Gå til innhold

Effektberegning???


TBG.E30
 Share

Anbefalte innlegg

måtte bare legge til en ting her. hvorfor ikke bare fjerne kat'n man renger faktisk ikke kat'n selv på ny bil hvis man klarer avgass kravene. an kamerat av meg hadde fått denne beskjeden av en proff cossi bygger som bygger for folk og driver eget verksted og buttikk så han kan sakene sine? noen som vet noe mere om dette? har ikke sett noen lover osv men han hat aldri hatt noe prob med å godkjenne byggene han har hatt?

En fjær blir fort til 10 høns på taket... (en kompis hadde hørt om at... bla bla)

Missforstå meg rett, Ole-P - men enten så har ikke han Cossie-byggeren peiling - eller så har han kompisen din hørt feil/misforstått (det siste er nok det rette, hvis han er proff som du sier). Tror jeg vil høre mer om faktiske forhold med tanke på forholda rundt godkjenning enn dette for at jeg skal "tro" på dette.

En 88-E34 kan en fint ta kat'en vekk på og få det godkjent, men ikke en 89-modell. Så enkelt og greit er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford er da i en klasse for seg selv. De regner effekten i "Esler" ikke "hester".

Sikkert derfor det må til rundt 400-500 "Ford hester" for å konkurrere med f.eks. en standard M3 med ca. halve den effekt beregningen.

Berre så det er sagt, Ford hester er treige (!), men kraftige når dei kjeme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford er da i en klasse for seg selv. De regner effekten i "Esler" ikke "hester".

Sikkert derfor det må til rundt 400-500 "Ford hester" for å konkurrere med f.eks. en standard M3 med ca. halve den effekt beregningen.

Berre så det er sagt, Ford hester er treige (!), men kraftige når dei kjeme...

Problemet er vel at dei aldri kjeme... Hehe.. Neida, skal ikkje spøke med Cosworth...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cosworth er vel ikke akkuratt det tregeste nei, en kompis av meg sier han har ca 270 gamp i sin, skulle kunne tro det er sant når han holder følge med en s4 2,7 biturbo med chip og luftfilter (310 gamp) og de 100 hk mer enn eg hadde i min e 30 var det ikkje tvil om, det merktes....sierra vil aldri være min drømmebil, men cosworth er noe som går, ska sei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford er da i en klasse for seg selv. De regner effekten i "Esler" ikke "hester".

Sikkert derfor det må til rundt 400-500 "Ford hester" for å konkurrere med f.eks. en standard M3 med ca. halve den effekt beregningen.

Berre så det er sagt, Ford hester er treige (!), men kraftige når dei kjeme...

Problemet er vel at dei aldri kjeme... Hehe.. Neida, skal ikkje spøke med Cosworth...

Hehe, var jo ikke så allvårlig ment. Trodde en kunne "disse" en av de hardeste konkurrentene littegranne da dette er en BMW side. :twisted:

Akkurat som vi gjør med våre "kjære naboer" svenskene, uten att det blir noe store skrik rundt det.

Men nå har vi "sklidd" litt langt fra temaet her. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fjerna kat`n på min gamle E36 320 da jeg bygde eksos hele veien og eu-godkjente den uten at de la merke til det..

men det Skal være både lambda og kat på din originalt hvertfall..

Jeg fikk også igjenom min gamle uten kat. Spent om de sier noe når jeg skal eu godkjenne denne til neste desember:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cosworth er vel ikke akkuratt det tregeste nei, en kompis av meg sier han har ca 270 gamp i sin, skulle kunne tro det er sant når han holder følge med en s4 2,7 biturbo med chip og luftfilter (310 gamp) og de 100 hk mer enn eg hadde i min e 30 var det ikkje tvil om, det merktes....sierra vil aldri være min drømmebil, men cosworth er noe som går, ska sei....

Kjørte en sierra cosworth 340hk. Rimelig rått, bortsett fra at han som eide den måtte skifte deler hele tiden, motoren ble aldri 100% røk alltid noe. Så han solgte den! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom bilene skal avgassmåles når det utføres Eu-kontroll, så er det ikke alltid en bil som har blitt fjernet katalysator på som har noe særlig for høy avgass.

Og dermed så er det noen verksteder som ''driter'' i det, ettersom bilen ikke forurenser noe mer enn hva som er tillatt.

MEN, det som ofte glemmes er at biler som har blitt levert med kat har som regel en avgass på 0.00 med tolleranse for f.eks 0.03.

Når da kat fjernes så går avgassen gjerne opp i f.eks 0.12, som igjen ikke er ulovlig mye, men er utenfor tolleransen produsenten har satt for bilen, og dermed vipps så har man en 2'er feil på eu-kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...