henry Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 Altså, argumenter som komme opp her som du ikke kan noe for at det var glatt, og at alle vet at helårsdekk er glatte er jo helt uvesentlige og null verdt! Alle som har tatt lappet vet at dette er førerens ansvar å passe farten, og også hans ansvar å sko bilen riktig... men, regner ikke med at du er interesert i sånn pjatt i og med at du har mistet lappen, hadde ikke jeg vært heller! hehe hadde nok satsa på det argumentet du har med at farten var lavere da uhellet sjedde! vet ikke akkurat hvor mye en har å gå på i 50 sona før lappen ryker jeg? om du sier det var her du lå 10 km over! satse på at du kommer deg unna det med lappen i behold! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 mener du kan ha 76km i 50, før lappen ryker.. Jeg var uten i 4mnd for 2 år siden..:/ 79 i 50.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
posheer Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 Skilled paint tegning Tipper saken blir henlagt, hvis ikke er du uheldig, tipper de heller ikke har nok å legge frem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 mener du kan ha 76km i 50, før lappen ryker.. Jeg var uten i 4mnd for 2 år siden..:/ 79 i 50.. Riktig det: - Opp til 70 km/t kan du ha 25 km/t over uten å miste lappen. 26 km/t så ryker den. - Opp til øverste lovlege fartsgrense kan du ha 35 km/t over uten å miste lappen. 36 km/t over så ryker den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2005 I utgangspunktet så er ikke 70 km/t i 50-sona grunnlag for å miste lappen i det hele tatt. men i og med at det skjedde en ulykke så er det visst noe helt annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 I utgangspunktet så er ikke 70 km/t i 50-sona grunnlag for å miste lappen i det hele tatt. men i og med at det skjedde en ulykke så er det visst noe helt annet.. For å si det på denne måten da; Det er greit å kjøre fort bare man ikke kjører av veien / på noen Norsk lovverk på sitt beste... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 jeg synes egentlig at den saken dær er veldig tynn ifra det juridiske sin side... har vært inne i en lignende sak tidligere, å jeg vant den. skulle ha hatt alle papirene dine å sett på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2005 Kan scanne tiltalen og legge den ut. Men det må bli i morgen for nå er det puben (Fast tradisjon på 1. juledag) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2005 Skjønner ikke hvorfor, men det ble så lyst da jeg scannet arket. Her er den i hvertfall. (hvis noen klarer å lese det som står) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Var ikke sporene dine smeltet vekk før onkelblå kom altså? regner med du ikke klarte å lage gummispor der det var glatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2005 Var ikke sporene dine smeltet vekk før onkelblå kom altså? regner med du ikke klarte å lage gummispor der det var glatt. Ingen anelse..Har ikke sett sporene selv siden jeg lå på sykehuset en uke etter ulykken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Vet ikke om de kan se ut i fa sporene hvor fort jeg kjørte. De gjorde det med en døsulykke som skjedde 3 uker før jeg kjørte av i hvertfall. (der fant de ut at sjaføren ikke hadde kjørt fortere enn fartsgrensen) Men uansett så står det i papirene at jeg har kjørt i "minst 70 km/t til tross for at det er 50-sone" Var det sjåføren som døde eller personene som var med? Om det var sjåføren så sier du alltid det folk vil høre. Var en slik hendelse her for noen år siden, to omkom i en bilulykke(deriblant sjåføren) og to overlevde. Det ble da sagt at det ikke var mistanke om fyllekjøring, selv om mange!! visste at det var det. Så det ble tydeligvis sagt bare for å skåne.. Uansett, tror ikke du kan miste lappen på grunnlag av dette du beskriver her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2005 Når det gjelder den dødsulykken så var det passasjeren som omkom. Sjaføren var lillebroren til han som omkom. Han som kjørte/fløy luftambulansen var vistnok ekspert på slike spor og kunne kokludere med at bilen ikke hadde brutt fartsgrensen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Ok, ja da ble det litt annerledes der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 Si i retten at du var full og mistet kontrollen over bilen fordi du ikke var vant til å kjøre en stjålet bil.... hehe.. neida. Forklar ting som de er, så går det nok bra. Stå på ditt! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå