Gunnar Skrevet Desember 20, 2005 Skrevet Desember 20, 2005 Og det å kjøre sommerdekk på lastebil kan ikke sammenlignes med personbil. (PS! Jeg er ingen sommerdekk-på-glatta eller kjettinger-er-ikke-tøft type. Just for the record) Sånn, litt ved siden, er det ikke sinnsykt mye pes å legge på kjettinger på en trailer? Og hvor fort kan dere kjøre med kjettinger?
bmwdude_1 Skrevet Desember 20, 2005 Skrevet Desember 20, 2005 Og det å kjøre sommerdekk på lastebil kan ikke sammenlignes med personbil. (PS! Jeg er ingen sommerdekk-på-glatta eller kjettinger-er-ikke-tøft type. Just for the record) Sånn, litt ved siden, er det ikke sinnsykt mye pes å legge på kjettinger på en trailer? Og hvor fort kan dere kjøre med kjettinger? Å legge på kjettinger er en raskt gjort når du har gjort det noen ganger.Det er den beste måten å kjøre på når det er galt men det spiller innen en faktor som heter økonomi der også,slitasje på dekk og kjettinger som er dyrt! Når man bruker kjettinger er det som regel veldig glatt, en trenger mye for å stoppe 50tonn...Så farten blir jo begrenset men kan holde sammen hastighet som før...
Gunnar Skrevet Desember 20, 2005 Skrevet Desember 20, 2005 Å legge på kjettinger er en raskt gjort når du har gjort det noen ganger.Det er den beste måten å kjøre på når det er galt men det spiller innen en faktor som heter økonomi der også,slitasje på dekk og kjettinger som er dyrt! Men det er den klassiske typen kjettinger dere bruker? Brukte faenmeg en dag på å få slike på traktoren, mens de jeg har på bilen virkelig er hurtigkjettinger.
bmwdude_1 Skrevet Desember 20, 2005 Skrevet Desember 20, 2005 Har sett brodern legge på kjettinger på lastebilen å det går på 5-10min per hjul... mange typer kjettinger. Er ikke sikker hva de heter...tettkjettinger f.eks
cornelius Skrevet Desember 20, 2005 Skrevet Desember 20, 2005 Brukte faenmeg en dag på å få slike på traktoren, mens de jeg har på bilen virkelig er hurtigkjettinger. en dag på kjettinger til traktoren? det hva litt ekstremt, du smør ikke litt på? er jo en enkel og grei ting det...
K Landre Skrevet Desember 20, 2005 Skrevet Desember 20, 2005 Du har noe som heter tettlenket kjetting ja, er ikke sikker på alle typene, men for en som er dreven i å legge på kjetting så tar det vel ikke mer en 5 - 10 min per dekk som bmwdude sier..
K Landre Skrevet Desember 20, 2005 Skrevet Desember 20, 2005 Hva med det psykiske da?Tror du ikke det røyner litt på for den som sitter bak rattet på lastebilen da? I tilegg kan lastebil sjåføren bli dømt for uaksomt drap.
Gunnar Skrevet Desember 20, 2005 Skrevet Desember 20, 2005 en dag på kjettinger til traktoren? det hva litt ekstremt, du smør ikke litt på? er jo en enkel og grei ting det... Vel.. kommer an på hvor lang man regner en dag, men det gikk timesvis. Enten må de være litt for korte, eller så må det være noe med at man må slippe ut litt luft i dekkene når man skal ha på kjettinger, men vi hadde ikke noe å pumpe opp de svære dekkene med for hånden, så vi måtte knytte de opp og kjøre for å håpe at det løsnet litt, men var fortsatt et helsikken å få sammen. Er slike med "vridde" lenker og svære pigger på hele. Kan si det slik at kjettingene på bilen er "litt" greiere å legge på. Menmen, jeg er ikke akkurat noen bonde, og nå var det jo første gangen min, så vi får se om det ikke går bedre til neste vinter..
Magnus Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Skrevet Desember 20, 2005 Rart å ikke se marius på jobb lengere Er lissom plutselig borte. http://www.romsdals-budstikke.no/apps/p ... /112200012
bmwdude_1 Skrevet Desember 20, 2005 Skrevet Desember 20, 2005 Hva med det psykiske da?Tror du ikke det røyner litt på for den som sitter bak rattet på lastebilen da? I tilegg kan lastebil sjåføren bli dømt for uaksomt drap. Vet om flere som har sluttet å kjøre p.g.a psykiske problemer. En som kjører en vogntog på 50 tonn, klarer ikke å gjøre de samme raske manøvrene som en personbil kan... Snakket med en sjåfør som bare så en personbil få skrens og kom rett i grillen på lastebilen og var hjelpesløs fordi hun kunne ikke gjøre noe.... Må være det aller værste som kan skje i trafikken.... Så vis hensyn!
Magnus Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Skrevet Desember 20, 2005 http://smp.no/default.asp?page=1024&ite ... 8,1〈=1 Dette er det verste jeg har sett !
Gunnar Skrevet Desember 20, 2005 Skrevet Desember 20, 2005 Rart å ikke se marius på jobb lengere Er lissom plutselig borte.http://www.romsdals-budstikke.no/apps/p ... /112200012 Huff.. trist. Kondolerer.
K Landre Skrevet Desember 21, 2005 Skrevet Desember 21, 2005 Snakket med søskenbarnet mitt i går, han mente på at det ikke var så lurt å kjøre forbi i en sving slik som han hadde gjort da. Å det mener forsåvidt jeg også da, at det ikke er så veldig lurt.. Men uansett utrolig trist.
DotTk Skrevet Desember 21, 2005 Skrevet Desember 21, 2005 Kondolerer.... Han var en snill og arti fyr, gjikk i klasse sammens med han på GK i sunndalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå