Gå til innhold

skriik! Bilen starter ikke!


Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

BMW E32 735i...

Gikk så fint for en uke siden. hadde fått nye plugger og reparert bensinlekasje..

men nå starter bilen altså ikke.

for å utelukke at batteriet kunne ha noe med saken å gjøre testet jeg med et batteri man låner fra en bensinstasjon, men blien startet fremdeles ikke. Ingen ulyder eller noe. bare 0 start....

snakket med en fyr fra Falken eller viking eller hvafaen... han mente at det kunne ha noe å gjøre med våte plugger....

Om noen her har tips taes det imot med takk.

Fortsatt god jul alle sammen.

Mvh Håkon S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tommel finger regelen lyder jo slik:

Entenn får den ikke tenning

Eller så får den ikke bensin.

Skru ut en plugg og hold den intill blokka å se om det gnistrer når noen vrir på startern. Gnistrer det så har den tenning, kanskje du klussa når du bytta bensin slanger?? kondens et sted i insuget, det er jo sessong for det nå.

Kan hende du har sjekka alt jeg har skrevet nå, men er bare godt ment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti en 735 som ikke starta pga litt for lite strøm... var ikke noe problem og kinne eller noe sånt men det var rett og slett bitte litt for lite strøm på batteriet og da tennte ikke motoren. Så mitt råd kan være å prøve å koble på en start booster og prøve da...:) Er verdt et forsøk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det er en slik startbooster vi testet med.... prøvde med det batteriet som sitter i biolen nå... da var det bare såvidt at det var noen reaksjon i det hele tatt.

når vi koplet på det andre batteriet kom den start-lyden som kommer i ca 1,5 sek fra du vrir om nøkkelen til motoren starter.

mht plugger så var det ikke jeg som gjorde det arbeidet.. var et verksted som fikset det.....

Tusen takk for Gode tips...

et spørsmål.... dere vet av slik start-hjelp man kan bestille fra viking.. det koster vel ca 1000 spenn... kunne jeg fått noen seriøse synspunkter på om det er noe vits i å ringe Viking eller naf eller hvafaen det er.. spørsmålet er om det er noen reell sjanse for at de klarer å starte bilen slik den står nå.. eller om det bare er bortkastede penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut en plugg, når den er ute sett den i plugghetta igjen og legg pluggen mot toppdekselt så den har kontakt der. Så kan du prøve å kinne litt og se om det er gnist på pluggen... Meget enkelt...:) men pass opp så du ikke får strøm... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo startmotoren er der. den lager jo de riktige lydene og alt høres bra ut... men det kommer bare ikke noen tenning... ikke noe "host host" ..bare 0 start... Irriterende saker..

jeg snakket somsagt med en Viking-fyr på telefonen. han sa at det kunne være våte plugger.... hva vil det egentlig si ? er det mulig å tørke dem på noen måte ?

rart at det skulle være pluggene når de er helt nye .. eller kanskje det er normalt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden gikk jeg på en smell vedr. tennplugger. Jeg kjøpte plugger med innebygget støyfilter. Med slike plugger trenger man ikke pluggledninger med innebygget støyfilter. Tror de kalles resistor-plugger. Om man monterer resistor-plugger sammen med støyfiltrerte tenningskabler, kan man tilsammen få for stor motstand til en skikkelig gnist.

http://www.ngkntk.co.uk/technicaltips/resistorplugs.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bilen har jo gått den siste uken etter de reparasjonene ble gjort, så da har det vel vært tilstrekkelig gnist til at den har startet?

Som det ble nevnt over her, ville jeg hørt etter om bensinpumpa gikk når du skrur på tenninga, eventuellt nappe av bensinslangen i motorrommet for å se om det kommer bensin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...