Gå til innhold

Hva bør jeg kjøpe?

kanskjeBMWeier
 Share

Hva foretrekker du?  

56 stemmer

1. 1. Hva foretrekker du?

• BMW
      52
    • Opel
      4

Anbefalte innlegg

Jeg er mitt i jaktfasen for å kjøpe meg min første bil. Jeg ser etter BMW 3-serie i 8-12tusen kr klassen og lurer på hvilke modeller som bruker minst bensin bl.a Hva er det man bør være obs på når det gjelder rundt 20 år gamle biler? Hvor går km-grensa sånn ca der du må mekke noe sinssvakt mye for å holde bilen gående?

Jeg veier også BMW opp mot Toyota og Opel og lurer på hvilke biler som gir mest kvalitet til den prisen jeg er ute etter?

Håper noen gidder å svare:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått intrykk av at opel ruster fortere enn bmw... men opel er lavt priset som brukt så du vil få nyere bil for penga. som nevnt gir mazda,toyota,mitzu ol deg billigst bilhold og bekymringer. er litt mere A4 biler og ofte veldig pent behandla. Starta med 230E/123 MB (poppis kallt Tyrkerbrakka) og var veldig glad i bilen. Stor,tung,aut,bakhjulsdrift og utrolig holdbar teknisk.Automaten skifta med voldsomme røsk og det hørtes ut som en diesel,men den gikk og gikk... Rusta noe sinnsykt. Neste bil var en Nissan og den ga jeg et spark og litt bensin og var umulig å ta livet av. Nyeste kjøpet er bimmern og har kosta på den mer enn de to andre tilsammen allerede,selv om den har gått langt under halvparten av de to andre. Spm er hvor mye penger vil du bruke på driften av din første bil? Det er jo den som de fleste tabbene går utover-grøfting og smelling i fortauskanter ol

ang rust vil jeg anbefale underspyling med F.eks Hydro Texaco Floatcoat. koster en tusing å få det gjort i sandefjord,men er mye bedre enn tektyl som ikke er særlig bra på gamle biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en e30 du!

min første bil var en 87-mod 318i, og den kjøpte jeg for 10000,- den gangen, så legger du litt penger i den etterhvert som du får inn litt cash!

jeg gjorde netopp dette, bilen min var diamantsvart med noen små skjønnhetsfeil og litt rust men den ble da bra synes jeg da:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=13412

lykke til med kjøpet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prisklassen 10 lapper får du sannsynligvis ikke en spesielt driftsikker bil uansett. Mekking må du bare regne med. Men hvis du vil ha noe nyere enn en 20 år gammel bil, kan du jo titte på andre biler også. Kan nevne at jeg akkurat solgte en 1996 Hyundai Accent for 10 lapper, med 165' km på tellern. Da får du en 10 år nyere bil, som er billigere å drifte og bruker 0.6L per bil på blandet kjøring. Men du får feilhjulstrekk da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

peugoten 605 sri så jo veldig bra ut. veldig fine å kjøre/sitte i. hadde nok jeg tatt som er litt gubbete,men kanskje ikke noe for folk med dun på leppa :lol: er litt ufortjent dårlig rykte på franske biler.......?

gamle bimmer`n 525 som var lista som nr 2 så veldig intressant ut. mere ungdomsbil kanskje? (hadde ikke Derrek en sånn?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...