Gå til innhold

verdi på 90 mod 520i med 535 ac schnitzer motor?


Toro
 Share

Anbefalte innlegg

Vet ikke så mye om hva slags utstyr det er på bilen enda, skal se på den i morgen. Men det er hvertfall en 90 mod 520i som er bygd om til 535i ac schnitzer (tror kanskje det er bare motor som er byttet). Det skal være 270 hk i den. Må ha ny girkasse... Bilen har vært eid av en eldre mann, så den er godt passa på.

Hva syns dere er en fornuftig ca pris? (vet det er vanskelig å si uten bilder osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet umulig å si hva en bil er verdt. Spesielt om den er eldre, spesiell, sjelden, ombygd el.l. Den er verdt det du synes det er verdt å betale for å ha denne bilen.

Er det kun motoren som er skiftet, er den sannsynligvis ikke godkjent ombygget, og etter min mening verdt det motoren er verdt. Pluss en ubetydelig liten slant for karosseriet. Er den godkjent, er det nok verdt noe over 520i. Er den helt ombygget, totalt som ac-s, er den kanskje verdt MOT schnitzer verdi, som jeg ikke aner hva er. Det var min mening, men her finnes ingen fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun motoren som er byttet, så ombyggingen er ikke godkjent. Det er jo et problem siden den må eu-godkjennes for å få igjen skiltene. + at den må ha ny manuell kasse.

Den er blå/grå av farge, 17" felger på sommer dekk, ikke skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen bør ikke stige noe særlig da, da en eu kontroll kun har to års holdbarhet. Så må du vise den på ny og satse på at den går igjennom. Blir du stoppet i kontroll, du kjører på noen, eller noen andre kjører på deg f.eks, så kan det også komme frem at du har en "ulovlig" bil.

Som eriklepe sier, slik den er nå er den jo egentlig bare en delebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det KUN er motoren som er byttet ville jeg gitt max 30 000,- har min tvil om den girkassen( hvis den er original 520 ) vil kunne holde med di kreftene i motoren. Du får den aldri godkjent med mindre du bytter girkassen, mellomakslingen og bremsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det KUN er motoren som er byttet ville jeg gitt max 30 000,- har min tvil om den girkassen( hvis den er original 520 ) vil kunne holde med di kreftene i motoren. Du får den aldri godkjent med mindre du bytter girkassen, mellomakslingen og bremsene...

M20 girkasse passer vel ikke på M30.... At bilen blir EU godkjent betyr ikke at bilen er strøken, det betyr vel heller at det norske biltilsyn syns den er grei nok til å ferdes på norske veier... :wink:

Men det er jo selfølgelig et pluss med ferdig Eu godkjent bil, slipper jo stresset sjøl da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det KUN er motoren som er byttet ville jeg gitt max 30 000,- har min tvil om den girkassen( hvis den er original 520 ) vil kunne holde med di kreftene i motoren. Du får den aldri godkjent med mindre du bytter girkassen, mellomakslingen og bremsene...

Motor og gir er fra 535, resten 520. Må ha ny kasse fra 528 el 535 på denne... Og prisen sånn den står nå er langt under 30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...