sammigun Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Sammigun: -Nettopp dette bør alle som kjører vogntog ha i tankene - og heller legge påkjetting før bakken. Noen ekstreme steder har i tillegg kjettingpåleggingsplass - men alle tar ikke hintet da engang.NB: -For ordens skyld; -Jeg har alle førerkortklasser. Jepp, er helt enig med deg.... Men.... Det er ikke alltid lett å vite hvordan føret er på en plass man ikke har vært... Og da kan kombinasjonen av dårlig feste på veien og en bilist som "hindrer med vilje" bli ganske så katastrofal... Jeg har også fullt sertifikat (minus kl A, sparer den litt ) Må igrunn si at jeg er MYE oftere forbanna på idiotkjøring av personbiler mens jeg er bak rattet på bussen, enn omvendt.... MANGE døgenikter og korttenkte som ikke tenker over farene ved o hive seg ut foran eller legge seg inn foran buss/lastebil i greit driv..... Hva med å heller ta litt mere hensyn til hverandre i trafikken? Folkens, det er jo jul... Tviler på at de fleste hadde oppført seg så arrogante overfor hverandre inne på ett kjøpesenter som mange gjør i trafikken.... Litt folkeskikk....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Den begynnte terroren sin med å legge seg helt opp i bakluka mi, selv om det jeg holdt akkurat god avstand til bilen forran. Den dreiv å trykte så intenst at jeg lot farten synke til 75 kmh. Så jeg fikk litt mer avstand til bilen forran. Den lå fortsatt helt opp i bakluka mi. Så ga jeg på til 80kmh nå var det perfekt avstand til bilen forran meg, og den hadde perfekt avstand til meg, så starta den med fjernlys terror, blunka av og på. Så var den kloss hold igjen.Så kom vi til 2 felt der det var 100kmh og vips så var jeg forbi trailer'n hans igjen. Hvem vant på å kjøre direkte trafikk farlig? Sånt som dette synes jeg er helt uaksptabelt, og hadde jeg vært i din situasjon, tror jeg kanskje jeg hadde gjort noe jeg ville angret på i ettertid... Huff, sånt gjør meg skikkelig forbanna! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Den begynnte terroren sin med å legge seg helt opp i bakluka mi, selv om det jeg holdt akkurat god avstand til bilen forran. Den dreiv å trykte så intenst at jeg lot farten synke til 75 kmh. Så jeg fikk litt mer avstand til bilen forran. Den lå fortsatt helt opp i bakluka mi. Så ga jeg på til 80kmh nå var det perfekt avstand til bilen forran meg, og den hadde perfekt avstand til meg, så starta den med fjernlys terror, blunka av og på. Så var den kloss hold igjen.Så kom vi til 2 felt der det var 100kmh og vips så var jeg forbi trailer'n hans igjen. Hvem vant på å kjøre direkte trafikk farlig? Sånt som dette synes jeg er helt uaksptabelt, og hadde jeg vært i din situasjon, tror jeg kanskje jeg hadde gjort noe jeg ville angret på i ettertid... Huff, sånt gjør meg skikkelig forbanna! Ja jeg også blir utrolig aggresiv av slik barnslig oppførsel, da jeg selv har kjørt slike kjøretøy så er det ingen grunn til å oppføre seg slik. Først trodde jeg at det var noe galt med bilen min, at det var noe han ville gjøre meg oppmerksom på. Men så var det landveis terror han holdt på med. Er det ikke på tide at noen stopper opp midt i trafikken går ut av bilen fram til traileren og river opp døra og skriker inn noen alvors ord (om man klarer å kontrolere seg) for så å gå rolig tilbake til bilen å kjøre videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 ja det finnes idioter med alle klasser... men har litt inntrykk av at alle er "alene" på veien ,og er man obs på at det er andre der så virker det som om tanken er at man ijaffal er den eneste som har betalt veiavgiften. kjører ganske mye på jobb og privat og synes stort sett det går greit. på landeveien har jeg litt problemer med fotoboksene da enkelte nærmest panikkbremser ved synet av en,og i byen lager taxiene litt krøll da de fleste av dem verken har lappen eller hjerne. men stort sett går de fleste turene uten krøll. Ser selvølgelig også på meg selv som enestående i trafikken men isteden for å tute,banne og å bråbremse osv hjelper jeg mine mindre begavede medtrafikkanter så godt jeg kan. snur meg ofte til dama og sier: se, første dagen han/hun er alene ute på veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Er det ikke på tide at noen stopper opp midt i trafikken går ut av bilen fram til