Gå til innhold

m-tech samme som m sport ??

Michael
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her var det mye forvirrene saker gett...

Men saken er den atter begge bakfjørene på bilen har knekt, og jeg skulle hatt noen nye. Da stå jo valget mellom å kjøpe to nye på BMW til ca 1500 kr stykke eller kjøpe et komplett sett med fjører av et annet merke.

Noen noen har noen formening om hva som ville vært best, m sport eller et annet sett med senkefjærer?? Og i safall hva er å anbefale av fjærer som ikke er alt for dyrt ??

E36 (unntak M3) ble levert med to typer av fjærer. Standard eller M-tech/M-sport.

Men den kunne bli levert med tre forskjellige støtdemper. Standard som som er sachs/boge demper, M-tech/M-sport litt kortere/hardere sachs/boge demper og en motorsport demper fra bilstein. De to siste demperne ble kun kombinert med M-tech/-sport fjæren. Hvis du har denne motorsport demperen er det lett å se fysisk da denne er gul. Det står også merket i utstyrs beskrivelsen til bilen med class2 eller avus.

Bmw selger kun bakfjører i sett. Sist jeg kjøpte et fjærsett bak betalte jeg 1500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produsentene av senkesett oppgir senkning fra orginal fjærer. M-tech fjærer er 15/10 mm lavere. Vil tro M-tech eller bilstein demperne vil fungere greit inntil 55mm. Det er helt sikkert at bilstein demperne vil det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke senk mere enn 40 på org dempere

nååå er det ikke snakk om ORG dempere da. men dempere som er

stivet etter hvor mye bilen er senket fra fabrikk. å når bilen er senket 10

eller 15mm fra fabrikk så er da også demperne stivet etter dette...

såååå da kan du jo egentlig senke mer en 40mm uten at det gjør

noen større skade enn å senke 40mm på en "vanlig" bil. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...