Bjørn 320 Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Har hatt lappen i snart eit halvt år...har aldri vorte stoppa eg! Einaste som har skjedd var at dei blinka på meg med langlysa ein kveld pga. tåkelys som var på...ellers ingenting Er til og med ein som pleier å helse på meg av og til, uten at eg ein gong kjenner han Du er vel fra rundt songdal du meina da er bilen din eg har sett i songdal... Purken her inne er jo som oftast ganske snille, men har høyrt historier om nokon gongar dei har vore skikkelege kukar i hove og! Stemmer Har vertfall vore snille med meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Det har mykje å sei kem du treffe på.... Eg la igjen litt gummi og røyk ut ifrå kontoret mitt i Fjøsangervegen eigong... Så fekk eg politimotorsykkel bak meg med blålys og alt.. Men eg såg det ikkje med eigong, så han fulgte etter meg... Men når eg endeleg stoppa, so sa han; du har varme dekk... So spelte eg berre idiot og sa at det var mamma sin bil og at pedalane sto uvanlig tett... Satta fast foten min under bremsepedalen og fekk ikkje opp igjen gassen... E det min feil at eg har store sko kanskje??? Hehe... Han sa berre at eg måtte væra litt forsiktig... Men ein anna politiperson kunne her ha gitt meg ei kraftig bot osv... Men men... Den dagen eg veit eg har kjørt så fort at eg mista lappen forbi ein kontroll, so ska dei jaggu få ta meg og... Ikkje fan om eg stoppe... Er ein grunn til at eg har 3.5liters motor... Får berre håpa eg ikkje treffe på ein purkeidiot som sitte å spela WRC3 med Solbergstol om kveldane... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Vi burde hatt en oversikt over hvilke rettigheter man har når man blir stoppet av blå.De spørr alltid: Hvor har du hvert? Hva skal du? Da svarer jeg alltid: Det har du ikke noe med.... De har ikke lov til å sette seg i bilen din. Og de har ikke lov til å se inne i hanske rommet. De har ikke lov til å rote i tingene du har liggende i døren. De har ikke lov til å ransake deg hvis du har legetimasjon.(Er noen unntak selvfølgelig) Du har krav på å se legetimasjon fra de, før du må vise det selv. Nesten alle som stopper meg trakkaserer meg. Når onkel kjører i motsatt kjørefelt, men bråstopper å snur når jeg kjører forbi. Jeg spørr om grunnlag for at de stopper meg sier de: RUTINE KONTROLL. Det er ikke rutine kontroll. Og det blir da trakkasering. Vi må få en oversikt over disse lovene, slik at vi ikke blir bosset rundt av blå hver gang vi blir stoppet i våre vakre kjøretøy Så det einaste dei har rett på er å få sjå førarkort og vognkort??? Har du dette svart på kvitt??? Men viss det er slik at dei må ha ransakelseordre for å sjå inn i bilen, så kan ein jo berre køyra med sota vinduer slik at ingen ser ka du skjuler i bilen... Skulle gjerne hatt mest mulig svart på kvitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 er det ikke noe som heter skjellig grunn til mistanke hvorpå de kan sjekke deg/bilen? må vel gå fortere å la dem få ta en rask titt en kanskje å måtte stå å vente på at dem får tillatelse til å sjekke...? blir stoppa kanskje 7 ganger i året på rutine og tilfeldig kontroll,men synes det er greit. er så mange tullinger på veien at det må til,desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 ja... purken, de er der heletiden og lager f**n skap neida... jeg har ikke vært noe særlig plaget med politiet. Har aldrig blitt stoppet for "Rutinekontroll" men ble stoppet her for et par mnd. siden for feil bruk av lys. det svir fortsatt i pengboka til en fattig student. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2005 Vi burde hatt en oversikt over hvilke rettigheter man har når man blir stoppet av blå.De spørr alltid: Hvor har du hvert? Hva skal du? Da svarer jeg alltid: Det har du ikke noe med.... De har ikke lov til å sette seg i bilen din. Og de har ikke lov til å se inne i hanske rommet. De har ikke lov til å rote i tingene du har liggende i døren. De har ikke lov til å ransake deg hvis du har legetimasjon.(Er noen unntak selvfølgelig) Du har krav på å se legetimasjon fra de, før du må vise det selv. Nesten alle som stopper meg trakkaserer meg. Når onkel kjører i motsatt kjørefelt, men bråstopper å snur når jeg kjører forbi. Jeg spørr om grunnlag for at de stopper meg sier de: RUTINE KONTROLL. Det er ikke rutine kontroll. Og det blir da trakkasering. Vi må få en oversikt over disse lovene, slik at vi ikke blir bosset rundt av blå hver gang vi blir stoppet i våre vakre kjøretøy Så det einaste dei har rett på er å få sjå førarkort og vognkort??? Har du dette svart på kvitt??? Men viss det er slik at dei må ha ransakelseordre for å sjå inn i bilen, så kan ein jo berre køyra med sota vinduer slik at ingen ser ka du skjuler i bilen... Skulle gjerne hatt mest mulig svart på kvitt... Jeg lagde vel egentlig denne tråden fordi jeg lurte på om noen hadde det svart på hvitt. Vet at det stemmer. Men jeg gidder ikke lete igjennom hele lovdata.no for å finne det. Tenkte at det var en smarting her som hadde allt samlet. Skal sote rutene på bilen min også. Viktig ass. Bilen er MIN eindom. Å politiet har ikke en dritt med hva jeg har liggende i bilen min. Å hvis de stopper meg fordi rutene er sota, å de ikke kan se hvem som kjører. Så må de forby soting av ruter. Jeg følger loven Når jeg får bilen på veien igjen skal jeg rigge hissig skjult studio i bilen. Skal faen meg sørge for at alle som krenker og trakkaserer meg skal få svi så mye som mulig. det er derfor jeg vil ha lovverket liggende ved siden av meg slik at jeg kan konfrontere de orntlig. Jobben til politiet er ikke å kunne loven, men å sørge for at folk følger den. Derfor er det veldig lett for de å overse de rettighetene vi har som sjofører. Å heller lyve. (opplevd det mange manger) Hadde hvert gøy å kjøre rundt med en advokat hele tiden Det er sviiiin dyrt. Derfor mener jeg at vi må lage et hefte over hva vi har rett til. slik at vi som kjører rundt i biler som vekker oppsikt. Kan få kjøre i fred. Isteden for å bli pisst når de stopper deg. Blir de pisst fordi du kan rettighetene dine. Da blir det plutselig gøy å bli stoppet ps: Det er sant det med sjellig grunn. MEN: Du skal få forklart hva de mener er grunnen. Hvis du mener de er urimlige. eller de ikke kommer på en grunn. kan du bare sette deg inn i bilen igjen å kjøre videre. En ransakelses ordre er myyye jobb for politiet. Så det skal mye til for at de får det. Men har du en bong eller tette planter tytende ut av en søppelpose i baksete. Så er du fucked Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Jeg har blitt stoppet ganske så mange ganger og det er veldi forskjelli fra politimann/kvinne. En gang ble jeg stoppet etter å ha blitt følgt på motorveien forbi gardemoen. fikk 6000 bot for 124(tror det var d)km i gjennomsnittsfart.. etter jeg vedtok bota( farta sto i displayet deres satt i bilen hos de) så spurte han hvor mye jeg egentli hadde..jeg begynte bare å smålo litt Han sa : vi hadde nå 180kmt men tok deg nå ikke igjen...så smålo begge litt det stemte jo at jeg hadde en go del mer enn de da..så der hadde jeg flaks. Og engang ble jeg stoppet i min gamle e23 735i på alnabru midt på natten en fin sommerdag og da snudde de og kom etter. da ble jeg sur og spurte hvorfor de kom etter og ka det va de ville. da ble han og sur! når jeg kjørte til strømmen etter det gikk det ikkje så mye fortere enn en sånn bil går forbi norcargo...ikke bra. Men her i lofoten så ser jeg knapt politiet..er litt deili da selvom de nok egentli burde ha vært mer ute å vist seg. Tro om det ikke er noen her på formuet som er politi? Det finn vel politi me bmw i blodet??.. puh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Den dagen eg veit eg har kjørt så fort at eg mista lappen forbi ein kontroll, so ska dei jaggu få ta meg og... Ikkje fan om eg stoppe... Er ein grunn til at eg har 3.5liters motor... Så du kjøpte deg 535 for å kjøre fra Politiet? Sorry pal, men måtte le litt når jeg så dette. Tåpelig spørr du meg... Skal sote rutene på bilen min også. Viktig ass. Bilen er MIN eindom. Å politiet har ikke en dritt med hva jeg har liggende i bilen min. Å hvis de stopper meg fordi rutene er sota, å de ikke kan se hvem som kjører. Så må de forby soting av ruter. Jeg følger loven Er du så sikker på at du følger loven viss du soter rutene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Hmm.. lurer hva enkelte av dere driver med siden dere blir stoppet opptil 4 ganger om dagen Jeg har bare hatt lappen i 1,5 år men har bare blitt stoppet i promillekontroll en gang. Jeg var tidligere aktiv syklist og tråkket ca 12.000 km langs veiene i Telemark og Vestfold årlig. I løpet av 8 år så har jeg sett fartskontroll kun 2 ganger. Kan ikke si at jeg ser så mye til politiet langs veiene. Så et annet innlegg her hvor det sto om at biler lå tett oppi baken fordi man kjørte en BMW. Jeg opplever så og si aldri det. Jeg ligger stort sett 15 km/t over fartsgrensen og blir hverken plaget av andre bilister, fartsbokser eller politiet. Jeg tror dere kanskje burde se på om det er dere selv som gjør noe for å provosere? Det er ikke noen som vet noen om rettighetene man har ovenfor tollerene på Svinesund da? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Greit nok at politiet ikke kan gjøre hva de vil når de stopper folk, men tror ikke dere hadde klaget om bilen deres hadde blitt stjålet å så blitt stoppet i rutine kontroll... Greit nok at de kanskje drar strikken innimellom, men de gjør bare jobben sin (kanskje litt overivrig innimellom)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 kan man egentlig stikke fra noen i en 535 ? det tror jeg ikke ... kan kanskje kjøre fra en hest... men om noen her har kjørt fra Politiet i en gammel 535 så har det vært fordi politiet ikke ville fortsette pga faren man utsetter segselv og andre for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2005 Er du så sikker på at du følger loven viss du soter rutene da? Så lenge du har 2 speil som fungerer kan du gjøre som du vil. Bakruta og siderutene bak kan du male med tectyl om du er keen, mens siderutene foran kan kun sotes 25%. Så... Hvis du soter rutene bak 75% svart med speil i. Og rutene foran på siden 25%, Så vil det bli så mørkt inne i bilen. Ingen har kjangs til å se deg Skal ha det på bilen min. Ser så jævlig breskt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Så lenge du har 2 speil som fungerer kan du gjøre som du vil. Bakruta og siderutene bak kan du male med tectyl om du er keen, mens siderutene foran kan kun sotes 25%. Ehhhhh dikter du eller?? vis ikkje kordan vet du dette?? Tror det er fler en meg som har tatt seg en brun eller 2 EDIT: Se her: http://generator.firmanett.no/(bxcuxy45fgih5crwt0qlpp45)/generator.aspx?PID=163040&M=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Den dagen eg veit eg har kjørt så fort at eg mista lappen forbi ein kontroll, so ska dei jaggu få ta meg og... Ikkje fan om eg stoppe... Er ein grunn til at eg har 3.5liters motor... Så du kjøpte deg 535 for å kjøre fra Politiet? Sorry pal, men måtte le litt når jeg så dette. Tåpelig spørr du meg... Har ikkje kjøpt det for å køyra ifrå politiet, men når eg først har 3.5liter med 211hk, så ska eg no utnytte det viss eg skulle være uheldig å bli tatt for å ha køyrt altfor fort!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 kan man egentlig stikke fra noen i en 535 ? det tror jeg ikke ... kan kanskje kjøre fra en hest... men om noen her har kjørt fra Politiet i en gammel 535 så har det vært fordi politiet ikke ville fortsette pga faren man utsetter segselv og andre for. Ein 535 har 211 "gamle" hk... Politiet har mellom 130 - 200 "nye" diesel eller bensinhk... Men når det er snakk om såpass hk, så er det køyreferdigheta det går på... Veit aldri om eg slår dei før eg har prøvd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå