Gå til innhold

simons effektanlegg.


Roare30
 Share

Anbefalte innlegg

hmm..noen sier at d må "kjøres inn" så kommer lyden til slutt. høres merkelig ut...ja jeg trodde også d sku vere bra med lyd i en 325, går jo ann å opne bakpotta å fjerne lyddemper, men d er uaktuelt for mg..men d må da vere ett luftfilter som kan gjøre susen,,? noe med lyd, har du råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har montert komplett simons effektanlegg på bmw e30 325i, men det er nesten ikke lyd i det hele tatt. noen råd?? noen luftfilter på markedet som kan endre dette??

Tro det eller ei, lyden kommer etterhvert. Synd du gradvis blir vant med den da. Ta opp hvordan bilen din låter nå, vent et par mnd og gjør samme sak.

Eller så fikkser jo et K&N filter lyden hvis du er ute etter mer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Svendsen Eksos-potte på min, og den bråker som et helvete. :?

Ja, de bruker jo nesten ovnsrørpotter.

Fattern var innom med nyeste Hiacen og skulle bytte hele anlegget fra manifold, billig var det, men fy som det bråker, og vi klaget på det, da EU kontrolløren sa det ikke gikk gjennom støytesten. :shock:

Ifølge en synser så var det billige racingrør som satt på Hiacen :roll:

Ang Simons:

Jeg har simons fra midt under bilen og bak på min 318 M40.

Det er liten forskjell fra vanlig orginalt. Da jeg tvinger broderns 316i med orginalt all the way på sperra så høres det ut som det samme.

Det er jo en grunn til at Simons koster like mye et orginaltanlegg (1800kr) og ruste like fort... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Svendsen Eksos-potte på min, og den bråker som et helvete. :?

Ja, de bruker jo nesten ovnsrørpotter.

Fattern var innom med nyeste Hiacen og skulle bytte hele anlegget fra manifold, billig var det, men fy som det bråker, og vi klaget på det, da EU kontrolløren sa det ikke gikk gjennom støytesten. :shock:

Ifølge en synser så var det billige racingrør som satt på Hiacen :roll:

Hva sa Svendsen på det, da?

Hvis min ikke kommer igjennom EU-kontrollen pga det, får de jammen høre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var innom å fikk bytta gratis til mindre dimensjon. Men enda bråker/skriker det ved pådarg. Som de fleste vet så skal ikke bråk å skrikelyder være kominbert med en N/A ekstremt lat 2,4Diesel 84hk motor!

Vet ikke hva Svendsen sa, var fattern som var innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv litt blandet erfaring med svendsen eksos. Ettersom mitt effektanlegg brakk rett av måtte jeg ha nytt. Gikk til Svendsen eksos og fikk montert et walker anlegg med 2 års garanti. Det holdt i nesten 2 mnd så knakk det rett av....

De ordnet jo greit opp igjen. Var inne på onsdagen og klaget, og da sveiset de det slik at jeg kunne kjøre vider. Sammtidig bestillte de nytt som kom dagen etter og da kom jeg inn og fikk satt på det nye...

Litt dårlig at det ikke holdt 2 mnd engang, men det er jo egentlig produsentet sitt problem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør bilen en stund, så skal du se... og høre! Det blir mye mer lyd i anlegget etterhvert som det går seg litt til....

Jeg kjøpte et simons anlegg en gang i tiden, til en E30 323i, det var helt stille til å begynne med, og jeg var råskuffet!! Men det kom seg etter en stund...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen andre som har erfaring med simons ? håpte på mer lyd ved pådrag, men hmm..

simmons anlegget på min m20b20 er helt bra, bråker akkurat passe. slik jeg vil ha det. Ser/høres superteit ut når alle med 316/318 honda civic etc. kommer fisende bortover gaten. Høres jo nesten ut som de tar av, men så kjører de i 20.

Og ser noen nevner rust, ingen antydning til farlig rust på mitt ihvertfall. Det har stått på i snart tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...