traileren og river opp døra og skriker inn noen alvors ord (om man klarer å kontrolere seg) for så å gå rolig tilbake til bilen å kjøre videre. Værsågod! Den satser ikke jeg på.... Kan jo aldri vite hva en annen billist kan finne på og hva slags "utstyr" han har med seg.... En kompis ble "kuttet av" i en rundkjøring, og tutet på vedkomne. Han fikk en "finger" som svar på tiltale, og da var det gjort, han fulgte etter gjerningsmannen til han stoppet hjemme hos seg selv. Kompisen min er mer Goliat enn David, hvis du skjønner hva jeg mener, så han er ikke så skvetten av seg. Han gikk opp på siden av bilen til gjerningsmannen og åpnet førerdøra..... Bang.... en strak høyre, og rett i bakken med kompisen min... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Hehe selvsagt så er dette mer internett ord en virklighets ord. Men på tide at tungtransport sjåførene begynner å se alvor og konsekvensene av kjøringen dem driver med. Det er tross alt alvorlige skader dem kan påføre menneskene som dem driver å trykker på langs veiene. Trailerene driter i fotoboksene, så det er litt derfor at man blir så pressa av dem langs veier med fotobokser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Heldigvis er ikke alle like fjerne bak rattet...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Heldigvis er ikke alle like fjerne bak rattet...... Kanskje best å tenke likedan som når man kjører motorsykkel. Kjør som om ingen har sett deg ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Jeg drar for forbi alt som er større enn en pizzabil. Kjedelig å ligge bak store biler som kjører sent i bakker, svinger og som gasser på på slettene... utrolig irriterende. Bare å komme seg forbi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Det er heldigvis også langtransport sjåfører som kjører hensynsfullt og forsiktig, men det er villmennene som blir lagt merke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Ser ut som ingen tenker på han som kjører 50tonn +-! Vi kjører en bimmer på 1500kg,det er da helt klart at det er to forskjellige kjørestiler.Der de vet at rundt den svingen så er det en f.eks en bakke,så så legger de seg på maks fort for å få den opp bakken uten å miste så mye fart,drivstoff, osv. Men det skjønner nesten ingen som kjører personbiler. Vet at dette er det mange landeveisfarende erger seg over! Vis hensyn istede for å blir forbanna!! Poenget ved å kjøre forbi en lastebil i 90 km/t så legge seg framfor i 90km/t?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Hør, hør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Poenget ved å kjøre forbi en lastebil i 90 km/t så legge seg framfor i 90km/t??Dette har jeg også lurt på mange ganger . Helt på tryne. Samme gjelder også på 4 felts motorveier, da er det flere som skal kjøre forbi i venstre felt i samme hastighet som trafikken generelt, de kommer jo F.. aldri forbi . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 ahhh, kan skrive opp og ned om dette. har kjørt lastebil i 4 år og har møtt på det meste.. oslo porsgrunn strekningen har jeg kjørt mye da det nesten alltid er så mye trafikk at forbikjøringer i aks.felt er TOTALT unødvendig visst ikke trailern har så liten motor at den ikke kommer opp(overdrivelse) har kjørt med over 50tonn flere ganger ned dit og det ikke mange bratte bakker der... jaja, pulsen stiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Samme gjelder også på 4 felts motorveier, da er det flere som skal kjøre forbi i venstre felt i samme hastighet som trafikken generelt, de kommer jo F.. aldri forbi . Så finnes det de på veien som mener at venstre felt er for de som kjører fortere enn alle andre, og ikke skjønner at samme fartsgrense gjelder i begge feltene, og at 4-felts motorvei ble laget for at 2 felts ikke tar unna trafikken bra nok. Venstre kjørefelt er ikke til for de som startet hjemmefra 5 minutter for seint. Ser dette hver dag på vei til jobb. Legger jeg meg i venstre felt for å slippe inn bilen som kommer inn på innkjøringsrampene, kan du ta gift på at en eller annen hot shot kommer, keen på å vise frem frontlysene sine. Når plassen i høyrefeltet tilsier at jeg kan få plass der, så flytter jeg bilen dit sporestreks. Men ikke pga. noen som dro hjemmefra for seint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå