Gå til innhold

Meninger angående 01' 318i


Kjetil 323i E36
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet meg en 2001 mod 318i som er interresant for min del. Eneste jeg er "skeptisk" til er motoren. Jeg har enda ikke prøvd bilen, så lurer på om noen her inne kan si meg hvordan denne bilen/motoren oppfører seg (viss det er mulig da) med tanke på "kjørbarhet"?

Mye forskjell på f.eks. 320i?

Hvilke svakheter bør jeg se etter på denne årsmodellen?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok stemme, men jeg tenker egentlig mest på hvordan den blir å kjøre. Virker den treg, mangle av kraft osv...

Med tanke på at det er det det er, altså en 1.9 liters firer så synest jeg E46 318i er en frisk bil å kjøre. Har dog aldri prøvd den med mer enn 3 personer i bilen. men har til gode å kjøre en bil med tilnærmet likt hk/vekt fordeling som føles friskere. Og jeg har kjørt en god del forskjellige biler med 1.8-2.0 liters biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok stemme, men jeg tenker egentlig mest på hvordan den blir å kjøre. Virker den treg, mangle av kraft osv...

Med tanke på at det er det det er, altså en 1.9 liters firer så synest jeg E46 318i er en frisk bil å kjøre. Har dog aldri prøvd den med mer enn 3 personer i bilen. men har til gode å kjøre en bil med tilnærmet likt hk/vekt fordeling som føles friskere. Og jeg har kjørt en god del forskjellige biler med 1.8-2.0 liters biler!

Takker for svar. Kjører for det meste alene i bilen, da jeg bruker den mest fra/til arbeid. Må vel ta turen å teste den.

Satt på med en tilsvarende, sjuuukt digg bil! dieselfølelse nesten :)

Dieselfølelse? Den skjønte jeg ikke. Er da ikke så mye nm i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok stemme, men jeg tenker egentlig mest på hvordan den blir å kjøre. Virker den treg, mangle av kraft osv...

Med tanke på at det er det det er, altså en 1.9 liters firer så synest jeg E46 318i er en frisk bil å kjøre. Har dog aldri prøvd den med mer enn 3 personer i bilen. men har til gode å kjøre en bil med tilnærmet likt hk/vekt fordeling som føles friskere. Og jeg har kjørt en god del forskjellige biler med 1.8-2.0 liters biler!

Takker for svar. Kjører for det meste alene i bilen, da jeg bruker den mest fra/til arbeid. Må vel ta turen å teste den.

Satt på med en tilsvarende, sjuuukt digg bil! dieselfølelse nesten :)

Dieselfølelse? Den skjønte jeg ikke. Er da ikke så mye nm i den.

Dieselfølelse er som alle unntagen deg skjønnte :D

Men du tok poenget? Gjevnt drag fra tomgang til sperra :)

Bimmerlars: Elendig gassrespons og kort register mener du?

På en 2001mod diesel? Tviler, diesel er faen ikke dumt på nye motorer.. slurkslurk lyd er svett da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, dere kan sutre så mye dere vil, men jeg finner ikke en grunn til å kjøpe en e46 316/318/320 i stedet for å kjøpe en e46 320d. greit prisen er litt høyere på en 320d men det tjener du inn på forbruk i løpet av et halvt år max. "ja men du får jo 6`r lyden i en 320 bensin" ja SO w00t?? blir jo aldrig en sportselig bil uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...