. Da regner de med at soldaten er mere voksen og moden til tjeneste. Skikkelig klaging og sutring = Rett hjem for godt. Så dere som skal dimme: Gjør det skikkelig første gangen, hvis ikke må dere prøve på nytt om ett/to år... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå