Hylland Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 Såg nettopp på det forenkla forelegget eg fekk... Der stod det at målemetoden var laser, men det var jo gj.snitt sa politiet... Så eg kjeme til å klaga i morgon... Ekje snakk om noko anna... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 det var rart ikke dem hadde målinga på deg da.En kar her i brønnøysund med Lotus Omega kjørte igjenom en farts kontroll 176km/t når han kom forbi kontroll posten så gira han ned da nulla dem ut laseren igjen å prøver å sikt han inn igjen. men dem fikk ikke en ny måling på han før han var borte. Eneste straffen han fikk at dem så at han kjørte for fort. da mista han korte for 3månter og null bot. for at dem hadde ikke bevis at han hadde så stor fart. bare lurer, hvordan fikk de fatt på han? vist han stikker av i over 200 så sakl det jo noe til å ta han igjen fra stillestående da.. og så lenge de ikke ser hvem som sitter inni så kan de jo ikke gjøre så mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 bare lurer, hvordan fikk de fatt på han? vist han stikker av i over 200 så sakl det jo noe til å ta han igjen fra stillestående da.. og så lenge de ikke ser hvem som sitter inni så kan de jo ikke gjøre så mye.. Ja det skal jeg fortell deg. Han var jo bare ute å prøve kjørt bilen etter han prøvet å fiks noe på den. Når han kom under vist turtall så stoppa motoren for at den ikke ladet. Han svinget av veien og stoppa bak ett skur. Vist han har kjørt vidre så har han kommet på ferja. Politiet sport jo alle som kom forbi om at dem har sett en svart bil i en helvetes fart. Dem hadde ikke bevis at han kjørt så fort. sia dem nulla ut laseren å prøver å ta han på nytt. men politiet annmeldt han. da møsta han lappen 3månter og fikk den tilbake når den 3 månten har gått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smood Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 Litt sein men, så er faktisk 1politimann kun ett vanlig vitne.. Hvis det bare hadde vært en politimann da... Da blir det ord mot ord... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 Jeg har hørt det at de må være 2 stk i bilen jeg for å gi deg bot. Altså en enslig stakkar kan ikke gi deg bot. Stemmer dette? Men, de er somregel to i bilen da..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 Politiet må være 2 i bilen for at de skal være "gyldige vitner", hvis ikke andre mer konkrete bevis foreligger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Januar 10, 2006 Share Skrevet Januar 10, 2006 hvis de har tatt en gjennomsnittsmåling så er det vanlig at du blir med inn i deres bil hvor det står på måleren deres hvor lenge de har ligget bak deg toppfart og gjennomsnitt.hvis du ser dette så er det greit,men som du sier her så hadde de ingen måling så da hadde jeg nektet.etter å ha mista lappen noen ganger så har jeg lært meg 2 viktige ting: -nekte på alt til retten finner ut av det -advokat så tidlig som mulig i saken betaler lett 10 000,- til en god advokat enn å la purkefaen få ei krone ekstra.men rett skal være rett.har de måling og alt på stell er det jo greit,men noe synsing fra et tidligere mobbeoffer i uniform skal eg ha meg frabedt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 hvis de har tatt en gjennomsnittsmåling så er det vanlig at du blir med inn i deres bil hvor det står på måleren deres hvor lenge de har ligget bak deg toppfart og gjennomsnitt.hvis du ser dette så er det greit,men som du sier her så hadde de ingen måling så da hadde jeg nektet.etter å ha mista lappen noen ganger så har jeg lært meg 2 viktige ting:-nekte på alt til retten finner ut av det -advokat så tidlig som mulig i saken betaler lett 10 000,- til en god advokat enn å la purkefaen få ei krone ekstra.men rett skal være rett.har de måling og alt på stell er det jo greit,men noe synsing fra et tidligere mobbeoffer i uniform skal eg ha meg frabedt. Ja, men dei fulgte ikkje etter meg, dei stod på ei strekka og han meinte dei hadde målt meg med radar på gj.snittfart. Men på forelegget stod det laser. Men kva skal eg gjera no. Dette skjedde jo i romjula. Har ikkje klaga enda, men skal gjere det! Korleis går eg fram då? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gypz Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 under drapene på hinna etc. i stavanger var det greit mye politi ute å kjørte. satt på med en kompis, kjørte rundt en sving i tettbygd strøk, 50 sone, og det gikk fort.. 100+. nå vi kom ut av svingen traff vi nesten en politibil som snudde. vi slakka av og trilla bortover.. den blinka med lyshorna og stoppa kompisen min da. han var alene i bilen og hadde jo ingen måling. han sa kort fortalt "fyfy, ikke bra. nå har du fått kjeft, oppfør deg, jeg kan ikke gi deg noe når jeg er alene uten måling" så gikk han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 under drapene på hinna etc. i stavanger var det greit mye politi ute å kjørte. satt på med en kompis, kjørte rundt en sving i tettbygd strøk, 50 sone, og det gikk fort.. 100+. nå vi kom ut av svingen traff vi nesten en politibil som snudde. vi slakka av og trilla bortover.. den blinka med lyshorna og stoppa kompisen min da. han var alene i bilen og hadde jo ingen måling. han sa kort fortalt "fyfy, ikke bra. nå har du fått kjeft, oppfør deg, jeg kan ikke gi deg noe når jeg er alene uten måling" så gikk han. Ja, men han her var ikkje åleine. Det var ein som hadde målingen, ein som vinka inn og 2 stk i bilen som stod der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Det er ingen grunn til å sitere forrige melding når det ikke er kommet noen imellom. Trykk forhåndsvisning før du poster meldingen for å sjekke at den kommer etter det innlegget du svarer. Om det er kommet flere innlegg man vil svare på siden sist besøk kan man også sitere flere meldinger i et og samme svar. Da vil det bli mye ryddigere. Se trådene om bimmers-treff så ser du hva jeg mener. Hjelp oss i å holde en noenlunde struktur i trådene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 Beklager... Skjønner hva du mener, men er ikke sikker på korleis ein sitere fleire meldinga i samme svar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 11, 2006 Share Skrevet Januar 11, 2006 Du bruker bare Quote-knappen og klipper/limer inn det du vil sitere. Skal du ha med navnet på den du siterer må du legge det til i begynnelsen, som f.eks ="Hylland" i dette eksempelet. Da blir koden seende slik ut: [quote name="Hylland"]Beklager... Skjønner hva du mener, men er ikke sikker på korleis ein sitere fleire meldinga i samme svar...[/quote] Prøv deg frem så finner du nok ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2006 ok. takker for det. Øvelse gjør mester! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå