Peedy Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Jeg har akkurat hatt serrvice på BMW'en min (92 mod 318i), hvor jeg skiftet olje i motor, diff og girkasse. Olja jeg brukte i motoren er en Castrol halvsyntetisk 10W-40, i håp om at noe av den værste tikkelyden i motoren skulle gi seg. Det hjalp litt, men ikke mye. Det er ettermontert hydrauliske ventilløftere i motoren, så jeg lurer på om olja jeg har brukt kan være feil. Motorkoden er M40-B18, men som sagt med hydrauliske ventilløftere. Jeg skrudde også av topplokket, og fant en hvit/grå, seig substans i det. Dette fortsatte også innover i oljeslangen inn til motoren. Jeg tror at det er vann som har blandet seg med olja, og lagt seg som en "hinne" i rør og topplokk. Kan dette stemme? Hva er årsaken til det, og hva må jeg gjøre for å utbedre? Motoren går som den skal, og merker ikke noe fusk etc. Takk for alle svar, og GOD JUL til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-Racer Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Hei kan ikke hjelpe deg med problem av m40 motor .Er det e30 el e36.Men er ikke helsyntetisk olje på en gammel bil for "rensende" slik at avleiringer \ sot blir vasket bort,og dermed blir ventiltettninger utette.el er dette bare en myte ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Om det er en hvit tykk "hinne" som ligger i hele toppdekselet og innover i oljeslanger osv. så kan det nok være vann i olja ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 hvis du kjører mye småkjøring og ikke motoren kjøres god og varm til daglig,kan det dannes det kondens som legger seg under toppdeksel osv. Trenger ikke være noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Sjekk kjøleveske nivøet ditt med litt tid i mellom. Det kan i værste fall være toppen din som er litt kjev. Da skal det jo også ryke ganske godt av bilen din da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 hvis du kjører mye småkjøring og ikke motoren kjøres god og varmtil daglig,kan det dannes det kondens som legger seg under toppdeksel osv. Trenger ikke være noe galt. det er korrrrekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Eller at det rett og slett er et topp-pakning skifte på vei? hehe, ta først å bytt olje en gang du - så ser du jo om det kommer tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Den hvite hinnen på topplokket er vel bare at toppakningen har/holder på å ta kvelden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Den hvite hinnen på topplokket er vel bare at toppakningen har/holder på å ta kvelden.. Bare???? Prøv å fjern alt av den hvite gørra og se hvor lang tid det tar før det kommer tilbake.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Likna den gørra på noe sånt? : Hadde en tråd på dette jeg, da jeg fikk sprekk i toppen. Hvis det hadde vært toppakningen så hadde man vel merket at det hadde dratt dårligere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Bare til etteretning: Hvordan kan du ha ettermontert hydrauliske ventilløftere på M40 motor når denne har det originalt? Du har nok bare bytta de, det er dette som brukes å gjøre ved tikking og blir det ikke borte da, må du bytte kammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigbjørn Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Den hvite hinnen på topplokket er vel bare at toppakningen har/holder på å ta kvelden.. Det er vel slik at hvis toppakningen er ødelagt så er den ødelagt! ikke at den er på vei til å bli det..! det er bare tull.. enten er den hel eller så er den sprengt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigbjørn Skrevet Desember 24, 2005 Share Skrevet Desember 24, 2005 Likna den gørra på noe sånt? : Hadde en tråd på dette jeg, da jeg fikk sprekk i toppen. Hvis det hadde vært toppakningen så hadde man vel merket at det hadde dratt dårligere? trenger forsåvidt ikke kjenne det på draget. kan fort skje at den ikke går på alle sylinderene..å da drar det selvfølgelig dåligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 Den hvite hinnen på topplokket er vel bare at toppakningen har/holder på å ta kvelden.. Det er vel slik at hvis toppakningen er ødelagt så er den ødelagt! ikke at den er på vei til å bli det..! det er bare tull.. enten er den hel eller så er den sprengt! Nei, det er jeg ikke enig i. Er den defekt så er den defekt, DEN er jeg enig i, men når en topp-pakning holder på å ta kveld - så kan det være kun en liten kryp-lekkasje, og det er ikke det samme som en sprengt pakning. Tog du an? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 Hei kan ikke hjelpe deg med problem av m40 motor .Er det e30 el e36.Men er ikke helsyntetisk olje på en gammel bil for "rensende" slik at avleiringer \ sot blir vasket bort,og dermed blir ventiltettninger utette.el er dette bare en myte ? kompis av meg kjører med helsynt. på sin e30 325, funker fint så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå