Filur Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Må nok si meg enig her da jeg selv bor på bygda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Bygdesinker??? Tipper nokon er fornærma fordi det blir sagt at byfolk ikkje kan køyra bil... Men slapp av, det finns unntak også her... Men eg har vore passasjer hos mange byfolk, og eg må sei at det er heilt utruleg korleis dei køyre... Folk ifrå Bergen har ein del problem med rundkøyringa, sjølv om det er uklare regla om dette så finns det ein allmenn forståelse... Dei fleste eg har sutte på med ifrå østlandet har jo store problem med å køyra på vega der det ikkje er gul midtlinje... Satt på med ein ungdom som låg i 140 overalt.. Så kom han til ein grei nok veg uten midtlinje.. Bremsa jo ned til 60 og når han møtte bil så stoppa han nesten opp kvar gong... Var ned i 40 og sånt... Nei, byfolk er kanskje flinkare i bykøyring, men bygdefolka kan dette og når dei har køyrt litt i by.... Men bygdefolk lære fortare, lese trafikken bedre og er flinkare generelt... No snakke eg altså om generelt.. Finns jo eit par ifrå bygda som ikkje kan køyre bil og eit par ifrå byn som kan køyre bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Tuller du ? Kjøre i Oslo er kjempe-moro.... helt knall det.. jeg vet at det var en bygdedust fordi man bare så det. kan nesten ikke forklare det... han skulle hjem fra butikken.. ingen tvil om det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Det er forskjell på kjøremønstret fra by til bygda. Bygdefolket er mer forsiktig når de kommer på større plasser/byer. et stort pluss men blir en syndebukk i f.eks oslo. Byfolka har en sånn stresskjøring. Var i oslo når den første snøen kom...Makan til kaos!! Fra Linjegods på Alnabru ned til krysset ves Hells Angels brukte vi 45min... KAOS!! tar normalt 30sek Men hvem som er råkjørere?? ja takk begge deler:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Å kjøre i Oslo borger lite for det jeg er mest glad i: Aktiv kjøring og cruising i grei hastighet. Det blir så rykk og napp, hele tiden. Slitasjen på bilene der inne er også som oftest stor i forhold til bygdebiler. Jeg er så glad for at jeg ikke bor i storby. Etter å ha vært i Oslo 1 dag i uken i snart 2år så er jeg ikke det minste missunelig på dem som bor der. Men det er som alt annet, en vanesak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Helt latterlig hvordan bygdeduster kjører bil.. No er vel ikkje dette akkurat slik ein gjennomsnittleg "bygdedust" køyrer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Helt latterlig hvordan bygdeduster kjører bil.. Helt latterlig at folk kan komme med sånne påstander Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Desember 19, 2005 Share Skrevet Desember 19, 2005 Bor på bygda selv, og det er nok værre her enn inne i byen og sånn. Det er jo ALDRI politi her, av å til i helgene ser man en politibil som er ute å glir. Ellers så er det er lange slette veier uten noe særlig med bebyggelse, og på kvelds/nattestid, er det meget sjeldent man treffer på andre biler.. Og da er det jo mye som ligger til rette for at man blir litt tung på foten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WAR_lock Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 Men alikavell så kræsjer mye mer på østlandet en på vestlandet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joker`n Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 "De er forskere ved Geografisk institutt på NTNU" Må være rakettforskere det der! Trodde detta var en selvfølge jeg da men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 var i Odalen i sommer og sa til dama: her har ikke snuten noe å drive med så her ligger de som slitne HV soldater gjemt i buskaset i enden av den lengste strekka i mils omkrets i håp om å ta en stakkar så det blir penger i kassa. og jammen fikk jeg ikke rett! bilen godt gjemt og i hockey i gresset med lasern. her i Oslo er det så mye dritt at du må ha overnaturlig uflaks eller ta en "drive by" for å bli tatt. her gjelder verken skilt eller skrevne regler. her er det den med dårligst råd som må holde igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Så faktisk et innlegg i avisa der det sto: "Bygdegutter er de verste råkjørerne" Men finner ikke innlegget... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Helt latterlig hvordan bygdeduster kjører bil.. Er det ein ting eg hater meir enn tyskere på vegen, så er det byfolk. Dei ligge midt i vegen i 60... Tyskarene er "unnskyld" fordi dei ser på naturen. Men det gjere ikkje ein fra Oslo. Greit nok at di er flinke å kjøyre rundt i oslo som nokre tullinger og skape kø og kjedekolisjoner. Og vist du har havna bak ein eller anna tulling når du har vore ute og kjøyrt på landeveg som ligge midt i vegen og i 60, er det kanskje ein fra oslo som er ute på tur PS: Dette gjelde SEF ikkje alle, men nokon byfolk burde ha forbud mot å kjøyre bil utanfor byen! Sånn som at ein del bygdefolk burde ha forbud mot å kjøyre rundt i byar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå