Gå til innhold

Ny spiller men ingen lyd. no forstår jeg ingenting.


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny spiller i dag, med dvd skjerm og tv.

Koplet den i og skrudde på. alt såg ut itl å virke, men der kom ingen lyd.

Har prøvd d messte som jeg kommer på no men får ikke til.

Det jeg har prøvd:

Med og uten iso kopling.

Kopla på en løs høgtaler til ny spilleren. da er der lyd. men visst jeg kopler på høgtalerane i bilen er det heilt stillt.

ok tenkte jeg. da er det høgtalerane i bilen der er noe tull med.

koplet på gamle spilleren og koplet på høgtalerane i bilen. å da kom der lyd.

Alså. høgtalerane i bilen funker. og det kommer lyd ut av ny spilleren. men når jeg kopler ny spilleren på høgtalerane i bilen er det heilt stille.

har prøvd å bytte om + og - også.

Rar det funker med en spiller mens d funker på en anna høgtaler med andre spilleren.

Noen som har en ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke ver brudd til høgtalerane så lenge dei virker visst jeg kopler på gamle spilleren.

Der er ikke så mye å kople feil heller. spilleren funker fint. den spiller musikk visst jeg kopler på en anna høgtaler en dei orginale.

Kan det vere noe med motstanden i høgtalerane? siden det virker på en høgtaler men ikke på dei som sitter i bilen? når dei som sitter i bilen virker på en anna spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på den delen av ISO kontakten, som er i bilen, så vil du nok se en ledning i den (antagelig hvit) som det sikkert ikke er tilkobling til i den ISO kontakten som kommer fra spilleren. Dette er strømmen til det originale delefilteret i bilen, å ingen strøm til det = ingen lyd. Dette løser du ved å koble den til tennings strøm (IKKE TIL KONSTANT, for da vil det tappe batteriet over natten) du kan ta strøm fra f.eks. el ant. eller amp. remote fra spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...