Bare_egil Skrevet August 27, 2006 Forfatter Skrevet August 27, 2006 ingen som kan svare på dette eller?
propan Skrevet August 27, 2006 Skrevet August 27, 2006 Du bytter ut alt på motor elektriske. Du har en rundt kontakt som det gamle elektriske er koplet til ved torpedoen din. kople fra den og kople inn det nye elektriske fra m42 motoren.
Bare_egil Skrevet August 27, 2006 Forfatter Skrevet August 27, 2006 Du bytter ut alt på motor elektriske.Du har en rundt kontakt som det gamle elektriske er koplet til ved torpedoen din. kople fra den og kople inn det nye elektriske fra m42 motoren. okai, ikke noe mer? får prøve på dette..takk for hintet:)
Bare_egil Skrevet September 4, 2006 Forfatter Skrevet September 4, 2006 om 3 uker så ligger 2 av bilene mine under kniven:D så nå begynner det å skje ting:)
Bare_egil Skrevet September 7, 2006 Forfatter Skrevet September 7, 2006 Hei! noen som kan fortelle meg hvordan jeg tar av traversen bak? har prøvd litt, men får den ikke av. Ser ut som foringene som holder den igjen. Tips og triks tas gjerne i mot. har ikke allverden med tid før den skal fikses...så trenger de sårt.. Takk for evt svar og tips
xcuze Skrevet September 7, 2006 Skrevet September 7, 2006 hvis du skal godkjenne 316'n med 325 motor? hvorfor kontaktet du ikke bil tilsynet før du beggynte da? da hadde de kommet hjem til deg, fra biltilsynet... plombert motor,gir og noen understellsbiter... også hadde det bare hvert og vist den når du er ferdig.. da godkjenner de det med en gang... for da har de sett at delene kommer fra en 325, og du slipper masse stress med og dokumetere alt i ettertid....
Bare_egil Skrevet September 7, 2006 Forfatter Skrevet September 7, 2006 skal ikke bygge om 316i til 325i. Har endret planene litt så det som kommer i første rekke er at jeg skal ta rumpa fra en 318is som er frontkollidert og bruke den på 325en. Så når jeg først må ta av hele bakstillingen så tenkte jeg at det var kanskje like greit å skifte foringene der...den 316en jeg har skal jeg i ettertid putte 318is motoren i. Men det tar jeg når jeg er ferdig med de andre planene jeg har..
BMWE30M3 Skrevet September 7, 2006 Skrevet September 7, 2006 TRAVERS: stikk en bolt eller lignende opp gjennom foringen fra undersiden, men pass på at du dytter lenger opp enn kun inn i foringen, slå noen ganger på bolten, og riv og røsk litt, så kommer den til slutt... var sånn jeg fikk den av på min, + WD-40!
Bare_egil Skrevet September 7, 2006 Forfatter Skrevet September 7, 2006 TRAVERS:stikk en bolt eller lignende opp gjennom foringen fra undersiden, men pass på at du dytter lenger opp enn kun inn i foringen, slå noen ganger på bolten, og riv og røsk litt, så kommer den til slutt... var sånn jeg fikk den av på min, + WD-40! hmm, men det sitter jo en bolt ned igjennom foringen, så jeg får vel ikke noe opp der eller tar jeg helt feil . Har brukt MYE WD-40 allerede hehe, har røsket en del, pluss at jeg har prøvd med spett og brekkjern..men skal prøve metoden din, hvis jeg skjønte hva du mente... hvis noen har noe flere tips er det bare å slenge dem ut. Et annet spørsmål; Hvordan får jeg av listene som sitter over døra? altså de som går helt bak til de " flapsa" ved siderutene bak?
Bare_egil Skrevet September 8, 2006 Forfatter Skrevet September 8, 2006 siden jeg skal kjøpe meg nye foringer så kan jeg vel egentlig ødelegge de gamle, vil det da bli lettere å få dem av.. ? trenger å vite dette ganske kjøpt så raske svar mottas med et stort takk...
///MoePower Skrevet September 8, 2006 Skrevet September 8, 2006 For å få løs gamle foringer av gummi: Ta propanflaske/flamme, å smelt de rett og slett Gjerne noe annet som klarer å smelte de. Men husk: Lighter er ett håpløst prosjekt! Den gir ikke fra seg nok varme. Åsså har du jo det med at propanflasker koster en del hvis du ikke har det fra før.. Men de er kjekke å ha liggende i verktøyboden
Bare_egil Skrevet September 8, 2006 Forfatter Skrevet September 8, 2006 hm, blir vel litt søl vel? men du tror det vil funke på traversforinger?
thorbis Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 aldri hørt om presse eller? er gjort på halve tida som og brenne dem ut. ei presse får du lånt på ett verksted hos non du kjenner en kveld vettu. tar ikke mer enn 20 moin og presse ut de gamle og presse i nye. for og få av bakstillinga så trenger du tre mann helst da det er mye lettere sånn. en til og benne nedover med brekkjern og en til og holde ett spett på bærearmen og en til og bruke slegga hehe, da løsner den etter ett par bank på hver side. bare bending med brekk også videre funker sjelden. må sjokke det for og få løsna det som oftest mvh thorbiis
Bare_egil Skrevet September 9, 2006 Forfatter Skrevet September 9, 2006 aldri hørt om presse eller? er gjort på halve tida som og brenne dem ut. ei presse får du lånt på ett verksted hos non du kjenner en kveld vettu. tar ikke mer enn 20 moin og presse ut de gamle og presse i nye. for og få av bakstillinga så trenger du tre mann helst da det er mye lettere sånn. en til og benne nedover med brekkjern og en til og holde ett spett på bærearmen og en til og bruke slegga hehe, da løsner den etter ett par bank på hver side. bare bending med brekk også videre funker sjelden. må sjokke det for og få løsna det som oftestmvh thorbiis takk for tipset, har som sagt aldri "mekka" bil før så tips tas mot med stort takk....(en gang må bli den første vettu)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå