skillbill Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 isetta? hehe nei takk, holder meg til go'bilen og boxer jeg! god jul forresten, og hils han bror Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeyvindt Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Her var det mye forvirrene saker gett...Men saken er den atter begge bakfjørene på bilen har knekt, og jeg skulle hatt noen nye. Da stå jo valget mellom å kjøpe to nye på BMW til ca 1500 kr stykke eller kjøpe et komplett sett med fjører av et annet merke. Noen noen har noen formening om hva som ville vært best, m sport eller et annet sett med senkefjærer?? Og i safall hva er å anbefale av fjærer som ikke er alt for dyrt ?? E36 (unntak M3) ble levert med to typer av fjærer. Standard eller M-tech/M-sport. Men den kunne bli levert med tre forskjellige støtdemper. Standard som som er sachs/boge demper, M-tech/M-sport litt kortere/hardere sachs/boge demper og en motorsport demper fra bilstein. De to siste demperne ble kun kombinert med M-tech/-sport fjæren. Hvis du har denne motorsport demperen er det lett å se fysisk da denne er gul. Det står også merket i utstyrs beskrivelsen til bilen med class2 eller avus. Bmw selger kun bakfjører i sett. Sist jeg kjøpte et fjærsett bak betalte jeg 1500,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Desember 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2005 Det kan stemme at demperne er gule ja. Fjærsett bak til min koster nok godt over det doble av det.... derfor vurderer jeg et sett med noen andre fjærer. Ingen som vet hvor mye det går an å senke med dem demperne ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Ingen som vet hvor mye det går an å senke med dem demperne ?? det anbefaler ikke å senke med mer enn 40mm på orginale dempere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeyvindt Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Produsentene av senkesett oppgir senkning fra orginal fjærer. M-tech fjærer er 15/10 mm lavere. Vil tro M-tech eller bilstein demperne vil fungere greit inntil 55mm. Det er helt sikkert at bilstein demperne vil det ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2005 noen som er helt sikre på at det går med 55/senking på orginale dempere ? for da bestiller jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 noen som er helt sikre på at det går med 55/senking på orginale dempere ?for da bestiller jeg.. Ikke senk mere enn 40 på org dempere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 Ikke senk mere enn 40 på org dempere nååå er det ikke snakk om ORG dempere da. men dempere som er stivet etter hvor mye bilen er senket fra fabrikk. å når bilen er senket 10 eller 15mm fra fabrikk så er da også demperne stivet etter dette... såååå da kan du jo egentlig senke mer en 40mm uten at det gjør noen større skade enn å senke 40mm på en "vanlig" bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Desember 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2005 Er detta bare noe dere tror eller det noen som har prøvd det, er litt kjipt å montere nye fjærer også går rett til helvete... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 da var nye fjærer bestilt. Det ble AP 30/40 fjærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Desember 31, 2005 Share Skrevet Desember 31, 2005 rett til hælvette går det nok ikke uansett værste er vel at du kan bånne demperne og at biltilsynet ikke blir så veldig glade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå