Gå til innhold

Hva har politiet lov til???

Ostespiller
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan man bli bøtelagt for å slenge litt?

idag når jeg kom kjørende ut fra en bensinstasjon (på tverra),

så jeg plutselig onkel komme kjørende forbi et kryss lengre frem, så bare at han veiva med pekefingeren. :D

Du har lov til å si nesten hva du vil, så lenge du sier "jeg syntes" først i setningen.

Ytringsfrihet :lol:

eks:

"Nå syntes jeg du oppfører deg som et rasshøl"

Nordlendinger har forresten lov til å si "hæst kuk" til politiet :lol:

Blitt kategorisert som banneord og ikke sjeldsord. En mann ble frikjent for det i nord. Og så ble det lov etter det. smuuud for de som er fra nord :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......

De har ikke lov til å sette seg i bilen din.

Og de har ikke lov til å se inne i hanske rommet.

De har ikke lov til å rote i tingene du har liggende i døren.

De har ikke lov til å ransake deg hvis du har legetimasjon.(Er noen unntak selvfølgelig)

Du har krav på å se legetimasjon fra de, før du må vise det selv.

......

Kan du henvise oss til der disse lovene er skrevet?

Lokalpolitiet der jeg er oppvokst har sine egne lover føles det ut som :roll:

Kan være greitt å ha det "svart-på-hvitt" å slenge det i tryne på de neste gang en blir stoppet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt stoppet to ganger siden jeg fikk lappen (nov.) Begge gangene var i dokumentkontroll , hvor de vinket inn biler, Men siste gangen så fikk jeg denne slengt i trynet:

Politiet: Ikke lenge siden du fikk lappen nei, tenkt å beholde den lenge eller??

Jeg: ja, til evig tid.

Politiet: jaja, neeei .. vi finner nok noe å ta deg på snart.. Go tur videre.

Lurer på om de sier dette til alle, eller bare 18åringer med BMWer .. :?

Hmm... skal ha ein lydopptaker liggende i bilen heretter så eg kan berre setja på vist eg blir stoppa.. får håpe dei kjem med ein skikkeleg "brøler" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg plutselig onkel komme kjørende forbi et kryss lengre frem, så bare at han veiva med pekefingeren. :D

Ja det kan du! Er du litt uheldig så mister du lappen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vore eigar av masse feite biler frå eg var 18 år og starta med Porsche, men har ikkje til dags dato fått ein føling av at politiet overvåkar meg.... viser fram førarkort ca kvart 3dje år, og då er det rutinekontrollar der alle vert stoppa. (...nei har ikkje fått fartsbot enno, har berre hatt førarkort i 18 år ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du! Er du litt uheldig så mister du lappen også!

må vell kanskje roe meg litt ned i svingene da...

surt å miste lappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjem litt ann på.. eg lagg den "brei" oppover rånestripa her som eg bur, uten å sjekke kva slags bil som lagg bak meg.. der lagg det sef ein politibil.. men høyrte ingenting eg...

Vist det var glatt og, så kan du jo berre seie at den slapp når du ga gass... er jo bakhjulsdrift... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjem litt ann på.. eg lagg den "brei" oppover rånestripa her som eg bur, uten å sjekke kva slags bil som lagg bak meg.. der lagg det sef ein politibil.. men høyrte ingenting eg...

Vist det var glatt og, så kan du jo berre seie at den slapp når du ga gass... er jo bakhjulsdrift... :-)

hvis du drar den der så kan du risikere å få bot for uaktsom kjøring. beste som er i sånne situasjoner er å spille litt dum og ikke værdens mester til å kjøre. da går det som regel greit,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde hatt en oversikt over hvilke rettigheter man har når man blir stoppet av blå.

De spørr alltid:

Hvor har du hvert?

Hva skal du?

Da svarer jeg alltid: Det har du ikke noe med....

De har ikke lov til å sette seg i bilen din.

Og de har ikke lov til å se inne i hanske rommet.

De har ikke lov til å rote i tingene du har liggende i døren.

De har ikke lov til å ransake deg hvis du har legetimasjon.(Er noen unntak selvfølgelig)

Du har krav på å se legetimasjon fra de, før du må vise det selv.

Nesten alle som stopper meg trakkaserer meg.

Når onkel kjører i motsatt kjørefelt, men bråstopper å snur når jeg kjører forbi. Jeg spørr om grunnlag for at de stopper meg sier de: RUTINE KONTROLL. Det er ikke rutine kontroll. Og det blir da trakkasering.

Vi må få en oversikt over disse lovene, slik at vi ikke blir bosset rundt av blå hver gang vi blir stoppet i våre vakre kjøretøy :lol:

Dette høres helt vilt ut! Hvis det er så ille så ville jeg fått med en kompis med videokamera, å kjørt rundt i de "utsatte" strøkene i påvente av å bli stoppa. Film dette/lydopptak 2 til 3 ganger under kort tidsrom - så har du noe å banke i bordet med både til politiet og media :)

Jeg har selv aldri opplevd slik trakkasering, kun blitt stoppa da jeg kjørte festbil (Sort Hiace med 100% sort soting, lovlig da) et par ganger, noe som er forståelig.

Jeg tror ihvertfall at så godt som alle med sota ruter er mer utsatt enn de uten, fordi de ikke kan se hvem som sitter inni ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lappen i snart eit halvt år...har aldri vorte stoppa eg! Einaste som har skjedd var at dei blinka på meg med langlysa ein kveld pga. tåkelys som var på...ellers ingenting :)

Er til og med ein som pleier å helse på meg av og til, uten at eg ein gong kjenner han :P

Du er vel fra rundt songdal du :?: meina da er bilen din eg har sett i songdal...

Purken her inne er jo som oftast ganske snille, men har høyrt historier om nokon gongar dei har vore skikkelege kukar i hove og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...