Gå til innhold

Fartsgrense

sn|per
 Share

Anbefalte innlegg

Uffda, jeg syntes denne saken virket latterlig helt til jeg så at det var personskader i ulykken. Da blir det annerledes vettu.... Håper det gikk greit med dere da, men at lappen blir inndratt i slike tilfeller er nok relativt vanlig.

Sjekk linken på denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=14793 Der står det litt om personskader også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uffda, jeg syntes denne saken virket latterlig helt til jeg så at det var personskader i ulykken. Da blir det annerledes vettu.... Håper det gikk greit med dere da, men at lappen blir inndratt i slike tilfeller er nok relativt vanlig.

Sjekk linken på denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=14793 Der står det litt om personskader også.

Uff da, personskader også. Ikke bra. Håper det går bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Inndraging av førerkortet for lengre tid benyttes også dersom det forholdet som motorvognføreren blir straffet for har medført betydelig skade på person eller materiell, selv om forseelsen ellers ikke gir grunnlag for inndraging av førerkortet."

Likte ikke helt den der. Var jo tross alt ingen som ble invalide eller fikk varige men.

Men vi får bare se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg i rettsak og fikk forklart meg. men jeg får ikke vite reusltatet før kl. 10 i morgen tidlig når dommen blir forkynnt på lennsmanskontoret. men det jeg lurer på i den forbindelse er: Hvis dommeren har bestemt at lappen ikke lenger skal beslaglegges...Vil jeg da få den igjen umiddelbart? Eller må jeg vente til ankefristen på 14 dager har gått ut? Utrolig kjedelig å måtte permiteres fra jobben i 14 dager siden jeg er avhengig av lappen for å komme meg på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja..Da var dommen forkynnt og resultatet ble at jeg mistet lappen i 9 mnd for å ha kjørt av veien i 70 i 60-sonen.

Blodig urettferdig mener jeg. 2 andre eksempler:

i sommer kjørte en kamerat av meg omtrent "sidelengs" ut av statoil og her og brøt vikeplikten på det groveste. Han traff en annen bil og det medførte store materielle skader i tillegg til at personen i den andre bilen ble sendt på sykehus. Han mistet Lappen i 3 mnd

I høst foretok en kamerat av meg en forbikjøring på vei mot hamar som medførte at en møtende bil måtte kjøre rett i støyskjermingen for ikke å kollidere. Kameraten min mistet lappen i 2 dager før han fikk den igjen.

I mitt tilfelle var det kun jeg som ble innlagt på sykehus og kun min egen bil som var inneblandet i ulykken. Så da blir det permisjon fra jobben i 6 mnd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja..Da var dommen forkynnt og resultatet ble at jeg mistet lappen i 9 mnd for å ha kjørt av veien i 70 i 60-sonen.

i sommer kjørte en kamerat av meg omtrent "sidelengs" ut av statoil og her og brøt vikeplikten på det groveste. Han traff en annen bil og det medførte store materielle skader i tillegg til at personen i den andre bilen ble sendt på sykehus. Han mistet Lappen i 3 mnd

I høst foretok en kamerat av meg en forbikjøring på vei mot hamar som medførte at en møtende bil måtte kjøre rett i støyskjermingen for ikke å kollidere. Kameraten min mistet lappen i 2 dager før han fikk den igjen.

I mitt tilfelle var det kun jeg som ble innlagt på sykehus og kun min egen bil som var inneblandet i ulykken. Så da blir det permisjon fra jobben i 6

mnd :(

Det finnes da andre fremkomst middel i verden en bil. eg har mistet lappen og eg kommer meg på arbeid for det om, ellers så er det surt med denne saken, fantastisk dårlig dømmekraft her i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt ang. busser. For å komme meg TIL arbeid så må jeg ta 3 forskjellige busser og gå 2 km fra siste stoppested og opp til arbeidsplassen. FRA arbeid så går det ingen busser i det hele tatt. Siden det er nesten 4 mil så er nok ikke moped noe alternativer heller. Hadde jeg fått høre den dommen da jeg var i retten (istedet for å få den på lennsmanskontoret dagen etter) så skulle den dommerdama fått hørt min mening om den dommen i hvertfall (hadde ikke hjulpet på dommen, men jeg hadde følt meg mer lettet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var dårlig med grus. Var asfalt ved et tjern så det hadde fryst på i svingen. I tillegg så hadde jeg lagt om til helårsdekk bak, uken før. (fullstendig lovlig, så de kan ikke si noe på det i hvertfall) Og til og med politiet vet vel at helårsdekk er helt elendig. Spesielt på småglatte veier.

Etter det jeg har forstått betaler vi veiavgift for at veiene skal være forsvarlige å kjøre på til alle årstider. Vet ikke når på døgnet dette skjedde, men det burde jo ha vært saltet eller strødd på en slik veistrekning som har en tendens til å fryse på.

Derfor er det galt å straffe deg så hardt for å kjøre 10km/h over fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle var det kun jeg som ble innlagt på sykehus og kun min egen bil som var inneblandet i ulykken. Så da blir det permisjon fra jobben i 6 mnd :(

Bare å skaffe seg en god advokat og anke det da. Bla gjennom et nummer av siste Bike i den lokale bladpusher-bula, og se på enden av bladet etter navnet på en advokat der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som TBG.E30 sier, betaler vi veiavgift for at veiene skal være trygge å ferdes på. Jeg ville anmeldt staten for dårlige veier, du har ikke fått den tjenesten du har betalt for. Du har jo tapt ganske mye på dette, skader på bil, helse og arbeidsfortjeneste. Hvis de prøver å si at det er din feil fordi du kjørte 10km/h for fort, så er det bare bull. Veiene skal være dimensjonert for å tåle høyere hastigheter enn fartsgrensen. Ellers ville utrykningskjøretøy havnet i grøfta med jevne mellomrom.

Ikke gi deg i denne saken, den er prinsipielt viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...