cc300 Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 Endelig fant jeg listen jeg tidligere har etterlyst på forumet her. Sjekk denne: http://www.bilsamfunn.no/article/view/723819516377/articleId___876861995370/ Står masse om veiledende straffer for fartovertredelser, utforkjøringer, personskader, forbikjøringer osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 Nyttig den der, da veit jeg akuratt hvor fort jeg kan kjøre i Bayeren min før jeg mister lappen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 Var eit ganske stort sprik på km/t du kunne ha når det gjalt motor veg klasse a og b... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 Sinnsyke dommer.. Nesten så man ikke tør å kjøre bil.. Men denne likte jeg: Skrensing «burnout» m.v. Den som straffes for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring, som for eksempel «burnout» på områder som torv, plasser m.v. hvor kjøringen har skapt fare for fotgjengere og andre trafikanter, inndras førerkortet i minst 3 måneder. (hvor mange gjelder dette for, tro?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 denne her syntes jeg var bra. har ikke en dritt men noe som har med bil å gjøre men man mister lappen. Drap, voldtekt Dersom person med førerkort domfelles for drap, voldtekt eller andre volds- eller sedelighetsforbrytelser, fastsettes tap av domfeltes førerrett for flere år eller for alltid. hallo så hvis man skyter nabon'n så får man ikke lov til å kjøre bil? hmmf? huff nei han har drept noen så han kan hvertfall ikke trafikk reglene? blir vell snart sånn at hvis man får fo mange anmerkninger på skolen så får man utsettelse på lappen og vell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Hmm. Fortsatt spent hvor lenge jeg blir værende "lappløs". Snart 3 mnd. siden jeg vedtok en overtredelse på ca 147km/h i 100sone Regnet godt når jeg ble tatt også. Har ikke hørt noe enda, så jeg lurer på om jeg faktisk kan hente tilbake lappen etter 3 mnd. eller om jeg bare må vente til det skjer noe. Er det noen som har greie på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 En grei huskeregel er at lappen ryker ved mer enn 40% over fartsgrensen. Stemmer ganske bra fra 60km/t og oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Sinnsyke dommer.. Nesten så man ikke tør å kjøre bil.. Men denne likte jeg: Skrensing «burnout» m.v. Den som straffes for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring, som for eksempel «burnout» på områder som torv, plasser m.v. hvor kjøringen har skapt fare for fotgjengere og andre trafikanter, inndras førerkortet i minst 3 måneder. (hvor mange gjelder dette for, tro?) I halden, så ryker (som du ser) både førerkortet, og man får en bot på --> 10 000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Ingen som vet hvor stor feilvisning av km/t det er på BMW? Hadde vært kjekt å vite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Hmm. Fortsatt spent hvor lenge jeg blir værende "lappløs". Snart 3 mnd. siden jeg vedtok en overtredelse på ca 147km/h i 100sone Regnet godt når jeg ble tatt også. Hvis du ikke samtykket kan du hente den etter 3 uker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Momentelsker Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Ingen som vet hvor stor feilvisning av km/t det er på BMW?Hadde vært kjekt å vite Når spedometer på min viser 106km/t har jeg 100. Målt med gps på fin, vannrett landevei med cruisecontroll aktiv. Kjørekomputer viste ca det samme. PS: du må ha rett dekkdimensjon for å sjekke på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 http://www.bilsamfunn.no/article/view/7 ... 273715790/ Hvor mange prikker har dere da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Husk at når den artikkelen kom, så hadde bare prikksystemet vært i bruk i fem mnd. Med tanke på hvis noen skulle kommentere tallene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 Klippekortet mitt er ubrukt enda Har sett blålys i sladrespeilet etter at man innførte prikkbelastning, men blålys har en lei tendens til å bli svakere og svakere i sladrespeilet mitt. Mulig det er en opsjon som fulgte med bilen fra fabrikk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 6, 2006 Share Skrevet Januar 6, 2006 *humre* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå